söndag, maj 28, 2006

8 års kalaset:)

Oliver 5år och Elliot 3år hade vi kalajs för i helgen:)
De fick så mkt fint och var såå lyckliga,tack alla!!!

För en gångs skull hade jag maten klar innan gästerna kom,
allt flöt på fint och tårtorna blev fina:)
Kottarna och vi hade en jättemysig dag trots besvikelsen
över att för första året inte kunna va utomhus och inte
kunna bada o sitta ute och prata halva natten sen;)
Dock blev det ju en del olyckor,Cappe blev puttad från
studsmattestegen,Adelia fick lite däng och var lissen och
Ellis dängde till Ollie med en Teletubbies så han idag har
en blå kind...
När gästerna gått så röjde vi lite,gick sen upp och lade
oss i soffan och åt mer godis och såg Peter Pan,ca 21-2130
sov pappa,mamma och Ellis,bara Ollie vaken!
Han låg hos mig så jag halvslumrade lite och försökte prata
när han berättade ngt men huh så seg man var!
Han väckte oss alla sen när filmen var slut så vi gjorde
oss iordning,bar in lillebor och sen drog Ollie in pappa i
sängen och så fick han somna hos oss,överlycklig för att få
mysa med oss alldeles själv:)
Sen vaknade han mitt i natten av ont i öronen men det verkar
ha lagt sig nu,oroligt när jag ikväll går på 2 natt pass och
ej kommer hem förrens hans födelsedag på tisdag!:(

Nu är pojkarna iväg och handlar lite morsdags presenter,varför
göra det innan;)
Ollie hade arbetat hela veckan hos sin dagmamma på en jättefin
present som jag fick idag på morgonen!:)
Gosekillen min:)



Dock är presenten jag fick för 3år sen på mors dag svårslagen,
då föddes nämligen vår andra son-Elliot,underbara underbara pojk!:)
Jag fick frågan igår om vilken ålder jag tycker är mysigast hos
barn,det är så himla svårt att svara på!
De trodde att spädbarnstiden var den jag gillade bäst,och visst
gör jag det,från förlossningen startat till... jaaa,jag kan ej
sätta fingret på när den underbaraste tiden slutar än!;)
Har ej nått dit ännu;)
Måste säga att tiden som lillgull är i nu är paradiset!
Han är såå gosig och mysig och kramig och säger så roliga saker!
Han får mig att skratta så mkt och är så underbar när han ska gosa
så mycket och säger saker som mest jag och Ollie förstår:)
Men för mig är Ollie världens finaste pojk!
Det syns inte lika mycket för andra längre för nu är han ju i en
ålder då han ska vara cool,jobbigt för hnm,men när man är själv är
han så genomsnäll och så fin så man blir tårögd!
Så himla omtänksam och snäll och klok!
Oooh så underbar han är storhjärtat mitt!!

Skall gå ner och tokröja igen,har ej gjort annat senaste veckan
känns det som och ej är det slut ännu!
När jag åker härifrån till jobb ikväll så måste här vara tiptop
för jag har bara 2timmar på mig när jag kommer hem på tisdag innan
dagbarnen kommer på kalajs här!

Det har varit en händelserik helg på babyfronten bland kändisarna:)
Superskoj,2 av världens 3 vackraste kvinnor (enligt mig) har fått
barn och Zlatan är "gravid":)
Man blir lätt helt bebissjuk!!!;)
Toklängtar faktiskt!!
Men mkt jag måste göra innan nästa kotte...
Fast jobb (har vikariat nu) körkort osv...

Nej nu får jag gå ner och röja,slänger in lite bilder från gårdagen,
ursäkta kvaliteten,blev ej så bra,många bilder blev alldeles suddiga,
antar att jag hade för mkt o göra för att hinna stå stilla tillräckligt
länge för att min sega kamera sku bli nöjd;)

Tuffa trampbilen Ellis fick av sin snälla gudfar:)


Fullt ös i hoppborgen,trillar ungar överallt;)
Max var tossig i utblåset och stod där och viftade med huvudet och
lekte Carola hela tiden;)



Dart Wader!!
Tuffa setet som Ollie fick av Morfar och Neta,han blev såå
glad för det!:)


Söta Adelia och mamsen:)



Söta Lucaskillen med sin mams:)


Olivia med Ellis hamster som hon brukar "kidnappa";) när hon är
här,spelandes på Ollies nya fotbollsspel,så kul dom hade med det!:)


Tårtorna:)
Beställde bilderna på nätet och fixade resten själv,superenkelt
och jag blev förvånad över hur bra resultatet blev!!:)
Elliots Thomas Tåget tårta!:)



Ollies Star Wars tårta!!



Ellis med sin tårtbit,tänk idag har man en 3åring och en 4åring!
Iaf i 2dgr till;)

4 Comments:

At söndag, maj 28, 2006 2:13:00 em, Blogger Sandi said...

Vilken mysig dag ni verka ha haft!
Fina tårtor o allt.
Nu ska jag snora vidare..
Kram sandi

 
At söndag, maj 28, 2006 5:29:00 em, Anonymous Anonym said...

Hejsan

Vad trevligt ni verkar ha haft det igår.

 
At söndag, maj 28, 2006 10:15:00 em, Blogger Grått Med Vita Knutar said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

 
At måndag, maj 29, 2006 6:27:00 fm, Blogger Grått Med Vita Knutar said...

Tack för senast!
Fortfarande mätt på den goa maten!
:D

Tyvärr blev Cappe puttad framlänges uppifrån studsmattekanten när han skulle gå ner så han flög rakt på huvudet i marken... Det kunde gått riktigt illa, men tack o lov så gick det bra! :)

Kramen!

 

Skicka en kommentar

<< Home