onsdag, maj 24, 2006

Badkråkan

Jag står i köket och väntar på att vattnet till mitt
te skall koka.
Kikar ut genom köksfönstret och upptäcker en högst
märklig figur smygandes omkring vid dammen!
En kråka så jag följer den med blicken för att se så
den ej ger sig på våra firrar...

Så dyker den i,men bara där det är 10cm djup och skall
stå växter så småningom,där plaskar den som tusan och
hoppar sen upp igen.
Sen ner o plaska plaska plaska,sen står den bara där
och njuter i vattnet som når kråkan till bröstet.
Märklig liten typ.
Sen går den ett varv runt dammen på stenarna,och sen
i och bada igen.
Sen flyger den upp på bänken och skakar av sig och
sen poff iväg!
Visste inte att feta kråkor badade sådär...
Ok,kanske tvättade av dammet snabbt men denna höll på
en bra stund och stod där i vattnet med bara huvudet
stickandes upp...
Jaja,jag har väl ej forskat så mkt i just kråkor men
jag trodde snarare den smög omkring för o äta upp
husdjuren våra,inte för att bada...
Barnen tyckte den var jättesöt!!:)




1 Comments:

At onsdag, maj 24, 2006 2:50:00 em, Anonymous Anonym said...

Hehe. ;) Han gilla nog eran damm. *s*

 

Skicka en kommentar

<< Home