onsdag, maj 24, 2006

Inget väder!

Idag vaknade vi med sol utanför fönstret!
Märkligt.
Det blåser en hel del men det regnar faktiskt inte!
Nu blev mina kalasplaner lite oklara...
Tänk...kanske det håller i sig till helgen?!:)
Man måste va hoppfull;)
Dock realistisk!

Men hur jag gör för att försöka få fram ngt väder idag
Aftonbladet,Expressen,SMHI,så vägrar alla kartor att visa
ngn väderkarta!!
Funkar helt enkelt inte.
Surt.
Jag är ju nyfiken nu!
Suck

Efter min helgalna körning igår så bokade jag direkt en
dubbellektion till,annars sku jag bara haft en nästa vecka
innan uppkörning eftersom Åke går i pension nästa v och
stänger körskolan,japp,min tur som vanligt.
Så den har jag i ef,alltså är mina gull hemma till 11,
lillgulls dagis vill att han kommer iaf till lunch så han
ej kommer lagom när de andra ska gå hem o han älskar ju
faktiskt sitt dagis så...
Storgull skall också till sin dagmamma,sen hämtning kl16.

Igår hände något otroligt!!!
När jag sku hämta Ollie kom han utstudsande och skrek Jippi!!
Och kastade sig sen runt min hals och kramades och gosades
hela tiden,bara myste,fast de andra coola killarna såg hnm.
Ojoj,han har inte blivit glad vid hämtning på flera år känns
d som...
Ok,kanske ej så lång tid men detta var sååå härligt!!
Sen cyklade vi glatt hem o busade och tävlade som vi alltid
gör och han var helmysig hela dagen:)
...dock var jag aningens lättirriterad igår pga min
nervositet inför körningen och gläfste väl lite för lätt på
mina gull men mormor var ju här så jag kunde ju iväg när jag
behövde andas en stund,haha

Var på utvecklingssamtal för lillgull igår också,fick reda
på att han är en väldigt målmedveten kille-vill han ha en
sax för att klippa ngt så hämtar han stolen och klättrar upp
och tar den själv,sen var det bara svårigheter att få hnm
att klippa enbart i papper...
Han är ej den som hörs så mkt,går lite i sin egen lilla värld
lycklig och pular med sitt men leker ändå med barnen men kan
lika gärna sitta för sig själv och pussla.
Han vill utforska mycket,testa vad som sker om han gömmer alla
dagisets kritor och pennor inuti rullen med ritpapper,men nu
vet dagisfröknarna att om pennorna saknas,går man bara och
lyfter på rullen så trillar alla ut:)
Han står dock för sina hyss,frågar de vem som gjort detta
svarar han alltid glatt: "Elli";)
När vi kom hem därifrån var dock lilltroll så trött så han
somnade i puffen sin framför tvn en stund när han fick lite
mellis välling i väntan på mormor som sku komma så vi kunde
stressa iväg o handla...

Fick inhandlat massa kalajsmat inför helgen med mor min igår
iaf,så lite är förberett.

Har dock lite turer att ta med Anders i helgen,IKEA,Toys
och Babyland:)
Skoj skoj:)

Nej,dags att ta itu med de blöta lakanen i min säng,suck,tur
är ju att tvätten hade kunnat hänga ute om inte mannen
hade plockat ner min torkvinda för att få plats med den där
stora studsmattan vi har,så yoda äntligen kunde få klippa
gräset därunder...
Ja,rörigt,men vi får väl torktumla då.