tisdag, maj 23, 2006

Mutter & Morr

Katastrof!!
Så kan man lätt sammanfatta min körning idag!
Efter att ha kört så bra nu ett tag och fått så mkt beröm
så Åke tyckte det var dags för uppkörning kör jag nu som
en blind hare el ngt,sanslöst...
Suck!

Ja vi körde mot Lund för det är ju där jag skall köra upp.
Körde in på parkeringen där alla uppkörningar startar.
Ja det går ju bra det här sa Åke och så skulle vi starta igen.
*Bilen är igång,men jag drar ändå om nyckeln en gång till.
*Sen backar jag och svänger rakt in i en häck(buskar) ja där
blir man ju sittande för ska man köra ut så repar man ju bilen
ändå mer!!!
Och det var ju så jag gjorde den stora repan för en massa år
sen på min egen bil,suck igen!!
De andra som skall köra upp och sitter med sina lärare i
bilarna bara stirrar storögt,jaja jag gjorde iaf dem en tjänst
säkert för deras nervositet borde ha släppt lite iaf när de insåg
att hur det än går för dem idag så finns det de som kör sämre!
Jag är KUNG på o backa!
Kör nästan bättre bakåt än framåt,fickparkeringarna jag gjorde
igår var en barnlek,inga problem alls,så vad 17 göööör jag i busken?!

Kör ut,kasar omkring i Lund(man kör inte i Lund för det kommer
hela tiden massa cyklister och rödljus)det går hyffsat,aningens
för sen i reaktionen med att sakta ner till rödljus och välja rätt
växel men tjaa,cyklisterna missar jag iaf.
Då kör vi ut på motorvägen,går finfint.
Kör av och skall ta mot Lund S i rondellen...
*Då kör tokila ner på motorvägen igen!!
Herregud!!
Vad gör jag där,muttrar en hel massa men kör vidare och Åke
skrattar och kör en armbåge i sidan och sa att ja huvudsaken är
att man ej försöker backa och sånt där utan fullföljer det man
börjat på och det gjorde jag ju iaf... mutter... mor...:(

*Dags att dra sig hemåt,ila kör ut och av ngn anledning lägger jag
i 5an i en sväng och börjar tjoa själv om att vad gööör jag?!!
Hahaha,hemskt!

*Mot en korsning,skall svänga vänster,bara låta en lastbil passera.
Och vips kommer det en liiiten elak bil bakom som jag missade för
den stora lastbilen,typiskt scen ur teoriboken.
Krockar inte men Åke påpekar att jag nog borde förutsett sen där...
Innan jag körde ut i korsningen satt jag och funderade på att jag
faktiskt inte haft ngr direkta problem med korsningar eller rondeller,
det har liksom flutit på fint.

Usch.

Jaja,hemåt,i stora rondellen vid Nova säger Åke i god tid innan,ja
så tar vi mot Bjärred då...
Mmm,visst,ila bromsar fint i tid,kollar upp på vägbeskrivnings skyltarna
vart hon skall placera sig för att köra mot Bjärred som skall vara rakt
fram genom rondellen.
*Nejdå,helt plötsligt har skyltmakarna ändrat sig och satt Bjärred åt
höger för det var tydligen rakt fram enligt hur dom lagt denna väg!
Jodå,Åke vrider på min ratt o undrar om jag skall göra samma sak igen?!

Katastrof.

Jag har aldrig sett mig som en nervös person!
Herregud,jag har hjälpt Ludde till världen i en bil mitt i Lund,tvingat
av gumsan byxorna fast hon svor och ej ville visa baken där o alltid
behållit mitt lugn när ngt hänt i övrigt men nu när jag fått mitt datum
för uppkörning,då kör jag som en kratta igen!!
Det släppte ju direkt när jag klarat uppskrivningen,från den dagen har
jag kört finfint men nu... suck,kan det bli värre?!
Joo cyklisterna missade jag ju som sagt.


Kan erkänna att mina tankar inte riktigt kan koncentreras till det
de borde idag,de finns hos ngn som jag tycker så himla mkt om o som
går igenom ngt hemskt idag och jag bara väntar hela tiden på att få
ngn form av besked om hur det gått för de kan ej ge besked förrens
just idag...


Får slänga in ngt jag tyckte var jättekul då:
Ellan stod i köket och krökte tårna,"nykfiken" kläckte han ur sig då!
Vilket kanske bara hans mor kan förstå att det betydde att han såg
ut som Nicke Nyfiken,apan,när han krökte sina tår så;)

(Ursäkta bildkvaliteten men nog alla bilder på denna sidan är tagna
med min mobil för att jag ej orkat ladda batterierna till min vanliga;)

5 Comments:

At tisdag, maj 23, 2006 1:33:00 em, Anonymous Anonym said...

Hehe söt fossing. Du ska se det går bättre nästa gång! Irriterande att du ej kan kika inne hos mej. Justeja, måste juh skicka korten (hemma hos) till dej, helt glömt. Kramar

 
At tisdag, maj 23, 2006 3:07:00 em, Blogger mintid said...

Hej! Hittade hit från en länk där du varit inne på en sida...man ger o tar ;o). Men jag tror faktiskt jag varit hos dig förut?? :) Lycka till nästa gång!

 
At tisdag, maj 23, 2006 4:38:00 em, Blogger Grått Med Vita Knutar said...

Tjenis gums!
Det går bra med uppkörningen ska du se :D
Slappa av lite bara ;)

Hoppas att allt blir bra med det du är nervös över! Är det...?

KRAMIS!

 
At tisdag, maj 23, 2006 8:17:00 em, Anonymous Anonym said...

Nu vet du hur spm helt hur det INTE ska gå till på uppkörningen :)
Under tiden håller jag tummar o tår för dig!
Kram Sandi

 
At tisdag, maj 23, 2006 8:18:00 em, Blogger Sandi said...

Hur skriver jag?

Nu vet du hur som helst hur det INTE ska gå till på uppkörningen :)
Under tiden håller jag tummar o tår för dig!
Kram Sandi
Ska det stå ju :)

 

Skicka en kommentar

<< Home