onsdag, maj 31, 2006

Sista lektionen idag

Idag skall jag ta min sista körlektion för Åke.
Imorrn går han i pension.
Lillgull mår inte alls bra och sku egentligen behöva vara
hemma en dag till men han har ej feber,bara hosta och trött.
Hoppas han kan vara på dagis 1,5h iaf,det är ju utetid då...
Behöver verkligen denna lektionen men slits emellan att han
ej skall smitta fler barn,även om de flesta på dagiset är lite
halvkassa just nu och att han är så hostig...
Typiskt typiskt typiskt...

Efter lektionen skall vi iaf ut i trädgården och plantera alla
frön vi köpte förra veckan men som väder och andra aktiviteter
hindrat oss från att sätta:)

**************************************************************
Nä,några frön ser det inte ut att bli.
Lillgull är helkass!
Hostar konstant,har ingen feber,men är slö och hängig.
Han är lite svår,mina barn får sällan feber men kräks desto mer.
Så oavsett öroninflammation el liknande så säger inte lillgull
ngt,hans smärttröskel är uppe bland molnen ngnstans...
Han har ätit dåligt nu i 2dgr så han kan lika gärna ha halsfluss
el nått för varken välling eller vätska går ner:(
Men på vårdcentralen vill dom ju att dom ska ha feber,haha,nejmen
för att det är lättare o veta om det är ngt allvarligt typ...
Joo det håller jag ju med om,men mina kottar har ju en normaltemp
på sisådär 35 grader...
Stiger det då upp till 37 är dom helkassa fast Dr säger att att
man ej ska må dåligt då även om man är undertempad som jag och
mina gull klassas som...

Inte heller blir det ngn sommaravslutning med tipsrunda och picnic
uppe i skogen här med dagiset ikväll.
Tror vi kan glömma det.
Killen är som en spagetti.

Han sussar i sängen nu,lät hnm somna framför tvn,envis som han är
så skall han ju absolut inte sova,men nu ligger han inne i sin
säng och hostar.
Själv sitter man o väntar på att storgull skall komma hem från
farmor sin där han har varit och myst hela dagen:)

Ikväll väntar lite välbehövd övningskörning med mor min,lektionen
med Åke idag gick åt skogen tyckte jag,ej heldåligt men ej så bra
som jag vill o kan göra egentligen,attans att man ska va så nervös
ha huvudvärk för man legat mellan 2 hostpellar halva natten o själv
va snuvig o dag,åååh!:(


JO jag är jätteglad för de kommentarer jag får till mitt svammel här:)
Bara aningens nyfiken på vem som lämnar dem eftersom en del står som
anonym:)
Skulle bli väldans glad om ni som orkar glädja mig med en kråka sätter
sitt namn under så jag vet vem det är:)
Självklart får man vara anonym också,jag tänker bara helt egoistiskt
på min egen nyfikenhet nu;)

2 Comments:

At onsdag, maj 31, 2006 8:35:00 em, Blogger Sandi said...

Krya på dig lillen!
Kram

 
At torsdag, juni 01, 2006 12:11:00 em, Blogger WanderingScribe said...

Hello!
Can't read Swedish! Fab photos though, you have a very beautiful family, must make you very proud. You just left comment on my blog saying you read about my story in Sedish newspaper. Which one? Have you a copy to email me? Did they put my blog link in the story? Would like to see. Sorry couldn't find your email address.

 

Skicka en kommentar

<< Home