onsdag, juni 28, 2006

Lathet

Idag när storgull och jag följde lillgull till dagis
så sprang det ett rådjur över vägen,oj så litet det
var hann jag tänka innan det studsade över 2st 40cm
höga kid.
Så små de var,i miniatyr liksom.
Trodde ju att deras mamma var ett kid,ack så fel man
har,jag som ändå är smålänning och uppvuxen med dem
i trädgården knaprandes på tulpanerna.
Antingen måste jag ha varit väldigt liten sist jag
såg rådjur eller så är Skånemodellen aningens mindre.

Strax efter hemkomst från dagis dök Adelia och Tina
upp en sväng och underhöll oss lite denna tråkiga dag.
Allt är så segt!
Jag kan inte ta mig för ngt när det är så här grått.
Det ÄR sommar nu,alltså SKA det vara sol och skönt!
Jag accepterar ej detta.
Känns som en evig väntan på sol.
Sonen har spelat xbox idag en stund på sin hemmadag.
Det är ju inte ngt han får göra direkt annars när det
är sommar men idag räknas faktiskt inte.
Jag har legat bakom hnm i soffan och slöat och sniffat
lite på hnm ist,ej lust med annat.
Idag är inget väder,ingen årstid,bara ett mellanrum.
16,6 grader ute,det här är ngt lurt:(

Jag är så lat idag så sonen har lunchat med kaviar
mackor (eget önskemål) och jag med potatissallad och
matjesill.
Isch.
Det var ej gott.
Funkar att äta på midsommar,men icke annars.
Rapar det fortfarande,dösnuskigt.
Men jag var för lat för att göra ngt annat så ner slank det!


Har tryckt i mig hela mitt förråd av vit choklad att baka med.
Jättegott var det dessutom,hehe
Ååååh en sån seg dag!!


Väntar bara på söta mor min ska komma och roa oss,inget
kan jag ta mig för...
Borde gå ner och städa lekrummet,kommer nog göra det,samt
lägga in det sista av tvätten,förstår ej varför sånt är
lättare att göra med kottar hemma än när man är själv
hemma med bara datorn som sällskap;)


Igår när lillgull och jag var hemma och myste så kom min
uppfinningsrike son på att göra en koja av min nästan
oanvända (tyvärr) yoga matta,så stod han där och ropade,
-"mamma,tom iiiin"
hehe
Så skulle vi sitta där i hans lilla koja,mysigt:)



Köttgryta blev det igår,dundergott.
Ser nog inte mkt ut för världen med sönderkokt kött och
oredd sås men oj så salt o mumsigt:)
Kottarnas version såg inte lika smaskig ut men storgull
skulle minsann ha dubbla portioner trots att det var
purjo i,han är ju crosskille juh;)


När lillgull somnat igår smög pigge storgull och jag in
i min stora säng och såg på Allsång på Skansen!
Frans skulle ju sjunga och det kunde jag ju inte låta
stora kotten min missa:)
Särskilt inte som han går o trallar på den dagarna iända.
Ok,det är bättre än den där Anna Booten som jag inte alls
är särskilt förtjust i,urk.


Sen sov ju minikotten också rätt dålig igår så detta väntade
mig i sängen när jag sku sova vid 23tiden,ej lätt o somna
med en fot i örat,knä i ryggen och vällingandedräkt i
ansiktet,hu!
Men hääärligt ändå att ligga där,bara helt omgiven av ren
och skär kärlek!!:)




Nej nu har jag slöat tillräckligt.
Man får inte lov o vara sån här när man har barn.
Särskilt inte när man har en Ellis!
När jag skrivit mestadels av detta så har han hunnit med att
spraya hela sovrummet med toadoft,lavendel i tron att det
var hårspray så hela lilla mannen stinker också lavendel...