tisdag, juli 18, 2006

Om valet hade funnits

Om man hade fått välja själv i livet,precis vad man
ville,efter sina egna drömmar,så hade jag blivit spion.
Vet ej till vilken nytta,men det hade passat mig:)
Från börjar som allra minstaste minstast så var ju valet
ställt till veterinär,men djupt under mitt stundtals
hårda skal finns ett riktigt mjukishjärta som minsann
inte klarar av att döda ngr djur.

Jag har aldrig läst ngr hästböcker,det var Modesty
Blaise som var min idol:)
Inte barnprogram utan Mission Impossible,det gamla
hederliga,häftigt.
I min kvinnliga natur ligger att dra förhastade
slutsatser och att gå händelserna i förväg.
Då är det bra att vara förberedd på det också.
Jag är lite hobbydetektiv.
Lägger allt på minnet.
Kan de flesta telenr utantill,även vänners vänner,
inte för att jag skulle ringa dem,men om ngt ngn gång
skulle hända så måste man som sagt vara förberedd.

Trots mina typiska Lejondrag så är jag en lyssnare.
Älskar att höra andra berätta,för att lära känna,
få veta mera.
Kan kanske till en början beskrivas som blyg men det
är nog bara av vänner som ej känner mig så väl;)

I mitt liv har dessa förmågor behövts och utvecklats.
Särskilt gällande min syster yster och hennes tidigare
liv,där har de kommit väl till pass många ggr.
Då vi gjorde valet att flytta ner sötsystern till Skåne,
då hon var och är mjuk och go,istället för till kalla
Stockholm då modern vår flyttade dit igen då blev hon ju
mitt ansvar.
Då var jag tvungen att nogrannt kartlägga hela hennes
umgängeskrets,diskret,för att alltid veta vart hon var
och hur hon mådde.

Tur jag fått söner...
Fy så jobbig mamma jag hade blivit till en tonårsdotter;)

Lägg därtill min mammaoro.
Ouff,får jag äran att bli mor än en gång så får jag hoppas
för barnets skull att det blir ännu en son.
En snäll sådan.
Så att Modesty Blaise kan läggas på hyllan och ersättas
men en ngt lugnare och tryggare fotbollsmamma som ler
mot sönernas flickvänner och kompisar och inte alls
kollar upp vart de bor,om de har äldre syskon som ev
är ligister osv...

Andra anledningen till varför jag skulle ha velat vara
spion är just mitt teknikintresse.
Jag är en riktig teknikfjolla för att använda ett av
sambons mildare uttryck.
Vill ha full koll,alltid det senaste,kunna utnyttja
dess funktioner maximalt.
(Så varför har jag då inte behagat lära mig hur man
ställer vitbalansen i min kamera?!!)
Vill veta hur det fungerar iaf...
Och att jag är så okvinnlig enligt sambon...
Gör sånt en tjej ej skall göra.
Macho,haha.


Men spion blir jag aldrig.
Förstår ej riktigt vad jag skulle göra...
Man kan bli skjuten också!
Det har jag sett på film.
Jag är mor.
Dessutom har jag råkat få världens finaste små underverk
till söner.
Då är det dumt att klättra på väggar och jaga farliga
typer och skjuta och sånt.
Nej,jag nöjer mig med stillsamma livet som småbarnsmor här
i Hofterup,det kan vara minst sagt händelserikt det med;)


Idag har jag fått uppleva ett mirakel.
Varit med om ngt som jag aldrig trodde skulle ske.
Som jag inte i min vildaste fantasi trodde skulle
bli verklighet,trots allt arbete.
Jag har hämtat ut mitt körkort!:)
Otroligt!!
Nu har jag ett rosa litet plastkort med en bild av mig
där det står ungefär att jag faktiskt kan köra bil!!
Sant:)
Sen till dilemmat att det faktiskt är den bilden från mitt
teoriprov,där jag knappt är sminkad och håret platt som
en pannkaka...
Suck...
Inte ser jag ut som en snygg 29åring där inte som jag
ibland ser i spegeln nu när jag är så stolt och glad:)
Jaja,jag får väl leva med det,jag får förtränga bilden
och faktiskt se det där rosa... mitt körkort:)


I övrigt så har vi självklart mest kört idag.
Det är ju det vi ska!
Ägnat hela förmiddagen åt shopping med Anna o Lucas,
oerhört och förvånande resultatlöst.
Kom endast hem med nya solglasögon (ett måste) och halv
tank som jag lyckats tanka alldeles alldeles själv:)
Jo,vi kom hem med en betydligt renare bil också:)
Både invändigt och utvändigt.
Får se när jag hinner vaxa den...

Strand blev det inget med idag heller.
Det blåser här i Skåne.
Då kan mina kottar bli kalla och snuviga.
Själv vill jag kunna stå i solen och passa på dem utan att
huttra,det är mitt endaste krav.
Vi får se hur badvänlig resten av veckan blir...
Jag kan nog aktivera oss ändå,jag menar... jag har ju körkort!;)

6 Comments:

At tisdag, juli 18, 2006 8:55:00 em, Anonymous Anonym said...

Älskade miniModesty du får inte glömma vår vän mr Walker heller. Jag vet att du hade blivit en alldeles utmärkt spion du letade till o me rätt på mig då jag var på möte i Kalmar (detta var före mobiltelefonernas tid) vem om inte du ringde! Din favvovideo när du var liten var Sugar me Magnus; Lill o Brasse, den kunde du se fem dar i veckan, å de va nog jag som gillade de tecknade serierna bäst. Vi e nog en lite udda familj eller... Grattis till ditt riktiga körkort hjärtat. Pusselikramar Mamma

 
At tisdag, juli 18, 2006 9:15:00 em, Blogger Sandi said...

Hihi, nog hade du allt blivit en perfekt spion :)
Snyggt rosa kort! Det klär dig!!

Kram Sandi

 
At tisdag, juli 18, 2006 10:31:00 em, Blogger Mindi said...

Du är så fin på ditt körkort!!!! :)

Du är så duktig på att skriva vet du det... så om du inte blir spion kan du väl satsa på författare istället??? ;)

Stor kram från
M I N D I
.. som norpar med din banner nu. :)

 
At tisdag, juli 18, 2006 10:56:00 em, Blogger Mindi said...

Men vet du... ibland så undrar jag verkligen varför i jisse namn JAG har en blogg. Jag som är helt ointressant människa som väl aldrig någonsin har något roligt eller spännande att berätta om. Vem vill läsa liksom????

Men sen vet jag ju själv hur det är.... man får ju sina favvisar ute på nätet och inte gör de favvisarna alltid några super spännande saker??? Det är ju som med vänner "i verkliga livet" att man tycker om att ta del utav deras vardag och det vare sig det gäller extrapriser på Konsum eller personalresan till Aruba. ;)

Kram kram kram...

 
At onsdag, juli 19, 2006 12:26:00 em, Anonymous Anonym said...

Vilket snyggt rosa kort du hämtat ut. ;)

 
At torsdag, juli 20, 2006 9:47:00 fm, Anonymous Anonym said...

Hej!
Du känner inte alls mig, jag bara snavade in på din blogg och fastnade för de roliga skildringarna av dina barn och dina jättevackra foton :-)

Allra roligast var nog det du skrev om hur roligt det är med en "tokig mormor" på besök :-)

Ha det bra och sköt om dina fina barn - och grattis till körkortet!

 

Skicka en kommentar

<< Home