tisdag, juli 25, 2006

Rörigt

Så NU har jag äntligen fått upp bilderna också...
Borde ju ha sparat inlägget innan det blivit klart
men inte trodde jag att det skulle dröja flera dagar
innan jag fick upp de tillhörande bilderna!!
Min dator är sååå bråkig!!
Kommer upp felmeddelanden hela tiden och att bara
öppna en sida kan ta upp till 15min!!!
Har ex ett viktigt mail jag velat svara på i flera
dagar men ej kunnat få upp mailen ens...
Mutter och morr!;)

Nu är iaf inlägget ifyllt med rätt bilder och ikväll
har jag min enda och sista lugna hemmakväll på flera
veckor framöver.
Inte har dagen blivit lugn heller,bara rörig men trevlig:)
Har tom fått anmält storsonen till hans så efterlängtade
fotbollsträning så onsdagen den 16/8 är det dags!!
Då börjar proffskarriären för min store son!
Alla benskydd och kläder inhandlade idag,fick ta med
grannen så det blev rätt.
Fotbollsskor har ju mormor redan sponsrat med och han
har visat dem för alla!!
Nu sussar trollen sött,storgull med sin nya fotboll som
han fick av Sebbe och de nya skorna i fotänden;)
Dags för mig att hoppa in i duschen och krypa till sängs.





Ååååååh,tror ni kottar har ngn inbyggd mammatrötterror
sensor inbyggd?!
Jag börjar fundera...
Nu har jag jobbat 56h på 4dgr,är rätt trött och det jag
längtat så mkt efter-mina barn,är inte alls så mysigt
som jag föreställt mig.
Bara bråk bråk och gnäll hela dagen!!
Trollunge no2 gick tom o pinkade på den vita heltäcknings
mattan i sovrummet!!!
Varför kan man undra?!!

Ja,vi får skylla oss själva lite som lagt in en sådan
med 2 små trollungar,men men...
Man kan inte ha hela huset inplastat och avspolningsbart.
Enda jag längtar efter nu är en lugn kväll för mig själv!
Mmm,kommer ha det imorrn.
Enda på de närmsta 4,5veckorna...
Den skall njutas!!!:)
...skall bara jobba 16timmar till inatt.
Men som sagt,jag gillar mitt jobb:)


När vi på jobb planerade alla semesterdagar och extrapass
gjorde jag noga klart,flera ggr,att han verkligen skulle
vara ledig dessa 2 veckor,29&30.
Han lovade och försäkrade.
Så jag gjorde schema både för de dagar jag sku jobba,har
tagit ngr extrapass och för dagis och det var lugnt för
barnvakten mormor att äntligen ta lite välbehövd semester
och åka med vännerna till Åland en vecka och koppla av.

Så nu sitter man här,sambon har fortfarande ej tagit semester.
Mormor på Åland.
Och kottarna bortslussade till vänner och bekanta som frö
för vinden,det stör mitt mammahjärta.
Men kottarna har det mysigt:)

Igår fick jag ta med lilltroll på jobb.
Ej så bra men detta var nödfall och han gör ej så mkt väsen
av sig.
Smyger mest runt i sin lilla värld och pysslar med det han
tycker är intressant så det var inga problem.
Alla saker är kanske inte lika lyckade men han stör iaf inte.
Man bara ser hans små spår där de inte riktigt skall vara...





Får lägga upp lite bilder på mitt lilla underverk,precis
som han är:)
Detta är Elliot Arvid Börje Rosander:
Den översta bilden gör mig bara så glad så glad när jag
ser på den!






I helgen var minimannen min lite flitig,måste visa vad han
så gärna gör;)
Stolarna har han flyttat ut själv:)



Storgull han fick vara hos lilla faster Anna med familj.
Fick denna bilden med sms på kvällen så han hade nog
trevligt!;)
Hemma får han ju bara spela xbox när han vaknar för tidigt
på helgen och vi vill sova liiiite lite längre,denna årstid.
Men det är ju sånt här skoj han ska göra när inte mamma är
där och vakar;)



Förra veckan var jag ju på krokodiljakt.
Jupps.
Ville ha några flytdjur till kottarna,och till min stora
lycka fann jag dessa på BR för 20kr st,underbart,underbart:)
...problemet är då bara poolen...
2 krokkisar och den är full.


Försökte övertala mannen att skaffa en större tills vi byggt
vår riktiga pool men icke,det förstör gräsmattan och är
dessutom fult.
Jaja...
Han har istället börjat gräva hålet i den där sandlådan ute
djupare...
När jag frågar hnm när han skall bygga poolen så svarar han
bara lite svävande att han ej vet.
Hmm.
Så är det alltid med den där Mr Rosander.
Om jag jobbar ngr dagar så kan jag ge mig tusan på att det
finns en pool där när jag kommer hem!!
Som han fixat ner lite i smyg.
Vi får se,vi får se...


Måste berätta ngt jätteskoj om min systeryster!!
Min lillasyster som var gång hon skall åka till mig kör vilse.
Hamnar på alla möjliga otänkbara ställen i Skåne.
Hon är iaf Skånes näst bästa säljare på The Phone House!!!
Superskoj!!
Är såå stolt över sötsystern min!!
Bara en butikschef som var bättre!:)
Duktiga lilla gumman!
Bild från deras intranät som hon fotade;)


Jag har sån ångest över att lämna trollen så här mkt.
Så många timmar i helgen och nu dessa dagarna.
I söndags när jag saknade Ollie så himla mkt så ringde
jag Ollie och bad hnm beställa vilken mat och efterrätt
han ville så jag kom hem med pizza och sen fixade jag
lite go efterrätt,man får ta vara på stunderna:)

I lördags fick jag ju pyssla om mannen istället,vi
var och såg Piraterna,hmm himla märkligt "slut" men bra
film!
Nu skall jag strax åka till Häljarp och lämna trollen hos
snälla Linda och Håkan där de skall sova inatt.
Puh.
Bara stress och röra idag,jag e helt färdig.
Imorrn är det jag som tänker öppna en flaska vin och njuta
av stillheten och tystnaden här hemma i mitt hus som jag
faktiskt hunnit städa idag bara för att kunna vila och
mysa med trollen imorrn:)


Så,slut på detta oerhört röriga inlägg jag slängde upp
i all hast,nu skall vi iväg igen!

6 Comments:

At onsdag, juli 26, 2006 11:28:00 fm, Blogger netha said...

Varje gång jag läser din blogg så blir jag lika varm i hjärteroten, du skriver så gulligt om dina barn.
Men du får inte glömma att du är du och det finns bara en som du, så snälla, glöm inte att lukta på blommorna, ta ett bad, du vet små lugna stunder. För om inte så börjar du lukta som mig........vidbränt.
Kramis i sommarvärmen.
netha

 
At onsdag, juli 26, 2006 7:39:00 em, Blogger Sandi said...

Usch, vad trist o jobba så där mycket nu mitt i varmaste sommaren :(
kram

 
At onsdag, juli 26, 2006 8:51:00 em, Anonymous Anonym said...

Massa massa kramar!!!

 
At onsdag, juli 26, 2006 9:53:00 em, Blogger Grått Med Vita Knutar said...

Hej gums!
Hoppas att ni hade mys ikväll!
Här hemma kom morfarn o hälsade på, vi sålde vår gala tv-bänk och så åt vi pizza :D
Håkan håller på att ladda film och snart är det mys!!

Hoppas att vi kan ta det i helgen istället!!

KrameN!!

 
At torsdag, juli 27, 2006 9:03:00 em, Anonymous Anonym said...

Mysiga bilder hihi. :)

 
At fredag, juli 28, 2006 8:38:00 em, Anonymous Anonym said...

TJohej!
Äntligen kan jag skriva kommentar... har inte sett den där "verifikationsrutan" så det har varit svårt att göra det...
Men nu så!
Härliga bilder du har i bloggen :-)
Hoppas allt är bra i sommarvärmen!
Kram

 

Skicka en kommentar

<< Home