måndag, juli 17, 2006

Åter måndag

Lugnet har lagt sig.
Kottarna sussar sedan några timmar tillbaka.
Vardagen är åter här och med det stillheten och våra
trevliga rutiner,bara jag och kottarna.
Nästa vecka väntar mycket arbete och sen är det semester
för sambon i 4veckor...
Går säkert bra,även om första veckan alltid är kaos;)

Jag har blivit påminnd om att jag ej uppdaterat här
under helgen,jamen jo,det är ju sol och dessutom har jag
dator förbud när sambon är hemma.
Sant.
Och jag orkar ju ej bråka i onödan...
Så här kommer en väldans massa bilder med förklaringar som
vanligt var måndag;)
Håll till godo med en traditionella snabb resuméen av vår
helg.
Måndagarna innebär lite fler bilder än text...;)

I fredags var ju Bo här och stojjade av sig lite.
Hittade denna söta bilden när jag laddade in dem ikväll:)




I lördags var det dags för Lucas premiärdopp i havet!
Ej den bäst valda dagen...
Det blåste så mkt så tom filtarna blåste bort men doppad
blev han iaf lillkillen:)
Sönerna mina var inte lika nöjda,det var ganska kallt...
Men de fick ju iaf busa lite.
Pappan stannade hemma i dammen.





Anna och Tojje stannade kvar på lite grill.
Davidsson/Budde dök också upp:)




Innan maten arbetade lillgull och kärleken hårt borta i sitt
grustag,när lilltroll försökte undkomma för några minuters
vila så ekade hennes röst över hela Hofterup:
Elliiiiiiiiiiooooooooooooooooooooooot!!
Jodå,men som många av det manliga könet gör så lyssnar han bara
precis när han vill och brydde sig ej så mkt om hennes tjat;)




Efter maten knallade Håkan och Tojje iväg med salladsskålen
för att starta en lite udda tävling.
De försökte se vem av dem som kunde mata de stora fiskarna med
flest majskorn.
Tojje vann.
Enligt hnm för att han ju känner dessa fiskar.
Vi har ju adopterat dem av hnm.






På söndagen när jag kom upp så hittade jag pappan och storsonen
sittandes vid dammen och filosoferade.


Lilltroll var som vanligt på egna äventyr;)




Måste även visa hur tjusiga våra hallväggar har blivit av
sonens väggklättrande med sommarfötter...
Hmmmmm.....



Vi har fått kallor i dammen!
Jättefina!:)

Men jag tycker fortfarande bäst om dessa små knubbisar:)



Idag skulle vi bara till stranden!
Idag skulle det bli fint!!
Men vad blir som man planerar?!
Inte ofta ngt i mitt liv ialla fall.
När det väl var dags så hade lite små vita moln seglat
in över kusten så vi struntade i det.
Småtroll blir ju lätt kalla av att vara i vattnet då det
ej är så där strålande varmt.

Så jag tog bilen och premiärkörde den med kottarna i.
Till Maxi,pantade en massa flaskor-bara det är en lyx för
mig att kunna göra själv,slippa ha dem i precis hela tvättstugan.
Väl hemma igen upptäcker vi att mormodern låst oss ute.
Jahopp,stuva in kottar och mat i bilen och fara upp till Tina.
Det är smidigt med bil;)

Sen åter hit igen för en massa bus:)
Adelia och Ellis är lite samma typ.
Glider omkring och lever i sin egna lilla värld,full av saker
att upptäcka...
Här exempelvis fångar de fjärilar.
Jo.
Det talade Ellis tydligt om att de gjorde;)




Adelias pappa Fredde dök också upp och busade lite.
Trevligt med lekledare,sånt uppskattar jag alltid:)







Mormor dök sen upp igen efter sitt frisörbesök och de åt mat
tillsammans medans jag städade huset,det är så skönt när det
är gjort:)
Passade på att belöna mig själv med en chokladkaka också;)
Lillgull hjälpte till att vispa,jo i en lingonbunke,alla mina
vanliga är ju i kylen,fulla av underbar gezpatcho i:)




Lämna gärna en rad under comments när ni
varit här och läst så blir jag glad,TACK!:)
...jag är ju nyfiken på vilka som orkar läsa mitt
svammel såklart;)

4 Comments:

At tisdag, juli 18, 2006 12:54:00 em, Anonymous Anonym said...

Vilken härlig blogg! Och vilka härliga bilder... där har jag att lära, man kan ju faktiskt lägga in många bilder ofta *S*. Jag lägger in få bilder sällan *S*
Jag har att göra här för läsa mer vill jag göra! Hoppas du har det bra i sommarvädret! Här är det mer mulet i dag, men det kan vara skönt med en dags "vila" :-)
Kram Kajsa

 
At tisdag, juli 18, 2006 2:06:00 em, Anonymous Anonym said...

Jättefina bilder!!! :)

 
At tisdag, juli 18, 2006 6:48:00 em, Anonymous Anonym said...

Oh, jag vill oxå äta gaspacho... å kladdkaka... får nöja mig me thaimat på möllan sålänge å hoppas att min snälla kompis *blink* bjuder hem mig på mat snart
Älskar Elliotts äventyr... så rolig den ungen e! Ollie e en myskille me förstås...
Puss puss

 
At onsdag, juli 19, 2006 10:18:00 em, Anonymous Anonym said...

tjaaa..... jag är ju lilla syster yster som fick leva med ditt spioneri!!!! När jag flyttade ner till Kära lilla Malmö så trodde jag att jag lämnat min mamma i stockholm, men jag insåg ganska snart att jag inte tagit semester från min mamma utan bara skaffat mig en strängare modell av henne. tihi...attans..

 

Skicka en kommentar

<< Home