torsdag, juli 20, 2006

Tröttsamt

Jag glömde tvätten ute i tisdags,när jag kom på det
hade det redan hunnit mörkna lite.
Då fanns de där.
Överallt.
Där de ej finns om dagarna.
Iallafall ser man dem inte.
Imorse när jag steg upp så fanns det en i vasken.
Jag upptäckte den inte direkt utan började plocka
ur disken som skulle ner i diskmaskinen.
Sen när jag lyfte på skärbrädan,så fanns den där!
Stor svart och otäck!!
Igår kväll hade de krupit fram ur sina gömmor,satt i
sina nät på torkvindan,på korgen med klädnypor,
överallt där jag vände mig!

Jag är ej kaxig när det kommer till spindlar.
Då är jag en mes.
En riktig kyckling.

Men jag tömde i alla fall vasken och satte ett glas
över den och väntade.
Bara det är stora framsteg för mig.
I mitt huvud gick jag igenom alla grannar,kunde
någon vara vaken och hemma?
Nej,icke.
Jag lät den vara.
Efter en lång stund ser jag en av grannpojkarna ute
och vattna deras blommor.
(Det är tur att de gör det för det är endast då jag
kommer ihåg att vattna våra egna omplanterade växter
så de ej dör i sommarvärmen)
Jag studsade snabbt och aningens generat ut och ber
om hjälp med detta pinsamma ärende.
Han hjälpte mig som tur är,burr!




Jag satte mig framför datorn igår kväll,men det tog
mig ca 2 timmar att redigera bilderna,dator är helt
knäpp,jag ger snart upp detta för det går inte att
använda den!
Det tar ca 5min minst att byta till ett annat fönster,
jag hinner gå ner och brygga te,spara gick knappt alls.
När jag startar datorn har det kommit upp ngn ny text,
det inte vad det är men ngt är allvarligt fel med den
här slöa burken,den gör mig tokig!!!!!





Tänkte ju jag sku lägga upp bilderna från vår härliga
gårdag när vi var på stranden med Lindahjärtat mitt,Tina
och Adelia och Anna och Lucas:)
Vi hade så mysigt!!:)
Kottarna hann knappt i havet innan de kom på att de var
sugna på kycklingsalladen de hade med i sina små
matlådor:)
Det är ett av felen med stranden,jag bunkar alltid upp
med så himla mkt mat så istället för att ligga där och
sola och ha det skönt så trycker jag i mig en massa gott
och nu kommer jag ej i mina små shorts jag köpte förra
veckan,hehe,men mysigt var det!:)




När lilltroll fyllde år så fick han en uppblåsbar
bläckfisk av kärleken sin,den fick de premiära igår när
jag för första gången tog egen bil till stranden.
Den var dock ej den lättaste att sitta på då den var rund
som en boll och hur de än gjorde så trillade de i;)

Skulle fota Anna som var ute med kottarna mina och fick
med detta myller,riktigt strandliv!
Hehe


Efter det doppet var det glassdags,bläckfisken låg kvar
i vattnet för att ej blåsa bort uppe på stranden,när
vi kommer tillbaks så ser Storgull att det är några andra
barn som försöker leka med den så han tar helt enkelt
sin solstol och sin glass och traskar ner och sätter den
i vattnet för att vakta blåsdjuret.

Har aldrig varit med om en glass som smält så snabbt som
lilltrolls bilglass,den bara rann av hans hand!
Spännande tyckte Ellis,mamman var glad att han hade bad
kläder på och ej satt i bilen...


Linda och gullen mina arbetade flitigt i sanden:)





Och det blev så tjusigt resultat så:)



Hade ju med riktiga kameran till stranden igår eftersom
min telefon är på service,grafiken krånglar,mutter...


Trodde aldrig det skulle vara så här tröttsamt att ha körkort!!
Men jo,på kvällen stupar vi i säng efter alla aktiviteter
vi kunnat göra under dagen:)

Men vi har haft riktigt sommarlov denna veckan,ingen klocka
på morgonen,kottarna hemma,gjort precis vad vi önskat:)
Underbart!
Vi har bara myst hela veckan,igår när storgull gått upp
och jag hade min lilla dust med inkräktaren i köket så
kikar jag ut och där sitter han i trädgården,lugnt
och filosoferar på bänken vid dammen,tror han tycker det
är rätt så skönt att vara hemma också:)

Nästa vecka är ganska arbetsam,barnvakten har dessutom åkt
på semester så 2 nätter har trollen ingen stans att vara,
lite bökigt,får se om det går att lösa...
Sen väntar ju sambons semester,4veckor...
Undrar jag om han hinner trycka ner en pool eller byta
våra fönster nere...;)
Så fort det regnar tänker jag iaf kakla vår toalett uppe!


Nu har vi precis varit ute och promenerat lite i den härliga
värmen med Tina,Adelia och Simba.
Jag är så trött så trött idag...
Tålamodet är på noll.
En sån vecka...
Dock fick jag som vanligt en uppiggande dusch då jag nyss var
ute och satte på vattnet till sprinkerna,i vintras frös de
och sprack i kopplingarna så var gång man stänger av eller på
så får man en dusch,rakt i armhålan!!
Suck...
Så lagom härlig syn med en stor blöt fläck där:(

Planerna för idag är få.
Handla.
Leta reda på ett blötdjur till Ollie,typ krokodil som han kan
ha i vattnet och leka med.
Köra mormor till tåget.
...storgull har hela veckan frågat vilken dag det är...
vanligtvis brukar det vara för att hålla koll på när pappan
skall komma hem men inte denna veckan,så när jag talade om
att idag är det torsdag så utbrast han:
Jippiii!!! Idag kommer mormor med mina fotbollsskor!:)
Hon har handlat skor åt hnm så trollungen äntligen kan börja
på fotboll och han är sååå lycklig!!:)


Jo,detta med teknikens underbara värld...
Imorse 09.54 fick jag ett sms,texten löd:
"1059710597
Meddelandet kan inte visas"

Skoj!!!
Här piper det till i min stenålderstelefon och man tror att
man skall få läsa ngt trevligt och så står det så,frustrerande!!
Hrmpff!
Så... om ngn har skickat mig sms idag på morgonen så gör det
gärna igen:)

12 Comments:

At torsdag, juli 20, 2006 1:25:00 em, Anonymous Anonym said...

Åh va mkt skoj att läsa! Jättefina foton oxå, som alltid. :) Äcklig spindel. Huh. :S *ryser* Massa kramar

 
At torsdag, juli 20, 2006 2:21:00 em, Anonymous Anonym said...

Ja det där med glömd tvätt ute är väl något som kan hända även den bästa. Men våra grannar nere i huset har för vana att ALLTID låta tvätten hänga över natten?! (ibland t o m flera nätter i rad... fresh!) Detta är något som jag o sambon har undrat mkt över. Det verkar vara mer regel än undantag. De måste ju få en massa kryp o fluglarver i kläderna?

I fredags var vi hos vänner i malmö o festade till det lite o när vi kom till huset 03:00 var Jens första kommentar: "ja här är det lugnt o precis som vanligt. tvätten hänger ute så vi behöver inte vara oroliga att något har hänt..."

Det värsta är att dagen efter plockade mamman in tvätten medan hon hade en cigg i mungipan. Ja vad säger man? Suck? Fast cigaretten var kanske taktik för att röka bort alla kryp... ;)

Hoppas att ni har en riktigt bra dag så man får en massa härligt bus att läsa!

MVH Nettan

 
At torsdag, juli 20, 2006 9:08:00 em, Blogger mintid said...

Vad bra du skriver!! Har sagt det innan men det tåls att upprepas.
Vilka fina kort du tar! Vad är det för kamera du har som blir så fina kort med...förutom att lite har med motiven att göra med ;o).

Kram på dig!

 
At torsdag, juli 20, 2006 10:54:00 em, Anonymous Anonym said...

Det är nog något visst med tvättvindor, för jag har alltid spindelnät iden jämt hur ofta jag än tar bort det.
Härliga bilder.
kramar

 
At fredag, juli 21, 2006 3:45:00 fm, Anonymous Anonym said...

*leer* visst hade vi en mysig dag på stranden mitt hjärta! Fast jag ser väldans bister ut på bilderna, lr kanske koncentrerad... bygga sandslott kräver djup koncentration *s*
Kramar i massor

 
At fredag, juli 21, 2006 12:26:00 em, Blogger ~Karin~ said...

Hejhej!
Åh, vilken härlig dag på stranden!!! Tuff bläckfisk :-D

*ryser* Gillar inte heller spindlar...men Elias såg fotona o ville titta flera gånger *rys ännu mer*

Nu "ropar" lilla loppan på mig...så då är det bäst att mamma lyder! *ler*

Ha det toppen!
kram /Karin

 
At fredag, juli 21, 2006 10:28:00 em, Anonymous Anonym said...

Hej! Jag trillade in här via Karins blogg.

Kul att få en snabbglimt av någon annas liv på det här viset, jag börjar inse att jag måste sluta läsa främmande människors bloggar om kvällarna annars kommer jag inte få tid över till någonting annat. Fastna i bloggträsket liksom.

Du ser ut att ha härliga ungar, jag blir alltid uppmuntrad av att se andra som har killar som är äldre än mina där alla i familjen lever och har hälsan och ingen har dräpt någon annan än... Och ett stort grattis till körkortet - jag går själv och suktar efter ett.

Jag är lite fnissig efter att ha snabbläst några bloggar här, jag har nu konstaterat att ALLA bloggare uppfyller minst ett av följande kriterier. Man ska:

* Vara född -77
* Ha en dotter som heter Timea
* Sukta efter en bättre kamera eller dator eller båda två.

Eftersom jag själv uppfyller två av kraven är det väl bara att resignera och skaffa ett Blogger-konto antar jag...

Ha det gott!

 
At lördag, juli 22, 2006 12:23:00 em, Anonymous Anonym said...

Hej gullet. Så duktig du har blivit med spindlarna, jag e jätteimpad!! Vilka underbara badbilder,jag får nästan hemlängtan när jag ser er. Pusselikramar Mamma

 
At lördag, juli 22, 2006 12:35:00 em, Anonymous Anonym said...

Tur att din mamma är här och visar mej hur jag ska gå till väga för att komma in på din blogg! Jag har försökt ett antal gånger, men det blev bara fel...
Äntligen!
Jag måste få gratta dej än en gång för ditt körkort! Tänk vilken frihet för dej. Tänk vad sambon måste vara imponerad,eller hur? Enklare att ta sig till jobbet och andra ställen.
Jag måste passa på att säga att dina bilder är helt fantastiska, och ditt berättande!! Helt otroligt. Det är ett nöje att sitta och läsa i din blogg.
Ha det gott i sommarvärmen, mamma och jag svallar i kapp.
Vi ska in och "göra stan" i kväll. Det ska bli kul.
Ha det så gott och många sommarkramar från mej till dej och din familj.

 
At söndag, juli 23, 2006 8:41:00 em, Blogger Sandi said...

Hej hej!
Var in här innan o skulle läsa o skriva, men det ville inte knäppdatorn.
Nu går det.
usch så mycket folk det var på stranden får nästan klaustrofobi av de bilderna :)
Tuff du var som stängde in spindeln, haha!
Ha en fin kväll!
Kram

 
At måndag, juli 24, 2006 11:12:00 em, Blogger Mindi said...

Hej hej hej!

Åh vilka fina kort... var är ni och badar någonstanns? Liiiite för mycket folk för mig men annars ser det härligt ut. ;)

Själv började jag att jobba i dag och det kändes inget vidare alls...

Kram kram

 
At torsdag, augusti 16, 2007 7:52:00 em, Anonymous Anonym said...

Fick samma jävla sms....måste vara reklam,,eller kanske är vi de utvalda(ha-ha)..ha d gött

 

Skicka en kommentar

<< Home