onsdag, augusti 30, 2006

05.42

Bä bä vita lamm
har du ngn ull?
Ja ja kära barn
jag har säcken full.
Helgdagsrock åt far
och söndagskjol åt mot
och 2 par strumpor
åt lille,lille bror.

Kära lärkemor,
har du mjuk en säng?
Åt de ungar små,
i ditt bo på äng.
Ack far och jag, vi två,
har bara samlat strå,
men barnaskaran
är nöjd och glad ändå.

Alltid lär man sig ngt nytt.


Alldeles för tidigt idag vaknade jag av en
liten pojke bredvid mig som gnällde och for
som en elvisp bredvid mig i sängen.
Tittade på klockan i taket.
05.42.
Ouff.
Burr.
Upp och ta hand om säng och nerkissad storson.
Detta sker aldrig,han vaknade ju vid 23tiden också
och behövde gå på toa och inte hade han druckit så
mkt så detta var att vänta...
Storgull undrar om jag är arg,klart inte,det kan han
ju inte rå för,förklarar att även om mamman inte
skrattar och ler och knappt öppnar ögonen så beror
det absolut inte på att jag är arg,bara för att jag
försöker låta bli att vakna...
Går som en sömndrucken zombie genom huset,startar
tvättmaskin och duschar sonen.
Lillgull har sovit sig igenom allt trots att även han
kommit in på natten.

De små kottarna har svårt att vänja sig vid att ej
vara uppe till 22 var kväll,nu åker de i säng strax
efter 19,sagoläsning och sånger sjungs.
Sen nattidags o de får somna.
Semestern är slut,partytiderna likaså.
Mamman tycker det är bra med rutiner och har läst att
trollens hjärnor mår bra av att få sin sömn,viktigt.
Det är mysigt med vardag:)
Kottarna mindre trötta=mindre trotsiga,toppen!


Efter lämning av kottar på dagis/dagmamma for denna lilla
hemmamor direkt och inhandlade en extra torkställning för
vinterbruk,sommaren är över,torkvindan intagen,mamman sörjer:(


Idag väntar kottarnas byråer på mig.
Står här bakom ryggen på mig,ropandes på hjälp.
Kläderna väller över och lådorna går ej att stänga.
Kottar växer,och det rejält.
Oj så sommar och lite gödning kan få dem att skjuta i höjden!
Alla för små storlekar skall sorteras ut,alla barnkläder skall
sorteras in i snygga lådor och in i klädkammaren här nere
som jag arbetade på halva natten,lekrummet som igår var så
städat och fint är nu belamrat med minst 100 par skor och
väskor,bilstolar och kartonger med barnkläder.
De kartonger som fins hos svärmor skall hit igen,tycker ej
alls om att ej veta vart mina gulls kläder befinner sig.
En del har tom fått ben utan att jag blivit tillfrågad.
jag är väldigt rädd om dessa plagg så det tycker jag ej om,
visst kan jag låna ut,men det vore i så fall önskvärt
att bli tillfrågad eftersom en del av dem är extra
speciella för mig,betyder mycket,och jag inte på långa
vägar är färdig med barnafödandet;)
Att ta upp dessa småttingplagg,som är så otroligt små,
och minnas mina stora söner i dem,hjärtat svämmar över:)
De kläderna är en skatt!:)
Fulla av minnen,var fläck har sin historia;)


Idag är det fotboll för storgull.
Tummar och tår hålles benhårt för att vädret skall vara ok.
Alarm är satt i mobilen för att jag ej skall glömma ge barnen
middag tidigare och ej glömma åka dit,idrottskalender är
inhandlad där var aktivitet skall fyllas i.
Njaa vi är inte den mest sportiga familjen men de andra
kalendrarna var slut:(
Och så kan det ju se snyggt ut när jag fyller i mina träningspass
jag är tvungen att börja med på förmiddagarna när kottarna
är på dagis/dagmamma;)


Jag fick häromdagen en kul och onödig sida av Lindahjärtat
så här är lite info om hur jag är enligt www.blogthings.com





You Are 58% Impulsive



You're quite impulsive, but you never are reckless.

You qualify as a very spontaneous person, but you still know how to honor your commitments.

And while responsibility doesn't come easy to you, having fun does!







What Your Soul Really Looks Like



You are a wanderer. You constantly long for a new adventure, challenge, or eve a completely different life.



You are a grounded person, but you also leave room for imagination and dreams. You feet may be on the ground, but you're head is in the clouds.



You see yourself with pretty objective eyes. How you view yourself is almost exactly how other people view you.



Your near future is still unknown, and a little scary. You'll get through wild times - and you'll textually enjoy it.



For you, love is all about caring and comfort. You couldn't fall in love with someone you didn't trust.







Your Hidden Talent



Your natural talent is interpersonal relations and dealing with people.

You communicate well and are able to bring disparate groups together.

Your calming presence helps everything go more smoothly.

People crave your praise and complements.







What Your Sleeping Position Says


You are calm and rational.

You are also giving and kind - a great friend.

You are easy going and trusting.

However, you are too sensible to fall for mind games.




Jösses...

3 Comments:

At onsdag, augusti 30, 2006 5:07:00 em, Blogger Grått Med Vita Knutar said...

Tjena sötis!
Ville bara säga Hej!
HEJ!! :D

KRAMEN!

 
At onsdag, augusti 30, 2006 7:56:00 em, Anonymous Anonym said...

blogthings e totalt beroendeframkallande *s*
Ses imorgon snäckan, kärlek!

 
At torsdag, augusti 31, 2006 12:30:00 em, Anonymous Anonym said...

Kraaaamar i massor. ;)

 

Skicka en kommentar

<< Home