söndag, augusti 13, 2006

Envis som synden

Envis erkänner jag glatt att jag är!:)
Det är en bra egenskap!!
När den är hos mig iaf;)
...då jag behöver den;)
Hos andra är det mest jobbigt med envishet förståss...;)

Men iaf så har jag ju fått igång gammeldatorn här nere!
Upptäckt att jag vid tidigare datorkrasch installerat
Photoshop på den och drivruterna så jag kan föra över
bilderna från min mobil!
Guld juh!
hehe
Så här kommer iaf lite av det vi pysslat med på sistonne,
ej de bästa semesterbilderna från ALV eller HC med en
del iaf:)


Förra helgen öppnade ju Saxtorps banan efter en lång tids
uppehåll pga av värmen och torr bana.
Storgull var då i extas och fick äntligen crossa lite!:)



Lillgull var hemma och mös med mamsen sin:)



På söndagen bjöd vi mina rara svärföräldrar på middag,grillade
lite och sen marängsviss till efterrätt,det är pappans stoooora
favorit.
Han har själv utnämt sig till mästare på sviss och ingen annan
får göra den,då blir den ej lika bra.
Här fick lillgull hjälpa till...iaf att äta lite maränger;)



...inte så mkt bild men jag tycker den reklamen är väldigt
slående:)
Min typ av reklam,hahahaa



Vi hann med att vara på IKEA förra veckan också...
Blev av med storgull och hittade den trötta sonen på mattavdelningen
uttråkad hade han krupit in och lagt sig;)
Frö!



Lillgull var ju på kalajs hos fjällan sin...
Han blev där väldigt kär i Vivias transeskor...
Pappan börjar bli lite nervös,mamman skrattar mest åt sonens fantasi;)



På vägen upp till Småland i tisdags så regnade det rejält.
Fick då se detta fenomen,en dubbel regnbåge:)



I Morfar och Netas sovrum hittade de denna häftiga grejen!:)
Vem behöver bergodalbanor;)
Jättekul ända till lillgull klämde foten rejält.



Storgull hittade sin oas i hängmattan,han har ju alltid haft
en liten kärlek för sådan.

På denna bilden är han 1år och ligger i vår hängmatta på den
tiden vi hade träd så vi kunde ha matta själva:)

Lilltroll ville också vara med:)



Morfar och Netas pool var en höjdare:)



Sen satt trollen på stolarna och sköt vildsvin i skogen med sina
bysser de fått av morfar på Astrid Lindgrens värld!
Ja,för i morfar skog finns det faktiskt vildsvin som mamman
är tokrädd för!
...även om hon aldrig sett ngt själv...



Så här smög storgull omkring i ALV med sin bysse...



Dorishjärtat mitt!!:)



På kvällen var han så trött och varm så han tvunget sku ligga
på golvet för där var svalt och skönt,där somnade han sen.



När vi sku åka hem från Ankarsrum så blev vi av med storgull igen.
Då hade han gått ner i källaren deras och tordes ej gå upp igen
för då var han tvungen att passera denna...
(Undrar vem han kan ha fått den rädlsan ifrån?!)



Storgull mitt på High Chaparall,han var megastolt och tyckte
att han var så cooool i sin mundering!:)



Efter HC och allt var söttrollen så trötta så de somnade
båda två bak i bilen;)



Väl hemma möttes vi av stanken från kräftorna jag hade avnjutit
i lördags,ett helt paket själv,dundergott,men luktar inte gott
alls när de fått ligga till sig ute i soptunnan ngr dagar,huh!!



Vi hade även denna lilla inkräktare inomhus när jag sku släcka
på kvällen... inte ens sambon tordes ta den,jag bryr mig ej
så mkt om sådana små gröningar så den fick snällt hoppa ut själv
under natten.



Idag när pojkarna mina var på crossbanan i regnet så sa jag
noga till fadern deras att kontrollera deras toalett behov så
inga olyckor skulle ske för att få av alla galonkläder när
det börjar bli bråttom kan lätt gå illa...
Mitt i min städning och datormeck här hemma kom han ändå hem
med en nerpinkad liten son.
Han fick läggas i blöt omgående!
...men det gör han ju så gärna;)

4 Comments:

At söndag, augusti 13, 2006 4:20:00 em, Anonymous Anonym said...

Vilka ljuvliga sommarbilder på småtrollen, ska bli kul att se resten på söndag.
Pusselikramar

 
At måndag, augusti 14, 2006 2:25:00 em, Anonymous Anonym said...

En till envising här :)
Massa uppdatering har jag läst om nu, kul!
Kram!

 
At måndag, augusti 14, 2006 3:44:00 em, Blogger mintid said...

TAck för tipsen.
Jag har testat adaware 6 och ett clean program men det hjälper inte... :(.
Fy så trist.
Har ju alltid dragit ut alla kontakter på natten för åska osv så den är omstartad flera gånger utan att det funkar.

Kram

 
At tisdag, augusti 15, 2006 11:26:00 fm, Anonymous Anonym said...

Det här är ju helt underbart! Har en superstressig period med möhippa o bröllop (ej vårt eget, men dock min systers... *puh*) renovering av hus och lägenhet o mitt i allt detta en flytt.
Inte alldeles för kul om man säger så. Då är det fantastiskt att din underbara blogg finns. När det känns som om hjärtat håller på att skena iväg av all stress får man ta sig i kragen o sätta sig ner en liten stund.
Tände datorn för att betala räkningar (jättetrist m både hus o lght) o kom på att jag inte varit här på länge. Ja, jag kan väl erkänna att det inte blev en liten stund... Men jag har suttit här o skrattat så tårarna runnit o är nu lugn o redo att ta i på nytt! TACK för att du o dina härliga kottar sprider sån energi med alla era tokigheter :)

Kram (@)-`-,--`----

 

Skicka en kommentar

<< Home