onsdag, augusti 16, 2006

Idag är det dags!!!:)

Lillgull har en del sköna uttal.
Smålandsresan bjöd därför på en del skratt:)
Pappan och Ollie och jag småtetades lite och kallade
nog pappan för trippelpucko efter ngt han gjort,
jätteskoj tyckte lillgull och kallade ochså pappan
samma sak-Pippibubbel blev det ju förståss med hans uttal;)
Och javisst,klart är det mkt trevligare och kalla ngn
för ditt pippibubbel än ditt trippelpucko;)
Klok son jag har:)

High Chaparall var ju heller ej det lättaste...
Hej Pattarall hette det enligt lillgull.


Storgull är också bra på sköna kommentarer.
På hemvägen handlade en av diskussionerna om musik.
Pappan och mamman har ju som sagt lite olika musiksmak.
Mamman är uppfödd på jazz och gillar go musik som RnB
och sådant mys.
Pappan gillar techno och har varit väldigt hårdrocksintresserad
hela livet.
Mamman gjorde ett försök att härma hur pappans hårdrock
lät och vrålade till.
-"Men mamma!!" Utbrast den chockade storsonen från baksätet.
-"Mamma gör inte så!"
-"Jag blev rädd i benen så det kittlades!"
Hmm,mammans sköna hårdrockssång fick ej det bästa betyget.


I veckan har lillgull äntligen fått leka med sin kärlek Olivia!
Storgull lämnades hos hennes storebror och Vivia hämtades hem
för lite lek här.
Tösen har pli på Ellan sin och det behövs,här skall han
skjutsa henne på cykeln:


Hon har även en förkärlek för telefoner,går alltid omkring
med en leksaksmobil som vi har när hon är här.
-"Elli nu ska jag ringa,NU FÅR DU VARA TYST!"
Tjoar hon då till;)

Pappan var flitig och har i måndags och tisdags lagt ut
singel här kring vårt hus där det bara har varit sand i ngt
år nu i väntan på singeln.
Spännande att springa i tyckte gullen:)



Vi passade även lilla Adelia medans hennes mamma o pappa var o
planerade sitt nya hus,ooh så härligt o få ett helt nytt färdigbyggt
hus!!
Dessutom kommer vi nästan o bo grannar;)
Bara cykelväg väg dit iaf,ngr hundra meter:)
Kan jag skicka Ollie dit när han vill leka med sin "lillasyster":)



Vivia är mkt omhändertagande.
Här skjutsade hon lillgull i dockvagnen;)
...de turades om sedan.



Igår var Adelia,Tina och Fredde här och åt lite.
Mysigt!
Kottarna hade så kul,sötnissarna!:)
...sambon sku dock baaaara foga badrummet uppe snabbt innan de
kom.
Till sin hjälp hade han en disksvamp.
Det tog typ hela kvällen.
Han var lite generad över sin osocialitet;)
Taskig planering säger jag.


Men fint börjar det bli!!
Nu har vi iaf golv uppe på toan och idag skall jag börja kakla
väggar,man ser en ljusning nu:)



Jag planterade i veckan de där små orkidéerna vi köpte i
små burkar i Thailand.
2 av dem verkar iaf klara det fint men jag tycker ej om
den där blomflugan som sitter längst upp på blompinnen
som en gam och bara väntar på att blomman min ska dö:(



Ikväll är alltså dags.
Dagen storgull väntat sååå länge på!!
Ikväll kl 18 börjar han på sin fotbollsträning!
Ojojoj som han tjatar o längtar!
Ska bli superkul o se hnm!

1 Comments:

At onsdag, augusti 16, 2006 12:25:00 em, Blogger mintid said...

Tittar in för att se hur ni har det :)
Fina bilder på barnen!

Kram

 

Skicka en kommentar

<< Home