torsdag, augusti 17, 2006

Pengar växer på träd

Jo man kan ju drömma iaf.
Storsonen gör det.
Han ställer krav!

Han var ju på sin första fotbollsträning igår och hans
dille började redan innan.
Dagen före hade han varit ute och tränat lite med sina
nya fotbollsskor på för att gå in dom lite.
Men sånt är ju också jobbigt.
Skorna blir skitiga!
Och han vägrade nästan åka till träningen igår för att
jag inte hade skurat hans skor undertill innan!!
Vi var lite stressade,sku hinna se lite på grannpojken
som tränar innan så vi hann inte med sånt "trams";)
Som tur var fanns det borstställningar för just smutsiga
fotbollsskor vid planen,puh!'

...att han sen gödslar huset med sina leksaker och hans
fotbolls o crosskläder ligger överallt så jag får springa
o leta för jag vill ha dem samlade så ej ngt fattas när
det väl är dags för träning,det är en annan sak;)
Men... man ska väl uppmuntra det positiva;)

Men denna märkliga städmani stannar ej där.
Han blir tossig om bollen hans är skitig!!
Så har det alltid varit.
Lätt när vi har både nyklippt gräs och sand som fastnar
på bollen när vi tränar i trädgården...
Nu sitter han o putsar o fejjar på sin boll.
Knyckt min diskborste...
Sen kommer han in och ber mig rengöra diskborsten
då det fastnat smuts på den och har mage att påpeka
att diskborsten inte matchar hans boll!!!!
Vojne vojne...
Han brås då ej på sin far där;)
Han påpekade snällt att det finns diskborstar att handla
på Maxi,vita,så de matchar.




Veckan är annars noga planerad för att hinna med allt
helgen skall innehålla.
Fredag: Hämtar Jennie 930 för färd mot Ikea.
Första turen helt ensamma utan kottar,bara vi,med bil
någonsin!!:)
MKT mat skall också inhandlas,för 2 kalas.7 rätter.
Sen Liberator 2045,Malmöfestivalen har börjat!:)
Vet ej om kottar skall med...
Skall hinna städa huset också,lördagen kommer gå åt till
att laga den 5rätters middag som vännerna skall bjudas
på på kvällen.
Inte en chans till oväntade prickar i mitt schema där inte.
Söndagen-åter kalajs.
Skall hinna röjt från gårdagen med;)
Men skoj,skoj skoj är det!:)

Sambon han kaklar och önskar mig presentkort på ikea i
födelsedagspresent så vi kan få in garderoberna i vårt
dressingroom och få iordning sovrummet.
Jag önskar mig 3våningskakfat,en grå kofta från HM och
en prickig axelbandslös klänning istället!:)
Men får väl böja mig för hans önskan,ej toppen kul att
bo på en byggarbetsplats jämt.
Sågar och bygglampor e sovrummet kan få vem som helst
avtänd,om det nu inte medföljer en sexig oljig man med
bar överkropp och trevliga fantasier förståss:)


Nej dags o jaga kottar,lillgull leker med vatten i köket
och storgull målar i sin nya räknebok farmor köpt åt hnm
och som jag planterat båda kottarna med vid köksbordet
för att jag sku hinna syklart stolsdynorna i vårt kök som
jag sku ha gjort i minst ett år och som jag upptäcker
när jag väl fått fram alla saker för syende och kotte
sysselsättning,att mor min har knyckt symaskinen och jag
har ju hennes bil så inga stolsdynor blev det där inte:(
Schemat sprack såklart direkt...
Suck,varför planera!

4 Comments:

At fredag, augusti 18, 2006 12:03:00 fm, Anonymous Anonym said...

*snyft* jag jobbar när liberator spelar imorgon... såå orättvist att min semester blev uppskjuten, den börjar på söndag... får trösta mig med att jag får se Simone Moreno med Jason som gäst istället...
Kärlek!

 
At fredag, augusti 18, 2006 12:09:00 fm, Blogger netha said...

Planering är till för att spräckas tror jag någon kom, på när jag fick barn.
Suck vad den spricker, jag planerar barnen spräcker den.
Jadu, jag har levt i renoveringar i snart 8 år, och inte har jag kännt mig sexig precis, fast sovrummet är nästan värst att renovera i, för då blir det ju det första man ser när man vaknar på morgonen.
Nu har vi trappan i hallen samt hallens väggar, men sen har vi nog bytt ut allting i detta hus, nu finns det inget gammalt kvar.
Så nu får vi väl börja på andra varvet. För vi kan väl inte planera någon ledighet heller, då blir det väl någon vattenläcka, storm eller nåt annat hemsk som kommer över en. :-)
Kramis på dig och glöm inte att krama dina små marodörer. Och du shoppa en vit diskborste nästa gång. :-)

 
At fredag, augusti 18, 2006 3:36:00 em, Anonymous Anonym said...

Ny vit diskborste inhandlad, självklart ska vårt blivande fotbollsproffs ha matchande borste till bollen. Födelsedagspresenterna inhandlades som du kanske minns sist vi var på Burlöv center så d blir ingen garderob från från mig. D kanske går att övertala ngn annan?..
Synd att du inte sydde de där dynorna när jag hade reparerat din symaskin i julas gullet, för nu har den flyttat till Malmö ett tag. Vi vill gärna ha smörgåstårta på söndag tack. Pusselikramar till er från oss.

 
At lördag, augusti 19, 2006 12:27:00 fm, Anonymous Anonym said...

Hehe. Diskborsten matchar ej bollen. ;D

 

Skicka en kommentar

<< Home