måndag, augusti 28, 2006

Åter till vardagen,fast ändå inte...

Jahopp.
Nu är sambons semester slut.
Åter till vardagen med dagis osv.
Skillnade är nu att sambon befinner sig i Norge och
skall så göra 9dgr,sen hemma 5dgr,och så skall det
upprepas i 11veckor.
Känns väldigt väldigt länge faktiskt...
9dgrs änka.
Förut har han alltid jobbat så han åkt måndag,oanständigt
tidigt,sen hem på torsdag eftermiddag.
Hela fredag lör o sön ledig med kottar o mig.
Helt ok.
Men 9dgr...
Det är länge det.


Så jag har planerat att fylla dessa dagar med nyttiga saker
som jag verkligen behöver göra!
*Städa hela huset först och främst.
Här ser ut som en mindre tromb har gått igenom.
*Hinna sy och sy om massa saker,ex köksdynor,vi kommer ju
aldrig till skott att välja ut ngr nya köksstolar.
*Städa våra klädkammare,ett STORT måste.
Måste gå igenom vad kottarna kan ha o inte ha i vinter och
höstklädväg,samt få upp hyllor där och sortera in alla gamla
barnkläder i ordning.
*Städa ute,och då inkluderar det att jag måste gå in i vårt
poolrum och göra plats för alla sönernas fordon,huh!
Där bor många spindlar,stora spindlar,äckliga kräk.
*Väva på toaletten uppe,rätt mkt kaklat faktiskt.
*Kakla klart.
*Bära ut alla verktyg som ligger i det som skall bli ett
dressingroom så småningom,mängen sku göra Bauhaus avundsjuk.
Ja huh,jag har en lååång lista att fylla mina dagar med!


Dock har jag redan spräckt schemat jag lagt upp.
Såklart.
Sånt är jag bra på.
Tror de görs för att de skall spräckas faktiskt...
Iaf mina.
Man måste ju alltid lämna luckor öppna för nöjen!:)
Idag blev det att ta igen lite telefonsamtal,åka
och handla ketchup för att det ej fanns ngn till
lasagnen storgull absolut ville ha,den har han tjatat
om sen vi såg Gustaf 2 förra veckan;)

Sen for vi iväg till söta svärmor min en sväng:)
Hon hade handlat Sverigefotbollskläder åt storgull
och en träningsdräkt åt lillgull:)

Dagen började lite intressant...
På morgonkvisten fick jag ett sms från en person som
anklagade mig för att snacka skit.
Det är osant.
Men det skulle vara intressant att få veta vad jag
anklagats för;)
Däremot har personen som anklagade mig pratat väldigt
mkt skit om både mig och mina vänner,vi har tydligen
inget vett alls i huvudet och är såå tråkiga.
Bland annat.
Synd,jag tycker det är sorgligt att en del ska klaga så
mkt på andra när de faktiskt har det så bra!
Ser bra ut,har fin familj,har allt det som så många
bara drömmer om...
Missunsamhet suger!!
Trist att en del tycker att dom är så mkt bättre än
andra och på så sätt tror de har rätt att klaga på
allt och alla och lägga sig i,istället för att kunna
glädjas när vänner köper nytt hus o bilar o så...
Jaja...
Orka ödsla energi,önskar folk kunde koncentrera sig på
att leva sina egna liv istället för att lägga sig i
andras så himla mkt,världen skulle ju bli så mkt enklare
utan massa intriger,jag klarar mig glatt utan dem;)
Ej lönt att bråka,man behöver ej älska el umgås med alla.
Nu har jag iaf spytt lite galla här,utan att lämna ut ngr
namn eller uppgifter och kan lägga tramset bakom mig,haha
Detta är ju min sida,min terapi och jag får skriva vad jag
vill tycker o tänker;)


Imorrn spräcker jag schemat så fort jag slår upp mina blå!;)
Lämna kottar,lillgull börjar på ny dagisavdelning!
Ojoj.
Storgull skall lämnas hos sin extra dagmamma och själv skall
jag först åka till sambons underbara mormor och fika lite:)
Sen väntar lunch med Jenniegumman,ska bli mysigt!
Efter det skall gullen hämtas och det bär iväg hem till
Tina och Adelia för lite skojs:)
Vad av detta stod på listan jag nämnde ovan?;)


I övrigt har vi på sistonne hunnit med en sväng på Malmö festivalen

där det största fyndet bestod i att jag återfann min favoritbil!
(Kottarna hittade lite verktyg)
I höstas var vi ute och åt med svägerskan och hennes man,då såg
jag en såå supersnygg Suv men jag kände ej igen märket och har
aldrig sett den igen men där,på en bakgata i Malmös,stod den!!
Så nu heter min favoritbil Infiniti FX35!:)
Grym!




Vi var ute och körde bil allihopa häromkvällen.
Storgull såg att en polisbil hade stoppat ngr moppehuliganer
och vi förklarade,berättade även om den gången då vi varit
på Kolmården och polisen stoppade pappan på vägen hem för han körde
för fort...
-"Tog dom han?!!" Utbrast sonen förvånat.
-"Men varför har vi han nu då??!!" Han kopplade inte riktigt där;)


Igår tillbringades halva dagen med shopping,jag töserna och en
del av våra alla barn fick följa med:)
Urmysigt!
Storgull var ju och såg när svågern körde cross,han e ju rätt
bra på det så då är det ju kul o se:)
...en del tycker det är roligare o bli fotade än andra...;)






Jo Cappe o Vivia var här en sväng själva i fredags,de hade skoj:)
Detta är ej 2ton småsten som ligger på min matta,det är pengar.
Iaf enligt Ellis o Olivia.




Pappan har även byggt ett crosshopp åt storgull där det skall
bli pool nästa vår,där hade vi 4 små troll som sprang och
lekte crossar,ursöta:)






Nej nu får jag krypa upp för trappen,min mysiga ensamkvällsplan
har pajjat då min rygg värker av att jag får sitta dubbelvikt
framför datorn som står på golvet med tangentbordet direkt ovanpå
och skärmen på ett 40cm högt bord,mysfaktorn e låg:(
Jag som hade massa blogsidor att ta igen och kika på som jag ej
hunnit med att läsa så mkt som jag önskat under sambons
4veckor långa semester,men många filmer har vi hunnit se:)

5 Comments:

At tisdag, augusti 29, 2006 12:07:00 em, Blogger Sandi said...

Hej hej, snyggo bil du.
:)
Nu e vi hemma igen efter en veckas semester, nu skulle man behöva en vecka för att hämta sig :)
Kram

 
At tisdag, augusti 29, 2006 4:31:00 em, Anonymous Anonym said...

Ser att allt är bra med Er efter
efter mörkretvi hörs pappa.

 
At tisdag, augusti 29, 2006 7:33:00 em, Anonymous Anonym said...

Nio dagar går fort. Du hade ju att göra.
Fina bilder som vanligt.Det kanske inte är så dumt med en liten crossbana på tomten.
kramiz

 
At tisdag, augusti 29, 2006 7:56:00 em, Anonymous Anonym said...

Så fint att du fortfarande har vår familjs värderingar kvar.
Jag är stolt över dig för många, många saker men att kunna glädjas med dem som har det bra och inte vara missundsam och prata en massa skit bakom ryggen är en av dina bästa egenskaper!!!!
Älskar dig o dina gullungar mycket, mycket...

 
At tisdag, augusti 29, 2006 10:29:00 em, Anonymous Anonym said...

Hej Vännen. Ååh, va mkt att läsa. Alltid lika skoj. Trist med sms:et, men bilen var snygg. ;) Nu ska jag hoppa i säng. Massa massa kramar

 

Skicka en kommentar

<< Home