torsdag, september 28, 2006

Dagens rapport till pappsen

Inte allt för mkt blev gjort på hemmafronten under
mina "lediga" timmar.
Provkörde ju den mkt trevliga bilen.
Passar lilla lilla mig:)
Har ju aningens svårt med det där stora skeppet till
volvo man har när man knappt räcker upp över ratten;)

Städat kylen och gjort ett stort lass pannbiff är väl
det vettigaste jag gjort idag kanske.

14 hämtades lillgull,15 storgull med kompis.
Stora hjärtat mitt hade gjort ett konstverk hos sin
extradagmamma idag,det är visst en tavla.
Jag tycker det ser ut som en skog.
Men det sa jag ej,dock trillade en kotte av när jag
försökte hålla upp den som en tavla så den gör sig
kanske ändå bäst som skog,får diskutera det med sonen.


Gick som vanligt jättebra att leka med vännen hans,
hoppas min son ej har för dåligt inflytande på hnm...
Jag menar,trotsåldern är ej kul,där är helt klart
storgull,och denna killen är ju väluppfostrad...



Vi tog en liten tur ner till farmor.
Skulle låna hennes skrivare,vi orkar ej koppla in vår
och patronerna lär ändå ha torkat då den bara stått
där i några år.
Och hjälpa henne att få igång internetet.
Som vanligt vill storgull läsa sagor med sin älskade farmor.
Hon hade köpt nya spännande böcker så dom satt som små ljus.
Stora sonen iaf.
Lillgull åt kakor mest,väldigt många kakor.


Sen råkade han ha sönder ett av farmors glas:(


Och skära ett långt jack i handen som ej syns så mkt på
bilden när han sku plocka upp skärvorna efter sig.
Dock ej samma hand som han brände,så det blev ej djupt.
Men himskans synd var det om hnm och väldigt förargligt
med glaset tyckte mamman.


Efter det hoppade vi på våra cyklar och storsonen som
var den enda av oss som hade lyse på sin cykel(tack
snälla farfar)lyste oss hem:)
Vi fick med en av böckerna som hade en CD skiva till
så den fick gullen lyssna på när de sku sova efter att
vi sjungit vår sång:)
Så låg båda gullen där i våningsängen och sjöng:
-"Mooooooomin":)



Nu väntar den där rackarns fogningen på mig.
Inatt måste det bli gjort.
Hoppas spindelkräket inte flyttat in dit förresten,burr.


Imorrn blir det låång sovmorgon,vi tänker ej gå upp förens
0830iaf,ligga och se barnkanalen och slappa,modern lär ju
vara lite sliten,detta kommer nog ta ngr timmar.
Sen skall vi ta en cykeltur till bageriet och inhandla lite
gott bröd till fika då min höggravida väninna från Lupinvägen
dyker upp här och gör mig och trollen sällskap,ska bli jättekul!:)

2 Comments:

At torsdag, september 28, 2006 9:42:00 em, Anonymous Anonym said...

Spar ngr pannbiffar till mig!

 
At torsdag, september 28, 2006 11:05:00 em, Blogger Emelie said...

Kul att du skrivit inne hos mig

Så fin tavla eller skog.
Tur det gick bra med handen men synd på glaset.

Hoppas fognigen går bra

Kram

 

Skicka en kommentar

<< Home