onsdag, september 27, 2006

Höst vs Sommar

Vädergudarna verkar var oeniga.
Igår kunde ingen påstå att det var för årstiden
vanligt väder,strålande solsken,tshirt och värme.
Idag under morgonens dagis/dagmamme cykeltur har
vi hunnit passera genom dimma,sol och regn.

Jag är tacksam för alla dagar av värme,främst för
att slippa regnet och slasket som annars brukar
prägla denna tiden på året,särskilt här i Skåne.
Men det skall även bli skönt med höst...
Alla vackra löv,tillsammans med sönerna brukar
vi göra kransar av alla de färgglada bladen.
Ljusen inne,mörkret ute.
Och höjdpunkten-Jul!!
Lillgull har tjatat om det stooora paket han skall
få hela sommaren nu,det är jobbigt att fylla år
först i vänkretsen och behöva gå på kalas efter kalas
utan att själv få ngt.
För mig gäller julmaten!:)
Knäckemacka med julskinka och Västervikssenap,lite
te och lyckan är fullkomlig!

Sen kommer oron.
Förra året var hösten också sen...
Långa höstkvällar då vi satt ute med vänner och grillade.
Så kom sommaren också sent.
Första gången som vi fick fira kottarnas kalajs inomhus.
Så då undrar man ju hur nästa år skall bli,jag är mor,
alltså har jag redan börjat planera nästa års kalajs
inomhus,sommaren kommer säkert inte förrens i juni juli
nästa år...
Mutter och morr.

Förra hösten då vi byggde koja i björkdungen bakom huset.



Storgull på sin 2a höst.
Klart man kan vara ute fast det är dåligt väder!:)



Det kommer oftast inte så mkt snö här i Skåne;)
Så vi passade på med den som fanns!
Sen kom det så mkt snö så vi kunde åka pulka nästan
var dag hur länge som helst!



Storgulls 2a jul hos min pappa och hans fru i Småland:)
Där hade de minsann snö upp till fönstrena 2meter upp!



Nej frukosten uppäten här framför datorn,jag har redan
glidit i mina sedan tidigare fogsmutsiga jeans och skall
traska ut i förrådet för att mixa ihop fogmassan och göra
klart toaletten här uppe.
Alla tummar hålles benhårt tack!
...hoppas rara svärfar ringer snart så jag kan pausa och
åka och provköra bilar tillsammans med hnm;)


Det är ganska så roligt att se alla sökningar på bloggen.
Alla som söker på konstiga ord och hamnar här,haha.
Priset tog ju ändå min andra sida,huh!
Sen är det ju så att ALLA som är inne här registreras.
Jag får en lista på alla som varit här och läst,vilka
tider osv.
Spännande!
Bara så ni vet;)

2 Comments:

At onsdag, september 27, 2006 11:07:00 fm, Blogger netha said...

Ja hurra snart är det jul, och min längtan är alltid till kvällen före julafton, då skinkan är gjord, granen är klädd osv.osv. och Jag gör en skinkmacka med Johnnys senap på och sedan tar vi juledoppet i träbaljan som vi har på altan. Då är det jul. :-)
Fniss, ibland kan man undra vart man hamnar faktiskt, men sicken längsida man kom till då. Hihihi
Ha en bra dag i regnet från en dränkt katt

 
At onsdag, september 27, 2006 12:43:00 em, Anonymous Anonym said...

TACK! Vad roligt! Välkommen tillbaka!

Vad fint Du har här i Din blogg! Hit kommer jag fler gånger!

:-)

 

Skicka en kommentar

<< Home