lördag, september 30, 2006

Kvällsrapport från vår lördag

Kottarna sussar sött i sina sängar.
Den vanliga nattproceduren med sagor och sång.
Sen gjorde jag ett litet vågat bryt i rutinerna,
jag satte på Mumin skivan som farmor gett dem.
Läbbig tyckte storgull och blev mörkrädd.
Men trötta som de var somnade de sött.


Åskan mullrar och lyser upp hela himlen här utanför.
Vackert.
Dess ljussken håller mig sällskap tillsammans med Dr Hill.
Som bäddat för mardrömmar även för mamman.
Om jag då inte hade älskat åska.
I snart 2 timmar har det mullrat är utanför,ovanligt.


Fogningen har fortsatt.
Kommer ta år att få mina händer rena från den här tjäran.
Svartfläckiga,uttorkade,avskavt nagellack,suck.
Men vem bryr sig,jag är lycklig om jag får den där toaletten
färdig ngn gång så vi kan ta itu med kottarnas rum där nere.
Inte för att de vill bo där nere själva,de tassar ju fortfarande
in till oss var natt nästan,mest för att få iordning på alla
deras leksaker och ha ngn stans där de kan få leka ifred när
de behöver det.


Idag träffade jag en person det strålade om:)
Jenny.
Sambons gamla vänner Daniel och Jenny som fick en liten Emma
14 september, såå söt!
Hon såg så otroligt lycklig ut!
Så där lite trött men ändå den där glädjen,hon log hela tiden:)
Tänk den första tiden med Liten,så alldeles underbart:)
Lillbebben var hemma med pappan sin medans hon handlade till
alla gäster som ville se underverket.
Hon var i det där lyckoruset man minns så nostalgiskt.
Oooh vad man längtar tills den dagen då det är dags att börja
planera och arbeta för 3an;)
Storgull tjatar redan nu om att han vill ha en lillasyster eller
lillebror,men vi får ju tursamt nog låna lilla söta Adelia ibland;)


Det blev Ice Age och Barnen i Bullerbyn för mig och gullen ikväll.
Det,lite godis och mkt mys går lika bra som bio:)


En cykeltur till Farmor och Farfar för att träffa rara Momme
och fika lite hann vi med.
Många kakor,storgull var helt förundrad;)
Sen fortsatte de läsa i den långa boken om bilarna,filmen "Cars".
Stora sonen min satt som ett ljus och var så inne i boken
så det knappt gick att få kontakt med hnm;)
Lilltroll hjälpte så gärna farfar att tvätta bilar och uteplats:)







Några tvättningar till krävs,men fogarna måste torka lite till
så de får vila över natten och morgondagen då jag är på jobb
och gullen mina hos sin mormor i stora staden.



Jag skrev härom dagen att jag oroar mig för vädret,
tydligen med all rätt.
Sånt här skrämmer mig.
Världen är inte vad den borde vara,inte på långa vägar.


Lillgull vill så gärna vara stor.
Stunderna då han kryper upp i famnen och vill vara "liten
bebis" finns kvar men kommer allt mer sällan.
Nu vill han vara en stor duktig kille,som sin storebror.
Han brukar sträcka på sig,armarna låångt över huvudet och säga:
-"Tå här tooj äj jag mamma!"
Underbara lilla hjärtat mitt!
Till det hör en baksida,bildligt talat.
Var gång han ser mig utan kläder så ler han och säger:
-"Du har toooj jumpa mamma!"
Mindre underbart,ej vill man höra att man har en stor bakdel.
Men han säger det så lyckligt,för just att ha stor rumpa
innebär att man är stor,vuxen och det längtar han så dant
efter att bli!
Just nu är han så underbar,så perfekt,det är sönerna våra
förvisso alltid men nu när han börjat prata så mkt och säger
så kloka saker så man ler var gång han öppnar munnen,den
åldern är speciell;)


Lämna gärna en rad under comments när ni
varit här och läst så blir jag glad,TACK!:)
JA Jennie,du med;)

5 Comments:

At söndag, oktober 01, 2006 12:12:00 em, Blogger Magnus Levin said...

Intessant det där men Daniel och Jenny,dem träffar vi lite då och då. Daniels bror Ptrik och hans fru Camilla undgås vi mycket med så vi träffar dem D&J på kalas med mera.

 
At söndag, oktober 01, 2006 1:04:00 em, Anonymous Anonym said...

Härligt med bebisar. :)

 
At söndag, oktober 01, 2006 8:33:00 em, Anonymous Anonym said...

Får väl lära lillgull att mamma har en helt underbar fantastisk rumpa.
2 nätter till sen får jag skämma bort min pågar med gos.
Längtar hem till er.

 
At söndag, oktober 01, 2006 9:19:00 em, Anonymous Anonym said...

Så härligt för oss alla att farmor o mormor har varsinn favorit och att vi får träffa våra gull så ofta!!!
Pusselikramar

 
At måndag, oktober 02, 2006 4:49:00 em, Anonymous Anonym said...

Jag blir så avundsjuk jag har inga barnbarn alls att gulla med o skämma bort.
Så jag förstår farmor o mormor att dom vill trtäffa dom ofta.
kramar

 

Skicka en kommentar

<< Home