måndag, september 25, 2006

Otur

Idag startade vi dagen med att köra pappan till
Svågertorp för att han sku flyga till Norge igen.
Jobbevecka för hnm.
Här väntar lugnet.
Trodde vi...
Storgull var lämnad på dagis och lillgull och jag
hade planerat att åka till IKEA och sen hälsa på
syster yster min.
De planerna föll snabbt.

Lillgull hade suttit som ett spett i sin bilstol
hela resan,tyst stilla.
Vid ett rödljus i Malmö får jag svaret,han säger:
-"Mamma,jag vågar inte åka bil"
Flera ggr får han upprepa det för att jag ej hör
och sen fontänar han.
Urk.
Alla sina kläder,bilstol och bil.
...bilen ska besiktigas imorrn,lyckat.
Stackars lilla trollet mitt.
Det blir att svänga mot mormor istället för att
lillgull ska få duscha och vila lite.
Där stannar vi en stund och kopplar av så trollets
mage hinner lugna sig.
Han hade ju bara ätit välling på morgonen och är
åksjuk precis som jag så med pappans stressande
där var han inte såå pigg stackarn.

Tyvärr skall vi ju till banken direkt för att hinna
tvätta bil och allt olyckligt innan vi skall hämta
storhjärtat klockan 15 så det är bara att susa iväg
och handla nya kläder till trollen,inte alls med i
budgeten denna månaden:(
Så iklädd endast Nenas mimmitröja som vi hittat hos
mormor,det enda plagget i någorlunda passande storlek,
inlindad i en filt sittandes i vagnen var vi och handlade
lite nytt till minikotten min.

Men han blir glad för sina nya kläder iaf!:)
Lillgull måste få i sig lite mat så det blir lite
Mc för att han överhuvudtaget skall vara intresserad,
sen mer vila och sen hem.
Lilltroll somnar mätt och trött i bilen på vägen hem.
Vilken dag!!


Lite mer otur hade han i lördags.
Han skulle vara lite hjälpsam och ta fram välling åt
mig då han var sugen på det och råkade få med sig en
vas som stod bredvid...
Osis.



Annars har helgen varit lugn och skön!
I Lördags spelade vi kottarnas nya spel-Postman Pär,
mkt mkt roligt tyckte älsklingarna våra:)
Såg barnfilm och åt lördagsgodis och hade så mysigt så!



Söndagen var lugn den med,pappan har arbetat flitigt med
toaletten här uppe i helgen så jag skall foga där så fort
jag hinner.
På kvällen blev det pizza med Tina,Fredde och Adelia,
trevligt trevligt:)
Sen såg vi film och tryckte i oss alldeles för mkt godis;)


Nu puttrar köttgrytan på spisen,Tina och Adelia kommer
hit och äter lite med oss i eftermiddag.
Men nu precis nu om 15min skall storgull hämtas och den
invändigt skurade och städade bilen måste tvättas ordentligt
inför besiktningen imorrn,burr!

3 Comments:

At måndag, september 25, 2006 7:39:00 em, Anonymous Anonym said...

Stackars lillgull, de e så otäckt att bli magsjuk. Vilken osis när nu bilen var nystädad inför besiktningen imorgon, men du den går nog igenom nu när den e såå extra ren o fin. Ellisen klär så bra i klänning.En riktig sötnos. Tur att du e så effektiv när du e pressad.
Pusselikramar, älskar er.

 
At måndag, september 25, 2006 11:08:00 em, Anonymous Anonym said...

Huh, stackars Ellis. :( Han fick väldans fina kläder. ;) Kramar i massor

 
At tisdag, september 26, 2006 6:31:00 em, Anonymous Anonym said...

Men kläder var ialla fall fina ila :D

Sebbè

 

Skicka en kommentar

<< Home