fredag, september 29, 2006

...på det fjärde ska det ske...

Vår dag har tillbringats så här:
Mysig morgon,jag hade rätt,vi vaknade inte förrens
0830,rejäl sovmorgon:)
Såg film lite länge,sen kasta på oss kläder för att
åka och handla bullar,pålägg och morotskakor och
lite annat vi behövde till dagens fika och helgens
middagar.

Möter mitt fikabesök i kassakön i affären,lika stressad
som jag,hehe.
1230tiden dyker Maggi upp och det blir långfika,dock
med vissa avbrott från storsonen som varit extra
trotsig idag,underbar ålder...hmm.
Väldigt trevligt var det ändå!


Stryktvätten har tjoat o skrikit på mig var gång jag
gått förbi den idag så jag fick placera kottarna med
lite film en stund framför tvn så jag kunde ställa
mig i samma rum och få undan lite stryktvätt,är ju
rätt skönt att ha ngt att ta på sig.


Därefter tog vi en cykeltur till vår lilla mack här
i byn och köpte kinderägg:)
Ej lördag men ngt måste man ju hitta på,och trollen
älskar att cykla.



Jag har totalt ogröna fingrar,men av ngn anledning
lyckas jag med vissa växter ändå.
Som Hibiskusar.
Jag är the Hibiskus master!
Jag får sambons mormors gamla hibiskusar som hon
tröttnat på då de aldrig blommor,och vips lever de
upp och blir så lyckliga så i mina fönster,inte så
att jag pysslar om den,öser över en kanna när jag
kommer ihåg det,alltså ej ofta.
Men nu är min arvehibiskus i vårt matrum riktigt på
gång,19 knoppar och 2 blommor:)



Kottarna mina är väldigt starka.
Tycker dom.
Dom ville visa sina muskler.
Grymma söner man har;)
Lika biffiga som pappsen deras snart;)




Nu är mina små hjärtegryn planterade i sängen med popcorn
och lite saft,jag skall knacka ner de 2 kakelplattor som
pappan borrat fel i och sätta upp nya,sen väntar nattens
fogning,ja jag måste,nu har jag ju handlat ny svamp tom.
Sambon lät väldans lysten när han frågade mig om vi skulle
ha toalett uppe nu när han kommer hem:)
Sen kom han på att vi ej har ngt tak där...
Eller,det är trä,det skall gipsas,hål skall borras för
belysning och allt skall målas.
Men det är ju bagateller,toaletten kan ju kopplas in så
fort jag fogat klart och han dragit de rör som behövs för
att kunna spola,skall bli underbart!!


Jag har själv laddat upp med detta:
Mitt sällskap för att klara av natten,chokladen är en bonus.
Jag menar,det är ju ändå fredag:)
Kaffe och lördagsgodis i ett,en superuppfinning!:)



Sist,jo jag är ju lite insnöad på Blogthings,komiskt.
Så får visa mitt senaste test,har hört att allt sånt
här är på riktigt,haha



Your Candy Heart Says "Get Real"



You're a bit of a cynic when it comes to love.

You don't lose your head, and hardly anyone penetrates your heart.



Your ideal Valentine's Day date: is all about the person you're seeing (with no mentions of v-day!)



Your flirting style: honest and even slightly sarcastic



What turns you off: romantic expectations and "greeting card" holidays



Why you're hot: you don't just play hard to get - you are hard to get

5 Comments:

At fredag, september 29, 2006 8:49:00 em, Anonymous Anonym said...

Åååhhh!!!! Va jag oxå vill ligga där o mysa. Men jobba på gumman, du e så duktig.

 
At fredag, september 29, 2006 11:24:00 em, Anonymous Anonym said...

Duktig du är Vännen. :) Wow vilka muskler dina kottar har hihi. ;)

 
At lördag, september 30, 2006 1:32:00 fm, Anonymous Anonym said...

Du å jag har samma candyheart *ler* inte helt oväntat kanske... Så fina gosetrollen e på bilderna!
Pussar i massor

 
At lördag, september 30, 2006 9:21:00 fm, Blogger mintid said...

Kul att få lite respons på det man skriver :)
Hoppas inte du tog illa upp på något sätt men vi verkar vara av samma inställning till skola/föräldrar o uppfostran.
Respekten är så viktig att dom får det med sig hemifrån. Det är där grunden läggs av mig o pappan...inte av fröken.

Hibiskus! Det är jag med lite duktig på om jag får skryta. Köpte två sticklingar för 5-6 årsedan som växer o blir bara större. Klipper ner dom var vår. Det är kul. Har aldrig lyckats med att ta sticklingar själv, att få dom att ta sig.

Ha en trevlig helg!

Kram

 
At lördag, september 30, 2006 10:06:00 fm, Blogger mintid said...

Vi bor med på landet :)
En byskola med ca 35-40 barn. I sonens klass är dom 10 st förstaklassare och 2 2,or. Även F-klassen är med dom ibland vet jag.
Det är en sådan skön känsla att man vet hur lugnt o gott dom har det + att man känner precis alla...varenda förälder och "unge" ;o).
Skulle inte vilja att mina barn går i en storstad i en skola med 1500 elever som jag vet att det finns....

Vad kul att vi har lite samma erfarenheter där. Då går han i F klass nu eller ska han börja i den nästa år? :)

Kramis

 

Skicka en kommentar

<< Home