onsdag, september 27, 2006

Rapport till Pappan från träningen

Träningen gick jättebra!!
Som den duktiga tränaren uttryckte sig så "spelar dom
ihop nu" och "pratar med varandra och kan varandras namn"!
Det har ju varit lite "yra höns" tidigare,svårt att få alla
småkottar fokuserade samtidigt.
Men idag funkade de mer som ett lag,tyckte iaf jag.
Dom var verkligen igång killarna,passade till varandra
och tjoade på sina lagkamrater,kul att se att det gått
framåt så snabbt,skoj att se knattarna:)



Vi hade ju lilla Adelia med oss,var inga problem,
go o glad hela tiden,så himla mysig:)



Jag hade ju tagit med en liten ihopfällbar stol till
lillgull för att blidka hnm då Adelia lånade hans vagn.
Funkade helt smärtfritt halva tiden,han hade ju kompisen
Maja från dagis där.


Sen pinkar lilltroll på sig.
-"Det kommer pink mamma" sa han ståendes bredbent,droppandes.
Av med kläderna,såklart inget ombyte med.
Vira in trollet i filten och i med hnm i vagnen.
Adelia fick sitta på armen resten av kvällen men funkade
ändå hur fint som helst,problem är till för att lösas om
nu mamman är så dum så hon inte tänker på extra kläder.



Hemma 1930,aningens sent för alla kottarna,men kvällsmat
intogs,jag har fått användning av olivgrenarna fröet mitt
klippte av förra veckan,hur fint som helst:)



Till tandborstningen berättade storgull att han ville ha
Féföräldrar.
Varför då undrar mamman nyfiket.
-"Jo,för då behöver man aldrig handla,bara önska så har
man det man vill ha!"
Fantasi är bra,men mamman vet att det är just det där
"Over the hedge" glasspaketet som glassbilen skickat ut
reklamblad om som han är ute efter;)

Lillgull var sådär lagom söt när vi läst saga och släckt,
han hade en pyjamas med självlysande skelettdelar på sig
och berättade med lycklig röst:
-"Kolla mamma,jag lyser!"
-"Som en... hund!!"
Storgull bara fnissade åt sin lille tokige bror:)


Nu sussar alla trollen och mamman tänker visst inte foga.
Mamman har tappat rösten och är hur trött som helst så
för henne väntar stora sängen,stora tvn och stora varma
koppen full med underbar te i ngr timmar till:)
IMORRN skall fogningen tas!!
Sista chansen...



Lämna gärna en rad under comments när ni
varit här och läst så blir jag glad,TACK!:)

3 Comments:

At onsdag, september 27, 2006 9:33:00 em, Anonymous Anonym said...

Tyckte det var lite tunnt på bloggan idag, bara fotboll.
Men jag e glad för det lilla.
Gonatt o sov gott mina älsklingar.

 
At onsdag, september 27, 2006 9:49:00 em, Anonymous Anonym said...

Oj, hade lite brottom. Missade visst lite.

 
At torsdag, september 28, 2006 7:14:00 em, Anonymous Anonym said...

Så fint d blev med olivkvistarna o så mysigt ni ser ut att ha det, d va nog nåt sånt han tänkte sig d lilla trollet.
Jag e så sugen på att få se Ollie träna men det tycks aldrig bli av alltid kommer det nåt emellan.
Skit i fogningen, vila dig lite du e nog på väg att bli sjuk.
Pusselikramar älskar er.

 

Skicka en kommentar

<< Home