torsdag, oktober 26, 2006

Ellimannen

För att göra som Minna så får jag ta dagens roliga och
dagens tråkiga med Ellis:
Men det blir lite uppdelat.

Igår när det var dags för tandborstning och lillgull satt
på skötbordet och storgull på toaletten så får lilltrollet
tag i ngt och börjar "kamma" mitt hår.
Det visar sig vara en rakhyvel han hämtat inuti badrumsskåpet.
Ej så käckt!
Visst vill jag ha en lite uppklippt frisyr men...
Hrmpff!
(FrisörFrida, I think i need you!!)

Till det roliga,eller söta:
Imorse när lilltrollet vaknar alldeles yrvaken,han har legat
som Pippi Långstrump i min säng halva natten så drar han upp
tröjärmen och frågar mig förvånat med sin ljusa sömndruckna
underbart söta röst,fast i tron om att mamma vet om allt han gjort:
-"Vad har jag gjort här?!"
Han var mkt förundrad över sin arm och mönstret på hans hud.
Det som hänt med armen var att han legat på den och pyjamasen
gjort små sömniga avtryck så han var alldeles skrynklig;)
Det finns mkt nytt o upptäcka i en 3årings värld:)

Mitt lilla lilla frö;)

3 Comments:

At torsdag, oktober 26, 2006 11:06:00 fm, Anonymous Anonym said...

Här kikar man in kvickt för att se om du skrivit ngt kul som kan liva upp en väldigt grå o tråkig dag på jobb o vad får man läsa...?
Ha ha ha ha ja du får ursäkta men dina goa barn livar verkligen upp! Hoppas att håret ser ganska ok ut? Han kanske ska satsa på att bli frisör den lille mannen? ;)

Önskar att jag hade mer tid så att jag kunnat läsa om fler hyss. Har iaf skrollat ner o tittat på renoveringsbilderna. Jättefina! Så skönt att äntligen bli färdiga! Vi är låååångt därifrån. *suck*

Ha en riktigt bra dag trots regn o blåst!

MVH Nettan

 
At torsdag, oktober 26, 2006 6:23:00 em, Anonymous Anonym said...

*fnissar* Det är alltid lika skoj att kika in hos dej och uppdatera sig om din vardag. Du skriver så kul om alla små ögonblick med dina små!

Nu sitter jag ju och är så super nyfiken på din snygga nya frisyr...tssss

Ha en bra kväll!
Kramis från norr

 
At torsdag, oktober 26, 2006 8:57:00 em, Anonymous Anonym said...

ELLIS!!!
Mamma ska ha långt tjockt hår!
Den rakhyveln ska mamma ha ngn annanstans.
Och Olli har bara varit snäll som vanligt eller?
Puss!

 

Skicka en kommentar

<< Home