måndag, oktober 30, 2006

Fotorensning i mobilen

Tänk att man kan vara så kär i ngn.
Så evinnerligt förälskad år efter år.
Att bara kunna sitta och se på dem när de sover och
bli tårögd för de är så fina,för att man fått lyckan
och äran att vara deras mamma.

För visst stämmer det,att de är iaf söta när de sover!;)
Hur bråkiga de än varit under dagen så kan man inte annat
än o förundras när man ser på dem när de sover.
När man själv fått några timmar i lugn och ro på kvällen
efter man nattat dem,hunnit varva ner och plocka undan
efter lek och hyss,hunnit koppla bort dagens tråkigheter.

Då är det så härligt att få gå in till dem där de sover
sött och lyssna på gullens lugna trygga andetag.


I fredags när vi satt oss i bilen får lilltroll tag i en
stor insexnyckel och dänger plötsligt till sin storebror
i huvudet med den.
Antagligen bara för att se hur han sku reagera.
Han reagerar genom att snyftnade ge sin lillebror en rak
höger i ögat.

Ilskna och ledsna skriker de i baksätet.
Vad gör modern?
Otippat börjar hon skratta!
Det var så komiskt och så typiskt av den lille och att den
store sen fick in en fullträff trots hinder av tjock
vinterjacka förvånade nog dem båda.
Lika förvånade blev de över moderns reaktion.
De tystnade båda 2,kom helt av sig och bråket slutade.

Det blir en del sådana situationer med ett trotsmonster och
med en lillebror som inte ännu fullt ut fått sitt tal och
inte är på det klara med hur han skall hantera situationerna.
Men även många underbara stunder,de leker så mkt ihop nu,
det är glädjen med att ha dem så tätt!:)
De hittar på så mkt kul ihop och man kan höra dem båda
kikna av skratt när de busar och leker!


Storgull kom på ngt sött när vi var ute och traskade.
Han höll mig i handen och hans lilla hand var varm i min
stora lite kallare.
Så sa han att det är kärlek att hålla i handen,att känna
min värme och kärlek och hans värme och kärlek och så går
den genom min hand in till hnm och sen går den runt och så
går den tillbaka så jag får hans kärlek genom handen:)
Och så går det så runt runt hela tiden.
Och så låter det bzzzzzz demonstrerade han:)


Efter pumpamakeriet i lördags så var min söta moder här en
sväng och såg film och åt mat med oss.
Kelade lite med sina prinsar.


Därefter sprang vi in på kalajs hos grannen.
Där inne lekte sönerna mina med Alma,det är så trevligt folk
och så god mat,visserligen var det bara släktmiddag men dit
hör vi juh så det var så mysigt så!


I söndags jobbade jag och gullen var hos sin älskade mormor
och levde rövare.
Mormodern skickade ett mms på bygget lilltroll hade gjort
i hennes vask,det är en kanal där vattnet skall rinna igenom!
Vår lille Meckar Micke.
De hade hunnit med att ha tvättstugan och vara ute och sparka
fotboll med:)


Jag fick även mms från min far uppe i Småland,de hade äntligen
fått lite snö!!
Och han vet ju hur mkt jag längtar efter att den skall komma
hit till Skånelandet:)
Men jag kan ej låta bli att oroa mig över väderutvecklingen.
Det är ej som det skall vara.......


Ett mms med bild på pappans bygge i Norge damp också ned på
begäran för att sönerna skulle få ser vad han gör om dagarna.
Dock aningens mörkt...
Men detta är en bild på de balkonger de håller på att bygga.



Idag väntar sista svängen med sambons garderob,städa huset
och om vi får tid-åka och handla samt tvätta bilen,det är ej
ngt jag längtar efter o göra alls när det är så här kallt!
Kylan kom verkligen igår,hoppas den håller i sig så vi får
lite vinter snart!!
Lakanen i vår säng måste tvättas och manglas då jag var natt
vaknar och måste borsta bort ilskna anfallande popcorn efter
fredags kvällsmys,mkt irriterande.
Storgull är kvar hos sin dagmamma ända till 1630 och håller sin
bästa polare Gustav och hans lillasyster sällskap och leker
för fullt,de saknar varandra och denna helgen hade vi ju ej
tid för hemma lek så sånt är smidigt:)

Temperatur: Eftersom vintern nu har kommit,vi har +2,5grader
ute så har inne temperaturen sjunkit till +17,1.
Ska bli riktigt skönt när sambon kommer hem imorrn och skall
arbeta på att få in nya fönster på nedanvåningen!!
En till sån här kall vinter är jag ej sugen på...

3 Comments:

At måndag, oktober 30, 2006 7:27:00 em, Anonymous Anonym said...

Gu vad fint han pratar om kärlek den pojken.
Såg ut som mormor hade det väldans bra.
Här uppe i norra småland har vi inte snö än, men dock kallt.-4gr
var det igårkväll 29/11 fy sjutton inget att ha.

 
At måndag, oktober 30, 2006 10:05:00 em, Anonymous Anonym said...

Hej!
Tusen tack för dina rader i min gästbok! Jag blev så glad! :o)

Kan bara instämma men din fantastiska beskrivning av känslorna man har för barnen. Just det när som ligger och sover, hjärtat svämmar över och man kan inte fatta att man är så lyckligt lottad.

Så gulligt han beskriver kärlek, sonen din.
Det hörs att han har en kärleksfull moder :o)

Kram på dig och ha en bra vecka!

/Jessica

 
At torsdag, november 02, 2006 4:21:00 em, Anonymous Anonym said...

Gullehjärtana mina bzzzz bzzzz bzzzz på er! Det är en underbar känsla & den tar aldrig slut!

 

Skicka en kommentar

<< Home