fredag, oktober 27, 2006

Idol då

Jaha,här tänker jag tycka till.

Johan: Ameeen,han är ju ej i klass med de andra,han
har INGET! Ut ut ut.

Felicia: Jo jag gillar tösen. Hon väljer otippade låtar
och gör dem självsäkert och bra. Men ikväll var nog inte
hennes bästa framträdande. Men himskans snygga kläder!!:)

Linda: Me like! Man blev ju alldeles snyftig när man såg
lilltösan stå där framme och vara så där liiten och ledsen
och inte alls ville åka hem utan stanna och leka med kompisarna.

Cissi: En Bitch jag gillar. Hon är fräck.

Markus: Jadå,vad sker när han skall uppträda?!!
Man är ju nyfiken och skall verkligen ge hnm en chans ikväll
efter allt hejjande av bland annat Cloudberrie;)
Och vad händer?!!
-"Maaaaaaamma,kom fort!!!"
-"Mmmm,jag ska bara...vänta lite hjärtat"
-"Mamma kom nuuuuuuuuuu,Ellis gör..."
Här hade man placerat kottarna framför en film,popcorn och mys.
Jag tänkte att jag skulle kunna smita ut de få minuter var
uppträdande pågick bara och sen studsa in igen.
Återigen hade jag underskattat lilltrollet.
HUR snabb kan en kotte vara?!
Han är som en oljad blixt!!!
På några sekunder hade fröet mitt hunnit ta fram alla mina krämer
som finns i en kruka under sängbordet.
Handkräm,fotkräm,oljor och annat klägg hade han testat att trycka
ut och tömma tuberna och smeta ut det över sänggaveln.
Trollunge!

Behövde bara be hnm en gång att gå in på deras sovrum,han traskade
direkt in med nedböjt huvud,tyst och satte sig på madrassen som
fortfarande låg på golvet efter gårdagens lek.
Han satt tyst hela tiden medans jag torkade upp.
Medans jag missade Markus.
Hörde lite men ej så bra.
När jag hade torkat klart så nickade storgull bara mot min lampa
på sängbordet och sa bara "Mamma..."
Jag såg vad han menade och plockade av popcornsskålen från skärmen.
Suck.

Där fick han sitta tills jag torkat klart och en liten
stund till,han finner ju sig som vanligt i det mesta.
Sen kom han ut och sa "förlåt mamma" och kröp nära intill
i mitt knä och satt där och kramades.
Han visste att jag inte uppskattar såå mkt att få alla mina
krämtuber tömda och behöva handla nya,mjuk måste man vara.
Jag är ju gammal,har självsprickor på fingrarna och så...


Ojojoj vad det barnet är älskat och underbart!
Min lilla solstråle,min pussgurka,min bebis!!
Men ack så snabb att komma på dumheter...
Han är så underbar och liten och vill allra helst bara sitta inkurad
i mitt knä nära nära och mysa,kramas och pussas!
Det är vad mitt stora gull också gör för det mesta,särskilt ikväll,
vi har bara legat i sängen alla 3 och sett film,ett kelet litet
troll på var arm som sagt gulliga saker och legat nära:)
Finns inget bättre!


Men åter till idol då;)
Markus var jag på...
Luddet.
Vad ÄR det han har i ansiktet?!!
Gillar ej moppefjun.

Erik: Han är bra,helt ok. Men han ser för bra ut. På ett sånt där
mesigt sätt...
Han vinner säkert om fjortisarna får rösta.

Danny: Min favorit;) Men gjorde ej så bra från sig idag.
ÄR mkt bättre.

Så,tilltyckt.
Nu skall här röjas lite innan frukostgästerna dyker upp imorrn!
Måste ju skära ut våra fina pumpor imorgon!
Sen skall jag ju hinna till Lund en sväng innan vi skall gå
på kalajs!:)

6 Comments:

At fredag, oktober 27, 2006 11:46:00 em, Anonymous Anonym said...

Han ville säkert bara vara lika len o mjuk o go som sin mamma. Han e ju vår lilla fjolla, sina klänningar o barnvagnar o sånt trams. Men ni är det bästa som finns. Puss på er.

(ska se om det finns ngr fina lyxiga krämer till dig älskling på taxfreen.)

 
At lördag, oktober 28, 2006 4:32:00 em, Anonymous Anonym said...

Nu måste jag bara säga vad jag tycker om idolerna....

Kommer kanske skriva ngt som många kanske ej tycker är rätt men wtf..

Johan: UT!

Felicia: Duktig på att sjunga den bästa tjejen helt klart men hon gillar en musikstil som många inte känner till/ tycker om. Är lite egen. Förlorar nog på det.

Linda. Uteende stör mig endel hon ser helt förskrämd ut... Typ "hjälpvadhändernuögon" men hon är hyffsad på att sjunga.

Cissi: UUUUT. Jag tål inte se henne..eller höra. Även fast hon är lesbisk så får hon inte min röst där annars tummen upp :)

Marcus: Klockren den enda igår som hade klass.

Erik: Dra ngt gammal över hnm han kan inte ens sjunga grabben... Mummel och gap bara.. Där skulle varit en tjej med där som åkte ut då han kom med.. En tjej i grått sjukt bra röst!! men icke då...

Danny: Klart han är en tjej favorit. Han är grymt duktig men han skall sjunga uptempo glada låtar då jag aldrig sett ngn så leende och glad hela tiden. Man dras med då och kommer på sig själv le då. (mm fast han e kille..)

Summa kardemumma: Danny eller Marcus.. Jo jag sa det ingen tjej...huga..jag får gå till doktorn tror jag....

Anders Jag har 3 flaskor Whiskey här som vi får dränka sorgerna i snart!

Har vi inga sorger hittar vi på några :)

//Håkan

 
At lördag, oktober 28, 2006 4:34:00 em, Anonymous Anonym said...

min lilla ängel.. ååå vad jag myser åt hans små hyss... som våran familj vet så är han ju sin moster upp i dagen. jag blir så stolt över honom..hahaha..

 
At lördag, oktober 28, 2006 6:29:00 em, Anonymous Anonym said...

Hehe, vilka hyss han gör, ditt/ert lilla troll. ;) Kramkram

 
At söndag, oktober 29, 2006 10:57:00 fm, Blogger Mindi said...

Lås in dig och tvn nästa gång så du får höra hur underbar MARKUS faktiskt är.... woaw säger jag bara! :)

Jag var ingen fan utav Linda så det gjorde inget att hon åkte. ;)

Kram kram

 
At söndag, oktober 29, 2006 7:52:00 em, Anonymous Anonym said...

Markus ja Markus, jag säger bara ååååå sååååå underbart!

Dina gulle ungar ;)
Dagens leende igen.

Stor kram

 

Skicka en kommentar

<< Home