måndag, oktober 23, 2006

Jag älskar livet!!:)

En rar tös frågade mig i veckan när hon såg mig och
sambon sitta och kela i soffan om när man blir sådär
nykär igen?!
Sambon höll förstås på att sätta i halsen där i soffan
då han satt som på moln enbart pga att han tidigare fått
höra att han såg mkt yngre ut och riktigt snygg,sånt
gör sambon min extra lycklig;)
Men faktum är ju att för en tid sen klickade det här
hos oss!

Vi upptäckte att vi var förbi de jobbiga åren,och hade
överlevt-tillsammans!
Den rara tösen och hennes sambo har varit tillsammans
i 2år,när vi hade varit tillsammans så länge bodde vi
i hus,hade volvokombi,vovve och en 11månaders son.
4månader senare var jag också gravid igen,denna gången
oplanerat och det var dags att flytta till nytt hus-detta.
Och sen dess har vi renoverat och renoverat,tagit hand
om våra 2 underbara söner,sambon har jobbat borta mkt
hela tiden och vi har försökt klara dessa åren som ärligt
har varit mkt tuffa.

På en middag för en tid sedan så var det ett annat par
med,de satt och pikade varandra öppet vid bordet och
var så där allmänt trötta.
Det slog mig att såå skönt det är att vara ifrån detta!!
Vi har klarat det värsta iaf!
Weeeii!
Hurra för oss!:)

Livet är inte alltid en dans på rosor,det är snarare rätt
så tufft,särskilt småbarnsåren och att samtidigt hinna med
att renovera 2 hus och rå om varandra.
Jag kan absolut ej ge ngr goda råd,vi har gjort de flesta
misstag man kan göra,men vi har överlevt och gjort det
tillsammans utan några andra indragna parter och det är jag
stolt över faktiskt!
...hoppas nu inte sambon hittar ngn supersnygg norsk donna
imorrn och blir blixtförälskad,bara för att jag sitter här
och jublar,det hade liksom varit min vanlig tur;)
Men nej,jag oroar mig icke,gräset är ej grönare och det han
har här-världens finaste söner,det får han inte ngn annan stans.



Idag har lillgull och jag mest myst.
Det är bara storgull som varit iväg idag och det passade bra
för lilltrollet mitt var lite varm i morse,hängig men inte
direkt febrig.
Så vi har vilat.
Eller...jo tvättstugan är städad och en del av min garderob
har fått flytta upp här uppe...
Hunnit slänga all pappersinsamling,handla mat,lämna film,
varit på apoteket och handlat åt oss och Tina som mår lika
dåligt hon och dessutom har en liiiten tös som mår ändå värre.
Det har vi hunnit med förstås.

Vid 15 då lillhjärtat och jag hämtat storgull hos dagmamman
och lämnat och vi alla 3 var på väg för att handla det
ovannämnda så säger plötsligt lillgos ifrån baksätet:
-"Mamma,jag älskar livet!!"
Stora sonen och jag blev lika chockade båda 2 och fick fråga
hnm några ggr vad det var han sa,men jovisst,han upprepade
samma mening alla gångerna,lika lyckligt!

Idag gjorde jag en pastasås av resterna från Hjortsteken.
Varför göra det svårt;)
Sås är ju sånt som går hem hos trollen.
Betyget från storgull när jag frågade om det var gott var:
-"Det här var VERKLIGEN gott mamma,verkligen!!"

Det är allt härligt att vara mamma till världens absolut finaste små söner!!:)

12 Comments:

At måndag, oktober 23, 2006 9:33:00 em, Anonymous Anonym said...

Så härligt att höra att kärleken e tillbaka i era liv, ni har ju allt att bygga på!
Vilken underbar kommentar från lillprinsen, han upphör aldrig att förvåna mig, de är ju världens finaste barnbarn!!
Älskar er, pusselikramar

 
At måndag, oktober 23, 2006 10:12:00 em, Anonymous Anonym said...

Du kan va lugn gumman, här finns ingen här i Norge som kan renovera badrum som du. Sen är det ju för att se på dig som jag satt glasblock i duschen. Puss på er där hemma.

 
At måndag, oktober 23, 2006 10:15:00 em, Anonymous Anonym said...

Det är härligt att läsa och höra att allt är härligt, ta vara på det. Jag gläder mig mer dig,ha det så bra. Puss Kram PAPPA.

 
At måndag, oktober 23, 2006 11:14:00 em, Anonymous Anonym said...

Det var härligt att läsa,kärlek är bra.
Alla måste få och känna kärlek.
Och ja ni har fina ungar.
Då har han det bra lilltrolet när han älskar livet.Härligt...
Kramar

 
At tisdag, oktober 24, 2006 7:03:00 fm, Blogger Grått Med Vita Knutar said...

Gomorron gumsan!
Härligt att läsa :D
Livet ÄR härligt Ellis hihi goe killen!
Ses imorron!
Idag ska jag o Livisen susa till IKEA efter jobb... Ska ni med en sväng?

KrameN!

 
At tisdag, oktober 24, 2006 7:04:00 fm, Blogger Grått Med Vita Knutar said...

Skriv till mig på mobilen om ni ska med, jag har den med mig ;D

Baaaaaaj!!

 
At tisdag, oktober 24, 2006 7:38:00 fm, Anonymous Anonym said...

Hejsan

Vilken härlig liten kille, barn kommer med så roliga kommentarer.
Det är skönt när man väl har klarat sig igenom småbarns åren och kan upptäcka varandra igen.

 
At tisdag, oktober 24, 2006 9:19:00 fm, Anonymous Anonym said...

Låter härligt!!!!
Jennie

 
At tisdag, oktober 24, 2006 10:05:00 fm, Anonymous Anonym said...

härligt att höra att kärleken blommar upp lite då och då, för när kärleken är nere tror man knappt det men så helt plötsligt så sitter man där och gosar och myser. Nu är jag ju förberedd för barn med i och med att adelia kräkte rätt ut över hela mej i söndagskväll så nu är knappt bajsblöjor något problem heller haha. Du, Ollie är skitsnygg i sin nya frilla...och maken likaså :) kram

 
At tisdag, oktober 24, 2006 10:58:00 fm, Blogger Mindi said...

Men åh så glad jag blev då jag läste ditt inlägg i dag. :)
Verkligen!!!

Livet har verkligen sina ups and downs och så är det med förhållanden också.... så skönt att ni fixade det!!!!! Kram till er båda!

Vet du hur länge jag och min sambo har varit tillsammans??? :)

Kram kram kram
M I N D I

 
At tisdag, oktober 24, 2006 11:13:00 fm, Blogger Mindi said...

Oh det glömde jag att svara på tidigare. Linsburken hittade jag på TRADERA. Jag har en favorit säljare där som har många FINA Hello Kitty grejer med bra kvalitet Cuni och Branix. Jag såg en till sån där linsburk sedan och kanske den finns kvar? :)

Layout gör jag själv. :)Älskar att leka i psp. :) De bilder jag inte gör själv hittar jag på nätet eller scannrar. :)

Vi har varit tillsammans i 21 år på NYÅRSAFTON... gosch!!!!

Kram kram kram

 
At tisdag, oktober 24, 2006 12:46:00 em, Blogger Grått Med Vita Knutar said...

Hrmmm... jag har visst glömt min mobil hemma :S så om du vill med så skriv på min blogga llr så ring på Myrans tele :)

Kram!

 

Skicka en kommentar

<< Home