fredag, oktober 27, 2006

Storm

NEJ jag glömde inte stänga fönster och dörrar igår...

Oj tänkte man när man traskade ner för att släcka alla
lampor sent på kvällskvisten och gå och lägga sig.





*Tur de där trollen är så söta och haft så kul.
*Tur man kännt dem sen de var nykläckta.
*Tur man har förlöst 4 av de 6 barnen och de alltid kommer
ha en speciell plats i ens hjärta.
*Och tur de är så söta när de sover!;)



Helt plötsligt förstod jag varför storgull svarade så märkligt
vid nattningen igår när jag frågade vad han ville göra imorgon
då vi bara skall vara hemma och mysa hela dagen,inga planer alls.
-"Vi ska nog städa mamma..."
-"Ja det ska vi,men vi kanske kan baka bullar och åka in och
hälsa på Momme?" (Sambons mormor)
-"Mmm,men vi ska nog städa imorgon" sa han igen och suckade.

JO vi ska nog städa idag!!!;)

Men både barn och leksaker är oskadda och de hade så mysigt
jag tycker vi skall göra om det snart igen istället;)
De erbjöd sig faktiskt att städa innan hemfärd vilket är
brukligt men då klockan var lite sen så sa jag utan att
riktigt ha sett över förödelsen att jag kunde ta det själv.



Ja idag väntar städning,bullbak och mys.
Vi skall även ta en tur för att handla en present åt den
yngste grannpojken som vi ska på kalas till på lördagkvällen.
Brukar alltid bli såå god mat och så trevligt:)
Ikväll ska vi krypa ner alla 3 i sängen med barnfilm och gott:)


Stormen har gett sig lite till känna inatt.
Lillgull påpekade imorse när han tittade att:
-"Det är ej fint väder mamma!"
Nej det har han nog rätt i...
Den där bambun i kruka har jag fått jaga i trädgården igen
och saker är omkringblåsta och vi bor ju på en hörntomt
med lite tallskog bredvid så jag har ju varit lite små
orolig för att de skall komma flygande på vårt kära hus
men det värsta är nog över för vår del och huset står kvar.

Värre har pappan det som jobbar med att bygga balkonger på
ett 11våningshus i Kristiansand.
De åker på en lift på utsidan av huset och idag hälsar han
att de får surra fast sig på liften för att ej blåsa ner.
Sånt är inte roligt att höra:(

7 Comments:

At fredag, oktober 27, 2006 10:50:00 fm, Anonymous Anonym said...

herregud vilket bombnedslag, ni får ha så skoj med städningen ;) jag undrar hur din frisyr ser ut nu men du behövde ju faktiskt klippa dej o en klippning helt grattis är ju bra..hrmmm..kanske en blivande frisör i familjen, vem vet haha. Jag kanske får komma ner o rätta till det lite? kram

 
At fredag, oktober 27, 2006 10:53:00 fm, Anonymous Anonym said...

gratis..

 
At fredag, oktober 27, 2006 11:38:00 fm, Blogger Mindi said...

Vilka sötisar! ;)

Usch så otäckt med stormen och jag skulle inte gärna vilja vara din sambo i dag. Hua! Hoppas att det inte blåser allt för mycket där han är.

Kram kram

 
At fredag, oktober 27, 2006 1:10:00 em, Blogger Magnus Levin said...

Vad det gäller mat och Noel så går nog det mesta hem grönsaksväg. brysselkål, broccoli, spenat, blomkål, palsternacka. oliver osv. Varm squash är det nog ändå han protesterar mot. Såg att Anders (?) inte var så förtjust i det gröna och det är nog en förutsättning för att barn skall äta grönt, att båda föräldrarna äter det och gör det så det syns :-).

Annars går det bra att lura ner det i maten som du gör. Grovriv morötter och stoppa i köttfärssåsen, kanongott! Gör morotsstavar/gurkstavar/paprika och låt kidsen dippa i Keso/creme fraiche.

 
At fredag, oktober 27, 2006 7:18:00 em, Anonymous Anonym said...

mmmm.... mina små trollungar. ibland är det sååå trevligt att bara vara moster till dom hahaha.
för då kan man mysa lite extra när dom gör sådana hära underbara små hyss.
pussilikramar på er.

 
At fredag, oktober 27, 2006 7:28:00 em, Anonymous Anonym said...

hade väldigt ont i magen idag...blir ju lite orolig. och högtalarna var till dig du ville ju ha sådana. här vet jag att du läser så så jag skickar här.

 
At söndag, oktober 29, 2006 11:50:00 fm, Anonymous Anonym said...

Vilken tur att jag susade förbi en stund i lördags så vi kunde hjälpas åt att röja i den stormen som passerat inne i ert hus. Tack för mat och trevlig filmstund.
Pusselikramar, älskar er

 

Skicka en kommentar

<< Home