tisdag, oktober 24, 2006

Tuffa rara Mormodern:)

Tänkte jag skulle visa er hur 5,5år gamla storgull
ser sin mormor.

Dessa bilderna heter båda "Tuffa mormor":



Låter nog bilderna tala för sig själv;)
Helt klart är att mormodern skall få dem inramade:)


Sönernas tuffa mormor har även varit uppe i vårt Småland
i helgen och plockat svamp.
Trattisar,taggsvamp och vanliga gula kantareller.
Så när jag lämnat kottarna i morse susade jag direkt in
till stora staden för att hämta en sådär 5-6liter LYCKA!!!
På vårt köksbord ligger de nu,utspridda,har hunnit rensa
en del med lillgulls hjälp men storgull han tyckte de
luktade så illa så han fick huvudvärk!
Det är en nästintill gudomlig upplevelse att äta färska
nyplockade trattisar med lite smör,salt o peppar,mmmmmm!!



Det vattnas i munnen på mig bara jag tänker på det;)

Har redan hunnit äta det i lite olika former,direkt från
stekpannan... Stor mängd i skål...
Och ikväll när allt är rensat skall jag krypa upp i soffan
med gott te och en varm svamp och ostmacka!!!

Dock är ju att äta dem bara halva nöjet,det stora är ju
att få gå där i tystnaden i naturen och sniffa svamp i
mossan och få kicken av att hitta en stor koloni när man
nästan gett upp!!
Saknar mitt Småland när det gäller natur,har ju inte hittat
ngn svampskog här i kala Skåne,lite sorg:(


Men tack söta rara mormodern för all svamp!:)
Storgull har lovat att smaka EN!
Nästa höst får vi boka in en riktigt härlig dag i skogen,
du,dina töser och alla 3barnbarnen;)
Längtar redan!


***********************************************************
Uppdatering kl 23:24.
Evighetsarbete!
Svampeländena verkar föröka sig!
Och inte vill man att trattkantareller ända från Småland
skall gå till spillo,det är ej var dag man äter det och
även trattisar har ett bäst före datum så här gäller det
att rensa på...
GÄSP!!

För en timme sen fick jag iaf min efterlängtade svampmacka.
Den... den var värd att vänta på!!;)
Himmelriket!

9 Comments:

At tisdag, oktober 24, 2006 7:11:00 em, Anonymous Anonym said...

Tack min underbara stora prins! Den undre bilden måste vara hur du ser mig på morgonen när jag har sovit över hos/med er mina älsklingar. Iallafall e d precis som bilden ser ut som jag känner mig då vi stiger upp och ska iväg till dagis & dagmamma!! Jag ser verkligen fram emot att få hänga upp dina bilder hemma hos mig!
Massor m pusselikramar till er. Älskar er!!

 
At tisdag, oktober 24, 2006 7:42:00 em, Anonymous Anonym said...

Kanon fina bilder. Särskilt dom på mormodern.
Han kan teckna han.Det är väl så man ser ut när man tillbringat helgen i småland. Men hon är en tuff mormor det ska väl jag veta som känt henne i trettio år.
Vi hade som sagt en kul helg mycket skratt o inmutningar av svampställen. Hon har stora händer ibland mormodern.
Kramar

 
At tisdag, oktober 24, 2006 10:21:00 em, Anonymous Anonym said...

Bilderna var väldigt lika.

 
At tisdag, oktober 24, 2006 10:40:00 em, Anonymous Anonym said...

Jag tycker mig känna igen den där mormorn *s* i full fart för de mesta...
När ska vi ses mitt hjärta? Saknar dig ju! De där små bustrollen vill jag också träffa ju, vi kanske kan halloweenpyssla nån dag, göra otäcka pumpor lr nåt? Lr glada pumpor, de e vilket som...

 
At tisdag, oktober 24, 2006 10:53:00 em, Anonymous Anonym said...

Hihi. Snygga teckningar STorgull gjort. :) Kramkram

 
At onsdag, oktober 25, 2006 7:12:00 fm, Anonymous Anonym said...

Hejsan. En riktig konstnär har du ju hemma.

 
At onsdag, oktober 25, 2006 2:32:00 em, Blogger Mindi said...

Så söta bilder. :)

Och de där mackorna.... åh! :)~

M I N D I

 
At onsdag, oktober 25, 2006 6:55:00 em, Anonymous Anonym said...

hahaha..... ja det är ju så vi alla känner vår lilla mamms alltid i gång men väldigt trött på mornarna. ögonen tycker jag är väldigt lika. du är så duktig min stora prins. massor av pussar å kramar på er från moster nena.

 
At onsdag, oktober 25, 2006 7:36:00 em, Anonymous Anonym said...

Vilka tuffa bilder!!!
MUMS så gott med färsk svamp *torkar bort dreggel runt munnen*

Sköt om dej!

 

Skicka en kommentar

<< Home