lördag, november 25, 2006

Grattis Lovali!!:)

Grattis lillgumsan,tänk att det var 3 år sen jag stod bredvid
din mamma och grät tillsammans med din far då mamman din
krystade ut dig!!
Det var magiskt!!
Var gång jag hör Mandy med Westlife så tänker jag på den färden
i bilden då Chrille hämtade mig för att det var dags att åka in.
Det var en sån otrolig upplevelse att stå vid sidan av och ej
föda barn själv,bara finnas till hands.
Mycket märkligt var det att sen åka hem,utan bebis och utan att
världen stannat upp och alla visste vilket mirakel som faktiskt
skett,men nej,världen var precis som innan:)
Dagen efter Lovalis födelse kom Jennie och familjen och hälsade
på oss med lilltösen:)
Hon föddes på vårt lillgulls 6månaders dag och OJ vilken skillnad
det var i storlek,vi som tyckte lillgull var liten;)


GRATTIS LOVALI!! Hoppas du haft en underbar födelsedag och
får ett riktigt trevligt kalajs imorgon!:)


**********************************************************
Vad jag allra minst behövde är en hund som är mer
mörkrädd än jag själv...
Jag har alltid varit mörkrädd,sovit med täcket över
huvudet ibland,även sedan jag flyttat hemifrån;)
Att jag skaffat katt,förutom att jag älskar dem,har
också varit ett försök för att stilla min oro,skulle
ngt finnas,om nu ngt finns,så skulle katterna se det,
sånt har man ju minsann läst om;)

Just sett saker har lillvov gjort idag.
Han har vägrat gå ut i vardagsrum eller hall.
Suttit mellan mina fötter som en liten kyckling.
Ibland har han tassat några steg bort och kikat ut
mot vardagsrummet,öronen på skaft,kroppen spänd och
gjort lite små hotfulla ljud.


Faktum är att det HAR hörts konstiga ljud här i huset
och utanför hela kvällen.
Jag är ej den som brukar bry mig så mkt för att ej skrämma
upp mitt lilla fega jag,men dessa ljuden har varit
svårförklarliga.
Saker har trillat och prasslat i delar av huset där vi ej
är eller har varit på ett tag,knackningar har hörts i huset
som barnen har blivit skrämda av och jag ej har kunnat
ge ngn vettig förklaring.
Märkligt märkligt...
Inte alls sugen på att gå o lägga mig och sova,försvarslös,
eller ens gå en våning ner och lämna kottarna.
Jag är en fjolla.


I övrigt har vi haft en mysig dag:)
Det trots att jag sovit 4timmar innat och upptäckte till
min förskräckelse imorse att jag högg för ingenting,hade
ingen stubin alls,stackars trollen.
Men efter ngr koppar te och lite jäkt så var jag mitt vanliga
trevliga jag igen;)

Mina underbara gull!!
Det är så bra att ha hund tycker storgull:)



Här kommer dagsrapporten till pappan deras:)
Efter fotbollsträningen som gick bra så blev det direkt frukost
med Lindan o co som väntade här hemma:)
Varm choklad med vispgrädde,nybakta bullar och mängder av pålägg!
Mysigt!


Lite bus,Nelson behövdes rastas och Cappe bearbeta sin tidigare
hundrädsla så for vi sen vidare till Nova för att handla present
åt lilla Lovali.

Vi hann med de butiker vi skulle snabbt i trängslen.
Så nu kommer vi ha det mysigt inne i vinter;)
Det är tur man har kompisar som kan hjälpa till när skosnörena bråkar;)


På vägen hem efter det äventyret var våra små gull så trötta
så de somnade sött båda två;)


Hemma pysslade och myste vi lite,det blev äntligen Dillkött till
middag,uppskattat av storgull men lillgull gillade inte gräset;)
Gott som tusan tyckte iaf mamman att det var!


Lite olyckor hann vi också med idag,storgull hamnade på ngt mkt
mkt märkligt sätt med örat på en golvlist så det blev lite
demolerat.



Det är vår dag.
ICKE tänker jag måla inatt med som planerat,jag tycker ej om
oidentifierade prassel så jag tänker lägga mig i sängen och
somna framför tvn som en normal människa.
Alla 3 pojkarna har somnat i min säng ikväll,i de nymanglade
härliga lakanen:)
(Fick ju byta innan läggdags då gullen först frågat mig om
Nelson fick äta popcorn och jag svarat ja lite,för att underlätta
för hnm så hällde de ut dem i sängen.)
Mysigt.

Imorgon väntar kalajset för Lovali som lillgull ska på,
storgull följer med polaren Cappe på Hockey och väggen skall
målas klart.
Ej mkt på schemat men OJ vad timmarna och dagarna bara flyger
iväg!
Har verkligen svårt att ta in att det snart är JUL!!!

7 Comments:

At lördag, november 25, 2006 11:12:00 em, Anonymous Anonym said...

Gullehjärtat! Vilka coola killar som e så shoppingvana o så hjälpsamma m varandra. Ojoj så illa d blev m örat hoppas d inte gör alltför ont. Va e me ljuden i huset??.. d e nog bara lite möss som hittat in i väggarna d va likadant när jag bodde hos er!! Ni kan få låna Lisa några dar om d fortsätter, men väderskiftningar gör ju oxå att d knäpper lite xtra. Glad att höra att du går o lägger dig som folk ikväll d behöver du!!!! Pusselikramar bzzzz

 
At söndag, november 26, 2006 2:07:00 fm, Anonymous Anonym said...

Läskiga ljud! *ryser*
Jag är såå chicken när det kommer till mörker och ljud. Hur löjlig som helst.

En vinternatt för ett par år sen, då jag var hemma själv ( barna också, e' klart) så fick jag för mig en massa.
Både hörde ljud och såg skuggor.

Ringde Maken och frågade med gråten i halsen när han skulle komma hem.
'Om tre-fyra timmar, blev svaret.

När han väl kom hem, så låg jag nerbäddad i dubbelsängen, med en liten Myra på varje sida, två katter bland kuddarna, och tre schäfrar vid fötterna.

Hur kaxig som helst, liksom... *s*

 
At söndag, november 26, 2006 8:25:00 fm, Anonymous Anonym said...

Läskiga ljud är.. läskigt. Men man känner att man lever.
Hoppas örat blir bra. Det är en himla massa drama där hos er.
:)

 
At söndag, november 26, 2006 9:21:00 fm, Anonymous Anonym said...

Fniss, du hör lika mycket ljud som mig, vi har det i väggarna med. Jag tror det är hemskheter på kvällen, gubben min säger att det är bara små söta möss. :-)
Jag tror inte han har lika mycket fantasi som jag. :-)
Men att gå lägga sig i en säng med barn och en valp är mysigt och känns tryggare. :-)
Sen är jag så imponerad av dig som fixar och donar det mesta i huset, härligt, men glöm inte mitt tjat, du måste lukta på blommorna emellanåt.
Kramis från en vän med brända kanter.

 
At söndag, november 26, 2006 10:32:00 fm, Blogger Grått Med Vita Knutar said...

Tjena gumman!
Ja,härliga killar vi har! :o)
Och de små kottarna är helt fantastiska de med!!
Men att gå i affärer med dem är inte alltid så skoj hahahahhhaa
Det får bli ett äventyr för mammorna snart istället på egen hand llr vad säger du?! :o)
Nu fälls träden här ute på tomten och snart kommer vi susandes!
Och du... jag tror oxå att det är möss... Ska du låna 10 kiloskatten? hihi Han tar 5 på en gång ;o) Han o Lisa kan ha teamwork!

KRAMEN!

 
At söndag, november 26, 2006 5:30:00 em, Anonymous Anonym said...

Nu tassar jag här igen lite ljudlöst och sitter och läser allt från dina senaste dagar... Mycket intressant och spännande som alltid vännen !

Hm... läskiga ljud och andra underliga saker i källaren låter inte kul. Vi har också haft det under alla år, men tillsist fick jag nog och sa ifrån rakt ut att nu får det vara nog. Och tro mig eller inte... men det slutade direkt !

Vilka underbara foton du sätter in här vännen. Jag tycker det är jätte skoj att se på dom alla.

Och hur har det gått med örat. Lite märkligt sätt att göra illa sig på... hi hi. Men min man lyckades klämma själva örat i bildörren när man var liten faktiskt... inte så lätt det heller.

Åh vad han är söt eran lilla hund. Och vill vara med och läsa godnattsagan vill han också - självklart !

Ha det jätte bra min vän !


Kram Kram

 
At söndag, november 26, 2006 5:49:00 em, Anonymous Anonym said...

En natt till, sen kommer din stora starka trygg man hem o skyddar sin lilla älskling!

 

Skicka en kommentar

<< Home