söndag, november 26, 2006

Sista varvet med färg väntar...

Det finns en del sorters bilder som tilltalar mig extra mkt.
De av total oskyldighet värmer mitt hjärta.
Mina skrattande barn.
Och mina sovande barn.
Och nu lilltarmen också;) Han har ju tassat in i mitt kalla
hjärta han med,oundvikligt;)

Så när jag ser mina sovande vackra söner och den där lille
filuren som är så söt så kan jag stå stilla och bara se på
dem,länge länge.
Njuta av lyckan över att de verkligen finns i mitt liv.




Våra dagar har på sista tiden blivit ganska hektiska.
Jag är ärligt talat väldigt trött på att bo i ett bygge.
Vi renoverar alltid och har gjort så länge vi varit tillsammans.
Har ju hunnit avverka ett hus tidigare...
Tänk att få njuta av ordning i alla rum.
Ej massa verktyg överallt,lister som saknas och rum som är kaos.
Jag älskar huset och skulle ej vilja byta det mot ngt nytt.
Situationen är som den är,sambon jobbar borta och allt klarar
jag ej själv även om jag verkligen kastat mig över precis
allt jag klarar av för att vi skall komma ngn stans.
Det är trist att bjuda hem vänner(även om jag misstänker att
de vant sig)och själv tycka man har ett trist hem.
För de rum vi renoverat är jag nöjd med,de trivs jag oerhört
i men så kommer de där vi ej börjat på,satt in våra saker
som ej passar där men använder ändå.

Jaja,jag skall ej klaga,detta är värdsliga ting!!
Men jag längar tills den dagen man kan andas ut,njuta av vårt
hem och våra barn på heltid!
Inte emellan renoveringarna.
Ta det lugnt:)

Jag känner verkligen att jag skulle vilja njuta mer av barnen,
den tid de är små är kort.
Skrämmande kort.
Jag väntade ju nyss storgull!
Jag är ju hemma med dem,har ju knappt jobbat sen de föddes!
Pappan är ju borta och sliter och jag försöker göra mitt
bästa med att uppfostra dem,älska dem och ge dem en härlig
barndom så att de blir starka o trygga.
Att jag tar hand om hem och renoverar det är ju min syssla,
tror och hoppas att de ej kommer klaga så mkt när de blir
äldre på att de missat saker,pappan försöker så hårt när han
väl är hemma och att han jobbar borta är ju i mycket för
deras skull,vårt liv är ej ett Svensson liv men vi gör vad
vi kan under de förutsättningarna vi har.

Tills dess hjälps vi åt här hemma,allihopa,även om det innebär
att vovven vår ej har fått ngn egen säng än utan trivs med att
sova på en hammare;)
Han kommer nog vänja sig vid att vi renoverar jämt också.




Idag har vi varit på lilla Lovalis kalas!
Stor Scooby Doo fantast;)
Småkottarna testar alla nya leksaker:


Pumorna;)



Hamburgare till kottarnas förtjusning och glass i stora
lass till efterrätt,jättemysigt!:)



Efter kalajset for vi hem en stund med Lindan och Olivia.
Storgull var ju med Cappe och Håkan på Hockey och de kom
efter en stund och vi bytte lite familjemedlemmar sen iväg
i bilen igen för att äta hos farmor och farfar.
Entrecote och massa goa tillbehör,chokladkaka med grädde
till efterrätt;)
Lillgull orkade ej ta många tuggor.
Alldeles för trött efter den hektiska dagen och sena kvällen
igår då han somnade i bilen och därför ej kunde somna så tidigt.
Han satte sig framför tvn och somnade på bara några minuter,
sittandes.


Farfadern är ju såå kär i vår lilla vovve,han släpper ju ej
ner hnm knappt när vi är där;)
Så han gosade med minigull och storgull och lillgull han sov
tungt i soffan bredvid dem.




Några rundor Lotto hann vi med också:)



Nu väntar målningen på mig som vanligt.
Ej mkt kvar nu,skönt och fint blir det:)

9 Comments:

At söndag, november 26, 2006 10:12:00 em, Blogger Grått Med Vita Knutar said...

Hahahaha pumorna ;o)
Härliga dagar gumsan!
Skoj o ses o leka, barnen har juh oxå himla kul (när de inte är supertrötta o griniga *ler*)
Mysigt ni ser ut att ha haft hos Sann o Börje!! :o)
Ses på onsdag!
Nu kallar sängen o mannen på mig!

KRAMEN!!

 
At måndag, november 27, 2006 9:43:00 fm, Anonymous Anonym said...

Underbara biler på sovande hund + barn :) Man blir så glad!

 
At måndag, november 27, 2006 10:14:00 fm, Blogger Magnus Levin said...

hej på er, hektiskt helg som vanligt. Underbara bilder med kidsen och Nelson :-)

 
At måndag, november 27, 2006 4:31:00 em, Anonymous Anonym said...

Hello löveli lady, skrev till dig på msn men du e som vanligt i farten å smyger inte som jag gör *s*
Kom precis hem fr kphmn, börjar på måndag på nya jobbet.
Den lille mannen smsade, allt e som de ska. Ordning på planeten Greta.
Nu ska jag iväg å lyssna på ett föredrag som handlar om arbetsförhållanden på kakaoodlingar.
Puss å kärlek

 
At måndag, november 27, 2006 9:00:00 em, Anonymous Anonym said...

Ja du har lite att göra men det blir nog tid över rätt var det är. JUst nu är jag i Färjestaden.
Har idag varit på kalmars nya Ikea kul.
Har shoppat upp mig lite.
Kramar

 
At tisdag, november 28, 2006 10:25:00 fm, Blogger Mindi said...

Hej kåmpis. :)

Jag har varit dålig på att surfa runt det sista men nu är jag in och uppdaterar mig. :)

Vilka ljuvliga kort på sovande pojkar och vovve. :)

Skoj med kalas!

Kram kram

 
At tisdag, november 28, 2006 4:22:00 em, Anonymous Anonym said...

Jag älskar korten på barnen och den lilla voffsingen, så kärleksfullt och mysigt.
Sen kan man ju undra vilken hårding hunden skall bli som sover på hammarn. :-)
Leva i renovering är jobbigt, det har jag gjort sen -98 och nu har vi bara hallen och trappan kvar, enerverande att kliva över verktyg som ligger en hel vecka osv. Jag är ju inte så händig eller företagssam som du och tar tag i det själv, jag går bara och lider. :-)
Men jag tjatar vidare, lukta lukta lukta, sätt dig i den färdiga delen och njut, lägg dig under täcket och njut. Skit samma var, bara du njuter med. :-)
Massor med varma kramar skickas din väg.

 
At tisdag, november 28, 2006 6:47:00 em, Anonymous Anonym said...

Håller med dig att det är mysigt med foton på såna sötisar som verkligen berör en.

Kramis

 
At tisdag, november 28, 2006 7:25:00 em, Anonymous Anonym said...

Ja det går då inte ta miste på att dom ser ut att sova jätte gott... så skönt !

Och vilka härliga foton och vilket kul kalas det ser ut att ha varit.

Kram Kram

 

Skicka en kommentar

<< Home