torsdag, november 30, 2006

Storbak

Ojojoj så full vår frys börjar bli med kakor;)
Lussekatter,finska pinnar,jordgubbsgrottor och tigerkaka
har bakats denna veckan!
Nja,inte allt har kunnat frysar in,tigerkakan vilar gott
i pappans mage exempelvis;)


Bara en bild på lillgull och hans lilla kompis under bordet:
Nelson vill såå gärna ha sin napp!



I onsdags blev det inget bad denna veckan heller.
Så vi bakade ihop istället,ngt måste vi sysselsätta trollen
med och baka är kul,gott och kladdigt!

Smet smakar gott.
Tigerkakesmeten var så god tyckte trollen och fick smaka lite
var,jämt fördelat av Lindamamman:)
...vissa fann sig ju inte i det utan skulle ha mer;)


Pappan ställde sig och lagade gourmetmiddag åt oss;)
Det föll iaf kottarna i smaken!


Finska pinnar bakas för fullt!!


Tarmen i mitt hjärta!
Minigull...
Åh,han är bara för go!
Men varför ligga utanför med huvudet?!



Pappan busade rejält med stortrollen!


Smågullen röjde på egen hand........


Alla våra bakade kakor som blev sååå fina och goda!
Kottarna var så stolta och nöjda:)



Idag:
Idag dök Gurra upp redan kl 1030.
De busade,bakade lussekatter,rullade köttbullar,busade
ändå mer,åt mat o prinsesstårta till efterrätt och körde
sen hem till Gustav för ändå mer bus;)
En sån dag:)
Dom är härliga!

När storebror Oscar kommit och hämtat Gustav och storgull
när han slutade skolan så packade lillgull väskan full med
lussekatter och så cyklade vi hem till farmor och farfar som
vi alltid gör när vi bakat ngt i bullväg:)
Pappan kom på den kloka idéen att sätta halsband och koppel
på Nelson och försöka få hnm att gå som vanliga hundar gör.
Icke då.
Inte en meter.
Han är ej van vid halsband alls ännu,har det bara på ibland.
Det i samband med att jaga ut på för hnm okända marker och
ngn sliter i ett snöre som sitter fast i hnm,huh!
Det slutade med att mamman fick stoppa hunden innanför jackan
och gå så hela vägen för pappan vägrade bära hnm efter att
vi mött en mkt macho grannman och pappan kände sig som Paris
Hilton.

Det är ju lite så med att han är liten...
Jag gillar ju ej direkt hundar som accessoarer.
Och att hundrackaren dessutom har tröja på sig när vi är ute
och går för att han skakar så väldans ser ju extra fånigt ut;)
Men glada blev de för Lussekatterna iaf!

Sen kom yngsta grannpojken Limpan hit och jagade trollen lite
samt byggde tågbana,pappan här höll på att få en chock när hans
såg killens rutiga stuprörsbyxor men mamman gillar dem såklart
så vet ngn vart man får tag i sådana i storlek 122 så hojta till!
Pappan tycker nog att det räcker med de svarta storgull har,att jag
sen hittade röda åt hnm är lite jobbigt men OH så cool han är i dem!:)

6 Comments:

At torsdag, november 30, 2006 7:48:00 em, Anonymous Anonym said...

Var ju tvungen att kika in här nu efter din fina kommentar hos mig. =) Vilken underbar hund du har!!! Man blir ju alldeles sjuk.
Har också fyllt frysen med bak, det gäller bara att låta bli det sen ;-)

Kul att "ses"!
//Paula

 
At torsdag, november 30, 2006 11:11:00 em, Anonymous Anonym said...

Va gott allt såg ut som ni bakat. :P

 
At fredag, december 01, 2006 6:23:00 fm, Blogger Grått Med Vita Knutar said...

Hihi mys gumsan!
Underbart goda blev kakorna och duktiga bar det har vi minsann!
Vispa kan dem och trycka småkakor hihi...
Hoppas att ni får en härlig dag!
Nu ska jag på jobb, men jag slutar 14 - 14.30 idag.. Weeeee hhahahahhaa

KRAAAAAAAAAAAAMEN!!!!

 
At fredag, december 01, 2006 8:09:00 fm, Anonymous Anonym said...

Mums vad smaskigt, så sugen jag är. Men vi fyllde frysen med 125 kg kött till hunden så nu får jag nästan inte plats med något annat.
Sicken tur, för jag skall inga äta för det.
Men några sorter skall det nog bli ändå.
Jag ville ju sist ha en mindre hund, men gubben min sa, skall vi ha en hund, skall det vara en hund, och så köpte han en 85 kg klump, när han vill, smidig när han vill. Just för detta, vad skall grannen säga om jag kommer med ett darrande asplöv i snöre. :-)
Fast jag vill ju ha och gosa med, det kan man inte ha min Svensson, han är förstor, han kommer fram och lägger huvet i knät i stället.
Nä, nästa hund skall bli en lite darrande, rädd ute, men tuff på hemma planhund. :-)
Massor med kramar

 
At fredag, december 01, 2006 8:41:00 fm, Anonymous Anonym said...

Å, de där runda små kakorna med sylt i mitten är ljuvliga!
Trots mitt finländska efternamn har jag aldrig vetat vad finska pinnar är. Förrän helt nyligen då jag googlade! Lite lagom pinsamt.
Trodde det var såna där saltsmakande pinnaktiga saker man bjuds på på fest. Såna som alltid finns kvar medan chipsskålen bredvid ekar tom. Salta pinnar heter de kanske.

 
At fredag, december 01, 2006 10:26:00 fm, Anonymous Anonym said...

Himmel så duktig du är på att baka. Själv hade jag också en tanke på att börja med julbaket under veckan. Men eftersom dottern låg i kräk-sjukan så kände jag att jag ville vänta för att inte riskera att baka in kräk-sjuke-baciller i lussebullarna mm. Vore inte så läckert va ?!

Vilka underbara foton du har lagt in - som alltid. En ren fröjd för ögat må jag säga. Och ni har fått det så jätte fint där hemma.

Och Nelson - han är ju för härlig alltså ! Och så har han fått på sig lite vinterkläder ser jag... skrattade gott när jag läste det för min man skulle nog vägra att gå ut med hunden om jag hade dragit på hunden så fina värmande plagg... hi hi ! Fast nu har vi ingen hund...

Kul foto (ett tidigare inlägg) på "pumorna"...

Som jag nog sagt tidigare så gillar jag din sida och allt du skriver. Många goda skratt förgyller dagen och goda skratt får jag här.

Ha en trevlig första advent helg !

Kram Kram

 

Skicka en kommentar

<< Home