onsdag, december 27, 2006

Juldagen

Vår jul fortsatte...
I dagarna 3 skall det ju firas;)

På Juldagen kom min far,hans fru,min syster och hennes
sambo hit för middag och ytterligare paketutdelning.

De hade även med sig sin lugne snälle kastrerade Fabian
som Nelson hade väldigt svårt att få igång.
BusNelson tror ju att alla hundar är som hans polare Max,
och han kastar sig över dem med bus och lek och lugne
Fabian bara står där som en filbunke...


På julaftonen fick ju Storgull duschtvål som han önskade
sig med "Cars" på.
Lilltroll är ju arbetsam så medans vi var 6 vuxna här i
huset som INTE tittade på hnm så passade han på att
tömma ut det över sin tågbana och den röda heltäcknings
mattan i lekrummet.
Underbart.
En HEL flaska.
...men det upptäckte vi ju inte förrens senare.


Innan det äventyret uppdagades hade vi hur trevligt
som helst!
Bilbanan är lika poppis idag och här spelar Neta med
sönerna våra:)


Den nya crollen testkördes i trädgården också!
Kunde ju ej köra så snabbt här hemma men oh så nöjd
det lilla buset var:)


Pappan fick hänga med på ett varv.


Pappan var lite sådär lagom slö och gosade lite
med kelgrisen vår.
(Inget tillgjort leende inte)
(Och inte visste vi då att slöheten berodde på att
mannen och jag under natten sku åka på en dunder
förkylning!)



Mmmm sen togs ju den där skitiga crossen in...
Och då den är svårt att slita sig ifrån sitter
storgull på sin käre cross och spela spel;)
Funkar utmärkt.


Julklapparna från Morfar och Neta måste också testas.
...tror Morfar vill vara ifred och koncetrera sig av
dömma av den lilla försiktigt undfösande handen på
lillgull;)


Moster Nena arbetade med fotbolls tv spelet med
lite hjälp...



Nelson vill också spela lite.


Nelson har fått ytterligare en medlem i sin fanclub;)
Neta blev såå kär i vår lille vovve!


De nya badkritorna sku också testas såklart:)


Efter det fick den pyjamasklädde storsonen spela sitt
laserpangar spelgrejs med mostern sin:)
Ursnygga tyckte Nena att de var!


Lillgull hopplade omkring i skelettpyjamas och sin
käpphäst med riddarutrustning och var så häftig så!


Denna lilla lysande sak på bordet var nog lillgulls
favorit.
De fick varsinn mp3 spelare,båda är ju tokiga i musik
och skall hela tiden låna min mobil för att lyssna på
musik så nu fick de varsinn som jag tankade fulla.
Till lillgullets mp3 kunde man koppla denna lilla
dansande hund som fungerade som högtalare och diggade
i takt samtidigt som den hade ett litet ljusspel i
olika färger,den reagerade även på ljud och kunde vara
som en liten leksakshund om man ej hade musiken tillkopplad.


Denna roboten blev ju lite favorit hos mig;)
Den kunde ju plocka skräp från golvet!!:)
Lite meckande att styra den med fjärrkontrollen
men hade jag varit sängliggandes av ngn tråkig
anledning så hade den ju varit oumbärlig helt klart;)


...och så fick minibus smak för apelsiner minsann!:)



Vad som hänt här sen dess är för katastrofalt för att
ens läggas upp på bloggen,haha,jag måste smälta det
lite för att kunna lägga ut det...
Det är KAOS här,ojojojojojojojojoj...
Men det är dokumenterat och lär hamna här,förr eller senare...

8 Comments:

At onsdag, december 27, 2006 9:01:00 em, Blogger Kommissarie Akut said...

KAOS?

Hahaha! Jag anar att det har med Nelson att göra?

 
At onsdag, december 27, 2006 9:38:00 em, Anonymous Anonym said...

Ja det var ju fint o harmonisk ända till denna händelse förstår jag.
Jag vill inte vara i dina kläder fy faan så äckligt.
Anders hjälper väl dig att torka upp........
Nästa jul kan ni nog skratta åt det, el ska det bli ett datum som åå ska det hända igen.
kanonfina bilder ialla fall.
jag var hos en kompis juld o hennes pojkar hade fått minifyrhjulingar.
Riktigt häftiga åk.
Kanske nåt för lilltrollet.
Jag har väntat hela dagen på att få läsa lite igen, jag blir så glad för alla fina bilder o all läsning.
Kramiz

 
At torsdag, december 28, 2006 12:08:00 fm, Anonymous Anonym said...

Sorry, sorry d va jag som skvallrade förYlva. O vilka fina bilder på busungarna, men ujjujj va den lille ställer till när han är obevakad. (undrar var d kommer ifrån, den där utforskarmanin???)
Hoppas d andra eländet rett ut sig.(D va inte Nelson eller lillgulls fel denna gång)

 
At torsdag, december 28, 2006 7:48:00 fm, Anonymous Anonym said...

Så vad blev det för musik i mp3-spelarna?

Och gillar Nelson apelsin? Sebbe gömmer sig så fort jag tar fram en citrusfrukt. Och nyser och fnyser irriterat.

 
At torsdag, december 28, 2006 11:55:00 fm, Blogger Fotograferande Maria said...

Tack! Jag vagnen är så bra med:) en Bugaboo. Synd med duschcreamen!

kram Maria sitter och ammar....

 
At torsdag, december 28, 2006 4:41:00 em, Anonymous Anonym said...

Vart här & läst. Hmm, nu blev jag nyfiken. ;)

 
At torsdag, december 28, 2006 6:59:00 em, Anonymous Anonym said...

Härliga bilder, samt tack för en mycket trevlig och rolig juldag,det är underbart att träffa Er och en god fortsättning.

Pappa Neta

 
At torsdag, december 28, 2006 10:59:00 em, Blogger Grått Med Vita Knutar said...

hej gums!
Tack för ikväll! Det var händelserikt *ler*
Jag sparade ner din väska oxå ifall att ;o)
Snart dags att krypa i säng och jag hoppas att du redan är på väg dit med din man så ni kan kurera er snabbt!! :o)

KRAAAAAAAAAAM!!

 

Skicka en kommentar

<< Home