lördag, december 30, 2006

Nyår med förhinder

Nyårsafton?!

Inte då.
Precis som Julafton.
...fast med lite mer förhinder.

Nyårsafton blir inte riktigt så storslagen som planerat
Tjusigt skulle det bli, maten var bestämd, alla har
handlat ursnygga klänningar och kostymer,men icke.
Så är det juh,planerar man för mkt kan man ju räkna med
att alla planer går i stöpet.

Jag och mannen har ju varit snuviga och dana hela
veckan,idag är väl kulmen för mig hoppas jag.
En envis skallebank som försöker få mitt högra öga
att hoppa ut ur huvudet så här går vi forfarande
i pyjamasar allihop;)

Jenniegumman kan man nog säga inte är på topp heller...
Stackarn.
Igår strax innan jag skulle åka till jobb så ringde
gumsan och sa att deras bil numera var en Cab och att
hon låg på akuten för att hon hade snurrat med bilen!!
Ojojojjoj!
Fy fasiken vilken jäkla upplevelse!
Svårt att förstå vilken ångest man får, hur dum man
känner sig och hur rädd man blir efteråt.
Jag blir alldeles kall var gång jag ser på bilderna,
att hon klarade sig helt oskadd,förutom en bula i
huvudet och värk i nacke och huvud är ofattbart när
man ser hur lite som blev kvar av bilen!
Jag fick ju bara en "liten snurr" på min bil och
klarade mig ju rätt så ok,jag kör ju fortfarande
med min ihoptejpade V40.
Men detta kan bli svårt att lösa med tejp...

Attans,bilen är ju knappt 2 år gammal och det var ju
i den som vi plockade ut lille Ludde!:(
Haha,ja vi har en del gemensamt Jennie,nu ändå mer,
hoppas inte fler av våra vänner blir medlemmar i vår
lilla klubb:/
Mannen mins lösning på problemet(efter alla beska
kommentarer då) är att vi först ej borde ha körkort,nej
sant men vi är tvugna,andra lösningen är att vi borde
skaffa varsinn Hummer...
Suck.

Äldsta dotran hennes-Vickie har maginfluensa också.

Så nej,vi tar det lite som det kommer;)
En Nyårsafton blir det ju hur eller hur,vi får se
imorgon:)


Vår endaste aktivitet denna dagen har varit att se
filmen "Bilar" hela familjen i stora sängen:)
Mysigt.




Nu väntar dock racer upp piggning.
Vi skall på kalajs!
Det är nämligen 1 år sedan som den här lille mannen
slog upp sina blå för första gången!:)
Kottarnas kusin Lucas fyller ju 1 år idag!
Grattis lillkillen!:D



Och vad man önskar sig av nästa år?
Lite mer tur än detta kanske!!!:(

8 Comments:

At lördag, december 30, 2006 6:37:00 em, Blogger Fotograferande Maria said...

Hej! Önskar dig och din familj Gott Nytt år och hoppas ni får en trevlig nyårsafton och ett bra 2007 Kram / Maria

 
At lördag, december 30, 2006 8:02:00 em, Anonymous Anonym said...

Ja jag hoppas erat nya år blir bra.Ibland blir det bara inte som man tänkt sig tyvärr.
Men det blir ju nytt år ialla fall.
ha det så gott ni kan.
Hälsa till jennie va skönt att det gick så bra.
Till er alla från oss alla
Ett Riktigt Gott Slut o Gott Nytt År
Kramiz

 
At lördag, december 30, 2006 8:32:00 em, Blogger Kommissarie Akut said...

Gaahaha! Nelson ser ut att kunna mysa han. "Lillkillen" ser ut att kunna mysa lika bra han också.

Gott nytt år! lite i förskott, om jag inte skulle komma åt bloggen imorrn natt.

 
At lördag, december 30, 2006 9:25:00 em, Anonymous Anonym said...

Hoppas ni kryar på er och får fira en mysig nyårsafton till slut.
GOTT NYTT ÅR!!!

Kram från Eva

 
At lördag, december 30, 2006 9:46:00 em, Anonymous Anonym said...

Det ser gott ut där i sängen tittandes på en film ;) Vovven ser för härlig ut där han bekvämt vräker ut sig.

Önskar dig o familjen ett riktit gott nytt år!

Ser fram emot att titta in till dig 2007 med :).

Kram

 
At söndag, december 31, 2006 12:35:00 fm, Anonymous Anonym said...

Ojojoj, (vilken tur att vi har Jenniegumman med oss fortfarande)massor m kramar till er och ett stort Tack för det gångna året!! Jag hoppas nästa år blir ändå bättre och med massor av glada skratt när vi får ta del av ert liv och alla roliga hyss som sker när barna är på upptäcksfärd eller obevakade.. Pusselikramar, älskar er!!! bzzzzzzzzzzzzz

 
At söndag, december 31, 2006 9:13:00 fm, Anonymous Anonym said...

trots allt, hoppas Nyårsafton blir OK för er och att ni kryar på er en del. Som det blåser nu så blir det ändå inga raketer i skyn......

 
At söndag, december 31, 2006 10:20:00 fm, Anonymous Anonym said...

Det är ju alltid så.. man blir sjuk eller nåt om man planerar för mycket. Därför har jag inte gjort annat än fixat maten till min fest. Så snart ska jag stressa igång med städningen... :)

Hoppas det blir en bra början på det nya året i alla fall.

Kram kram.

 

Skicka en kommentar

<< Home