söndag, december 31, 2006

Årets sista dag

Med tårarna trillande nerför mina kinder vaknade
jag idag.
Ångesten och sorgen var så tung i min kropp att
jag inte ville slå upp mina hårt ihopknipna ögon.
Det tog en stund att landa i verkligheten och rädslan
för att somna om ytterligare en gång gjorde att jag
låg vaken från 0620 fast mer sömn hade varit lämpligt
inför den stundande natten.

Det som fick mig att förstå att det bara var en dröm
var att min lilla älskade låg på min arm,andades med
lugna sömniga andetag.
4 ggr inatt har jag drömt att jag förlorat hnm.
Att han var skadad,hjärndöd och de ville stänga av
hans maskiner.
Varför?
Anledningen till drömmarna är alltid svåra att tyda.
Nattens tankar lever sitt egna liv.

Men från början var han en av 2 döttrar och jag förlorade
henne och såg på fotona av hur ung hon var.
Alldeles för lika min väninnas 2 döttrar,det var dem jag
bar på och dem jag förlorade.
Efter hand då jag vaknat till några ggr,allt närmare
verkligheten blev det min stora underbara son som låg där
och som jag aldrig mer fick känna värmen av.
Han var kall och utom räckhåll.

Nej,jag tordes ej somna om,fortfarande håller ångesten
ett starkt grepp om mitt hjärta,de där 2 fröna är ju det
allra käraste jag har!
När jag vaknat till och upptäckt att tyngden på min höger
arm och värmen intill min sorgfyllda kropp var den så
älskade sonen kunde jag ej sluta krama hnm.
Försiktiga pussar på hans huvud och armar väckte hnm tillslut
en timme senare.
Inte missnöjd,han bara sträckte på sig och tryggt lade han
armarna kring min hals och pussade mig:)

"Idag är det nyårsafton" sa min älskade storson nöjt och trött.
Och javisst är det det!
Den sista dagen på detta händelserika år.
Dagen då man skall begrunda det gågna året,det man gjort och
borde ha gjort.
Livet är ju som en bergodalbana,bjuder både på sorg och glädje.
Det jag minns mest från 2006 är en underbar vinter,en fantastisk
efterlängtad sommar,mkt bråk och sorger men glädjen över att
vår lilla familj fortfarande är på samma plats,mår bra och
inte är för påverkade av det som skett runtom oss utan
förhoppningsvis har ett nytt härligt år framför oss,tillsammans,
starkare och med en del små glädjande överraskningar;)


Underbara storgull och jag gick ner i morse och satt och kramades
i soffan,länge,spelade Looping Louie och beundrade crossen som
fortfarande står kvar i vardagsrummet.
Vi pratade igenom det stora bråk vi haft på gårdagskvällen ang
hans trotsiga beteende som säkert var en stor anledning till
den ledsamma natten och hann med att plocka ner granen.

Just gran och Nelson har ej varit ngn sådär höjdarkombination.
Den har ej stått där stilla stolt och vacker som den alltid
gjort tidigare.
Detta året har det rasslats och farit omkring kulor i hela
huset till mitt stora missnöje.
Killen har mängder av leksaker,pipiga,gnagiga och bara till
bus men självklart är han en av mina pojkar så skall regler
brytas för spänningens skull.


Jag vill önska er alla underbara en härlig avslutning

på detta året och ett underbart kommande år!

Lite blandade bilder från vad vi hunnit ned iår...
...undantaget renoveringar,tråkigheter o bilder jag ej kunde
finna;)

Thailand i februari.




Vår underbara vinter i pulkabacken:)


Min lilla crosstok:)


Ellis lärde sig älska vatten då vi var i Thailand och
ville därefter helst vara i det jämt.


På stranden här hemma,många underbara dagar!


Midsommarafton (nja dagen efter)


Bad hemma:)


Bad på kvällen.


Lillgull med sin kärlek.


Älsklingarna mina.


Mer strand:)


Kladdiga dagar på stranden blev också många.


Storgull började på fotboll!


Storgull och jag på efterlängtad Liberator konsert.


Och Nelson,vår Nelson!!
Vår nye underbare lille familjemedlem!!

10 Comments:

At söndag, december 31, 2006 11:27:00 fm, Blogger Grått Med Vita Knutar said...

Gomorron gumsan!
Du skriver så fint!! :o)
Och vilka underbara bilder!
Bilden på Cappe och Ollie när de springer i vattenbrynet är så fin! Den skulle jag faktiskt vilja ha! Kan vi ordna det tror du? ;o)
Och våra goa småtroll är juh bara det sötaste som finns hahahhaa Ohh vad man bara kan älska dem så mkt det bara går!! Så många varv det bara går att komma runt universum brukar jag och Casper säga att vi älskar varandra ;o)

KRAMEN!

 
At söndag, december 31, 2006 12:58:00 em, Anonymous Anonym said...

Älskade hjärtat!
Vill passa på att önska dig ett gott slut på detta berg o dalbaneår å ett gott nytt år fyllt av fred, kärlek å framgång...
Tack för att du funnits där för mig, i år som alltid! Du betyder oerhört mycket för mig, de kommer du alltid att göra!
Massa kärlek till dig å din gosiga familj

 
At söndag, december 31, 2006 1:13:00 em, Anonymous Anonym said...

Gott nytt år på dig! Jag måste passa på att säga till dig att du skriver så himla bra. Har fastnat här vid din blogg en himla massa gånger´!

Kram
Paula

 
At söndag, december 31, 2006 1:22:00 em, Blogger Mindi said...

°¨¨°º©©º°¨¨°º©©º°¨¨°

G O T T N Y T T Å R
vill jag önska dig!!!

Kraaaam
M I N D I
.. som är glad att jag har lärt
känna dig i år :)

°¨¨°º©©º°¨¨°º©©º°¨¨°

 
At söndag, december 31, 2006 2:18:00 em, Anonymous Anonym said...

Gott Nytt År gumman min! Kramar i massor!!!

 
At söndag, december 31, 2006 3:37:00 em, Anonymous Anonym said...

Hoppas känslan från nattens dröm har släppt lite.. Finns inga värre drömmar än de när man förlorar sina barn.. Vilken ångest de ger en! Upplevt några jag oxå & vaknat med hjärtklappning & andningen tillbakahållen.. Fruktansvärt!! Rusade in i dotterns rum för att kolla henne..!

Önskar dig & de dina ett underbart fint slut & ett än bättre 2007! Må allting som sker under det nya året vara positivt, kärleksfyllt & glädjerikt..

Tack för du delade med dig av bilderna.. Du verkar ha så mkt kärlek till din fina familj! E härligt att se/läsa om ert liv!

Många Kramar!

 
At måndag, januari 01, 2007 1:17:00 fm, Anonymous Anonym said...

Gott nytt år!!! Må det sämsta i 2007 överträffa det bästa i 2006! Och som vanligt - helt underbara bilder! :)
*kram*

 
At måndag, januari 01, 2007 3:57:00 fm, Anonymous Anonym said...

Tack min älskling för alla dessa underbara stunder du delat med dig till oss av dina gosetrolls hyss och era övriga stunder på er väg i livet. Jag hoppas de blir lika många, roliga och fina de nya året!
Jag förstår att sorgen efter Irja fortfarande gnager, men jag är säker på att hon vet allt vad du missat att säga och göra!
ÄLSKAR ER OCH ÄR SÅ TACKSAM FÖR ATT JAG HAR ER.
Pusselikramar och ett riktigt
GOTT NYTT ÅR TILL ER ALLA

 
At måndag, januari 01, 2007 7:27:00 em, Anonymous Anonym said...

Ett got Nytt År till er. Å må det nya bli lika käreksfult å bra som det gamla.
Med något mindre av tråkiga händelser.
Och som mor skriver tack för att vi få dela din vardag med allt vad det innebär.
Tack för messet.
Kramiz

 
At tisdag, januari 02, 2007 1:12:00 em, Anonymous Anonym said...

Kram och god fortsättning. Fina bilder som alltid. Hoppas ångesten lagt sig.

 

Skicka en kommentar

<< Home