måndag, januari 22, 2007

Det BLEV faktiskt vinter!!!! :)

Så här vackert har min far det uppe i Småland.
Som ett vykort!

Jag tänkte som kontrast lägga upp en bild på vårt
regntunga kala Skåne men när jag tittade ut genom
fönstret var det inget regn jag såg,utan SNÖ!!!
Jomenvisst,även Skåne håller på att belägras av
vinterns vackra vita täcke!!

Det fanns INTE där för en timme sen när jag och Nelson
var ute!
Jag ropade på kottarna att de skulle komma direkt och
de kom susande som små oljade blixtar och blev helt
stumma när de fick se snön!
Även de hade nog gett upp hoppet om en vinter.
Så vi har dansat lyckligt i våra pyjamasar och morgonrockar
här uppe,så glada över vår snö!:)
Småtrollen står fortfarande storögda och lyckliga vid
fönstret,rädda att snön skall försvinna om de vänder
sig bort,drömmarna om pulka och snowboard har redan
planterats i deras tankar.
Åååh,snälla låt den få stanna nu ett tag,jag lovar att
köra såå försiktigt så!:)



Övriga helgen:
Dessa små tomtenissar mötte mig i torsdags när jag
kom hem från jobb,mer skum fick ej plats...


I Fredags fick jag storbesök på jobb,först dök
lillasyster upp,strax därefter kom pappan,kottarna
och snälla Momme upp,sååå glad jag blev!:)
Systran följde även med hem efter jobb och snälla
Momme hade handlat gottigt fika åt oss,hon kan mina
svagheter;)


På lördagen blev det oplanerat bus i Häljarp:)
Här dansar mina gull disco,därav fladdrandet;)


Farligt!;)


Smågullen var väldigt sysselsatta med sitt lördagsgodis;)


Och Lindan hade FULLT upp med "lilla" Smilla;)


När vi kom hem traskade pappan och storgull ut i
husvagnen för att sova(!)vi hade rejäla vindar
men de vaggades så sött till sömns sa de.
De skulle ha killkväll och spela xbox och äta godis:)

På söndagen var lillgull på kalajs och pappan och
storgull for till Järavallen med Nelson och Max medans
mamman ÄNTLIGEN fick undan Julen så nu är det mörkt
här,som tur är har vi ju snö nu som lyser upp!:D

På kvällen var vi en vända hos Tina och co,därefter
på middag hos Anna och Tojje,jättetrevligt!

Det var en snabbresumé av vår helg,nu skall vi kasta
på oss kläderna och ut i snön innan den försvinner!!:)

Ha en härlig dag mina vänner,det skall vi ha!:)

6 Comments:

At måndag, januari 22, 2007 9:58:00 fm, Blogger Fotograferande Maria said...

Hej! Åh härligt att ni fått lite snö även i SKåne! Vi har massor idag:) Ska ta med kameran ut sen. Vilket härligt skumbad dina ungar tog:) Kram / Maria

 
At måndag, januari 22, 2007 10:22:00 fm, Blogger Minna said...

Vilken fantastiskt snygg bild på dig där längst upp!!!!

 
At måndag, januari 22, 2007 12:07:00 em, Anonymous Anonym said...

Sno!

Kaaan du inte faxa over lite till mig! Pliiiiiz! *tindrar med ogonen*
Jag skulle sa hemskt garna vilja tolka efter hastarna. :)

 
At måndag, januari 22, 2007 1:03:00 em, Blogger Kim da Costa said...

Så Nelson gillar inte snön :(
Sebbe är som sagt tokglad.

Ett sånt där svärd, vad det nu heter, skulle jag vilja ha som prydnad i hemmet :)

 
At måndag, januari 22, 2007 1:17:00 em, Blogger Grått Med Vita Knutar said...

Hej gumsan!
Inne o slår en kik här på jobb *schhh* ;o)
Har nyss varit ute i skogen och gjort en minisnögubbe med dagisbarnen! Jättefin! Vi tog med den hem så den står här utanför vårt fönster!
Härlig helg! Visst är de spontana besöken de allra bästa?! :o)
Massa massa goa kramar!
Ha det gott och kör försiktigt!

 
At måndag, januari 22, 2007 3:40:00 em, Anonymous Anonym said...

*gaaaah* Det borde vara spöstraff att lägga in bilder av bakelser utan att varna innan! *S* Här håller man på att jobba med sina "graviditetskg" & har sug ef "sjutusenåtahundranitiofem & en halv" olika saker (amningshunger e grymt *ler*) & känner sig nästan lite duktig som står emot allt man "vill ha" så får man se världens bild av ngt så smarrigt som bakelser! *gaaah igen*

Var i Småland bor din pappa? (du behöver inte svara om du inte vill *ler*) Ser ut som han har mer snö än vi har fått.. Bor strax utanför Växjö & här har vi fått ca 2-3 cm. Kan tänka mig 10-30 cm till jag! *S*

Hoppas er snö ska ligga kvar ett tag & att ni kanske t o m ska få MER! Blir lite gladare med ens när den lyser upp.. Sedan ska vi inte tala om hur glada ens ungar blir! *ler* (nja.. inte Adrian kanske, han märker inte allt för mkt av den ännu men de större gör.. *S*)

Många Kramar & Allt Gott :)

 

Skicka en kommentar

<< Home