söndag, januari 28, 2007

Hur man utnyttjar snön i Skåne

Igår fick jag ett mms från min far.
Han brukar glädja mig med små bilder på hur
fint de har det uppe i Småland då han vet att
jag saknar snön,så så här ser deras hus ut
i vacker vinterskrud:


Men medans pappan min var ute och körde med
snöslungan där hemma hos dem uppe i Smålansskogarna
var storgull,pappan och Fredde ute och lekte i snön
på lite annat sätt:



En sån härlig dag de hade!:)


4e gången storgullet mitt kör sin nya cross...


...och det är ju ingen jättelätt bana direkt...

...och storgull är ju bara 5år,men oooh så duktig!:)


Medans de stora pojkarna var ute och roade sig så
var lillgull och jag hemma och passade lilla Adelia.
Så här Tina har du bildbevis på att hon både sovit...


...och ätit!!:D
Vi hade det lika mysigt vi!


Men vad jag upptäckte var att huh vad lite man
hinner med när man har småbarn;)
Planen på att städa,simma och storhandla sprack ju
direkt med Adelias sov och matklocka;)
Men vad gör det,vi hade en underbar dag och när de
stora pojkarna kom hem så lämnade lillgull och mamman
hemmet då Lindan kom och plockade upp dem för lite
matshopping,ok ej den roligaste sysselsättningen men
behövligt och i trevligt sällskap har man alltid kul
vad man än gör:)
Kottarna roade sig minsann:


Och det var skojigt ända tills lillgull välte denna.
Fick den över sig och aaaaalla påsar flög åt olika
håll och engagerade massa människor att hjälpa sonen
och plocka påsar och ärligt,jag brukar ej bry mig men
detta var lite småpinsamt,haha;)
Men lillhjärtat slog sig ej och mamman som var våglig
och för en gångs skull lät sonen gå bredvid vagnen
lärde sig att det får nog vänta 3,4 kanske 10år till...


Mamman som ej hunnit så mkt under dagen hoppades ju på
att pappan skulle ha plockat ur diskmaskinen iaf tills
hon kom hem men så här fann hon dem:
Chockad!


Joo... Fredde var ju skadad i armen...


...och Nelson var ju lite trötter...(!!!)


Men undan hann vi det mesta kaoset även om söndagen
kommer att tillbringas med idel storstädning och
kvällen åtnjöts med hemmagjord pizza,även för lilla
Adelia-glutenfri:)


Ananas,mozarella,pesto,oliver och rucolla,mums!!:)


Till efterrätt blev det Fredde inspirerad chokladpudding;)
Så kunde Adelia äta samma sak som oss eftersom den
ej innehöll gluten och gick att göra på lactosfri mjölk:)

En himskans mysig lördag!!

Idag har vår snö smält bort.
Isen på vår damm har försvunnit.
Det är regnigt blåsigt och molnigt.
Så en sån tur att pojkarna tog vara på den underbart
vackra vinterdagen igår!!:)

3 Comments:

At söndag, januari 28, 2007 8:01:00 em, Blogger ♥ cloudberrie ♥ said...

Det är så roligt att kika in hos dej och se alla foton på ert liv!

Kram från Eva

 
At söndag, januari 28, 2007 8:54:00 em, Anonymous Anonym said...

Massa skoj att läsa. :)

 
At måndag, januari 29, 2007 9:04:00 fm, Blogger netha said...

Ser inga bilder idag, fattar inte det, men jag kan förstå för det låter både skojsigt, gott och mysigt.
Här är med snön borta har regnat hela helgen och en massa sjuka barn har jag samt gubben min är ju sjukast och har så varit i 14 dgr, han både hostar och snorar. :-) Själv orkar jag inte känna efter, för vem tar hand om mig.
Massor med kramar igen från mig

 

Skicka en kommentar

<< Home