tisdag, januari 23, 2007

Men så bra det gick!

Det tog lång tid innan jag landade hemma idag.
Innan jag fattade att jag var hemma,snabbt,
smidigt och utan problem.
Jag hade inga positiva tankar när det var dags
att bege sig från jobb,men kl 17.02 stämplade
jag ut och begav mig hemåt med funderingar om
vad som skulle gå fel idag.

Skulle det var kö?
Nej.
Jahopp,men då kanske jag får sladd och krockar
idag då?
Nej.
Kl 18 var båda gullen hämtade från sina respektive
platser och satt snällt och åt kvällsmat här hemma.
Kl20 sov båda gullen sött och dag och kväll hade
passerat utan minsta lilla problem!
Märkligt.

Jag lyckades tom finna den där mössan vi letat så
febrilt efter imorse.
När jag stod där i köket och väntade på att vattenkokaren
skulle koka mitt tevatten så såg jag den i ögonvrån.
Mkt underligt ställe att förvara en mössa på...
Men antar att lillsonen inte var helt nöjd med att
ha den på,kliade den möjligtvis?


Nu skall jag gå och lägga mig efter att ha sett ett
underbart avsnitt av Greys Anatomy.
Tänkvärt är ordet,meningen finner ni här.
Nelson väntar redan på mig.

5 Comments:

At onsdag, januari 24, 2007 12:04:00 fm, Blogger Kommissarie Akut said...

Har Nelson blivit Badboy och börjat med droger? :)

 
At onsdag, januari 24, 2007 11:23:00 fm, Blogger Kim da Costa said...

Å, vissa saker bara försvinner och man letar och letar men nej.
När man minst anar så dyker de upp igen.

Ja, Grey's är ju bara för bra. Ofta tänkvärda små fraser här och där. Nästan som Oprah :)

 
At onsdag, januari 24, 2007 3:11:00 em, Blogger mintid said...

Vad skönt att få hem barnen efter en lång dag på dagis. Kan tro dom är trötta när dom ätit :)

Vicken päsevovve!
Han ser rätt däst ut :)

Ha det så gott i det fina vinter vädret!

 
At fredag, januari 26, 2007 2:21:00 em, Anonymous Anonym said...

Passar på att önska en riktigt trevlig helg.. Hoppas du & kottarna har det fint! Nelson e grymt go.. Och då e han GO, e första dvärghunden jag e helt såld på! ;)

Bra du löste mysteriet med mössan.. De e duttia de små.. Dottern min gömde sina glasögon mer än en gång när hon fått order om att ha dom i skolan! Fick skaffe ett nytt par en g när hon gömt dom extra finurligt! *hmm* Detta e samma tjej som låte sin mamma ute & vägrade öppna dörren fören hon fått ta två st chokladpudding från kylen! *asg* (då var hon ca fem år) Hon började GIVETVIS äta av båda två så att jag inte skulle kunna slänga/lägga undan dom! *ler stort*

Men men.. Slut svammlat nu! Hoppas allt e väl & trevlig helg!

Massa Kramar

 
At torsdag, februari 01, 2007 10:32:00 fm, Anonymous Anonym said...

Hej vännen !

Jag letade fram ett gammalt inlägg du hade för att jag ville inte skriva om detta öppet och du har ju ingen gästbok, och någon mailadress har jag inte heller...

SÅ hemligt är det inte... men ändå !

I alla fall... jag har kommer nu stänga ner min sida "en dag att minnas" och har idag öppnat en helt ny blogg.

Jag har tagit bort mitt namn och kallar mig kort och gott för "en helt vanlig tjej".

Jag ska lägga in lite länkar sedan - bland annat HIT till en av mina favvo sidor på nätet.

Förlåt att jag inte har varit här på länge... men tiden har inte räckt till liksom. Såg nu när jag bläddrade ner hit till inlägget att jag har massor att ta igen och det ska jag göra när jag sätter mig i lugn och ro sedan.

Ha det så fint min vän !

Kram Kram

 

Skicka en kommentar

<< Home