lördag, januari 27, 2007

Några intensiva dagar:)

Denna veckan har minst sagt varit händelserik:)
Härlig!!!

I onsdags var det klipperikväll!
Mycket fika hann vi också med;)


Söta Tina med lilla magen:)


När alla var klippta och fina,Storgull och Lindan
hanns med på onsdagskvällen och det var dags för
städningen fick Nelson fnatt,han har en stor passion
för sopkvastar.


Och så här fin blev Lindan!:)


Kottarna kom ej i säng förrens 22 för har man
roligt så flyger ju tiden iväg;)
Men väl i säng däckade allihopa snabbt!


Torsdagen:
Startade tidigt,Fina Frida Frisör,söta Tina och
lilla Adelia dök upp här för frukost och vidare
klipperier redan kl 9 för att ta lillgull och mamman.


Storgull nysprayad med färg och allt,såå stolt!:)


Mamman har minsann lugg igen!
Var väl ett år sen sist.
Ej klippt av så mkt som synes på bilden,det
mesta hänger ju baktill...
Men nöjd är jag!:)


Sen bar det iväg till jobb för några timmar där,hem
och handla mat till kvällen då Tina,Frida och gänget
dök upp igen för lite oplanerad men mycket trevlig
tacoskväll!:)
Adelia hade minsann flätor och var sååå söt!


Frida frisör och Mattias,ej hans blogpremiär,han
har faktiskt varit med förr;)


Adelia fortsatte med en av sina favorithobbysar
som hon visade prov på redan kvällen innan,dansa
på bordet under lampan;)


Mindre skoj var att lillgull kom hem från dagis
på torsdagen och såg ut så här:
Han hade vist trillat först och sen blivit slagen
av en kille som hade en pinne.
Mmm,helnöjd är jag ju ej,som stackarn ser ut,blåtira,
spräckt läpp,rivsår på näsan och blåmärken på kinden.
Detta vill jag nog gå vidare med,får höra med dem
på måndag vad som skett egentligen,vet att lillgull
är rädd för den killen som gjort detta på hnm och
påpekat tidigare att han ej är snäll och man vill ju
ej att han skall vara rädd för att gå till sitt älskade
Fjärliendagis...


Idag är storgull,pappan och Fredde och kör cross i
Helsingborg,oooh vad mamman är nervös!
Storsonen skall köra på en stor bana,med nysnö på
och allt...
burr!!
Men detta är ett stort äventyr för hnm och idag missar
han därför fotbollsträningen för första gången,det
gnagde hnm lite men det hanns ej tyvärr.
Så idag passar jag lilla underbara Adelia och vi har
sååå mysigt så!:)
Hon tyckte det var mkt skoj att rita!
...vi har tjatat på henne länge för att hon skall säga
ex ila vilket ju är viktigt men den envisa lilla tösen
vill ej,dock har hon idag gått och läxat upp och tjatat
på Nelson vilket hon säger felfritt!
Hrmpff!
Nelson av alla namn.... suck:(


Nelson själv är mkt nöjd och väldans glad i all snö,
hans skall vara ute hela tiden,tills öronen skakar
så kall han är;)

5 Comments:

At lördag, januari 27, 2007 1:30:00 em, Blogger Kim da Costa said...

Lövely att klippa ny frilla. Brukade ha "hårstuga" med vänner förr i tiden och det var alltid lika trevligt.
Mer klipperier, färg och form åt oss alla! :)

 
At lördag, januari 27, 2007 8:34:00 em, Blogger netha said...

Sicken himla bra iden med klipperidag, underbar ide.
Jag vet att jag varit borta länge från det mesta faktiskt, tjuvkikat har jag gjort ibland men jag hade bestämt mig för att vara utan bloggar ett tag, men vem kan vara utan en av sina favvissidor för länge, inte jag i varje fall.
Lika söta och gulliga, både barn hund och mamma.
Massor med kramar från mig som poppat upp igen

 
At lördag, januari 27, 2007 10:49:00 em, Blogger Magnus Levin said...

tråkigt det där med Elliot, hoppas han inte blir avskräckt av dagis för detta!

Ha en fortsatt trevlig helg

M

 
At lördag, januari 27, 2007 11:28:00 em, Blogger Kommissarie Akut said...

Döskalletröjan är på ser jag. Måste ha den för att inge respekt.

 
At lördag, januari 27, 2007 11:50:00 em, Anonymous Anonym said...

Haha vilken tuff tröja Nelson har. :D Å vad tjusiga ni blev i håret!

 

Skicka en kommentar

<< Home