onsdag, februari 21, 2007

3e för idag...

Denna bilden sammanfattar dagen rätt bra.

Så här pestig tycker Storgull att dagen är,
hinken framför och mår kasst:(
Detta när han hade lämnat sängen en liten stund
för att variera sig lite och såg tv i soffan i
stället,stackarn kan knappt röra sig.

Med på bilden är även Nelson som har det huuur
mysigt som helst ingosad i en filt,nära ngn han
älskar,där trivs han allra allra bäst:)

Och så min strykbräda i bakgrunden där jag stått
emellan varven då jag sprungit här och städat
och gosat och passat upp,rastlös,man är ju van
vid att jobba nu och just idag kan vi ju inte ta
oss ngn stans alls för storstackarns skull:(


Lillbus han har det hur bra som helst han!:)
Han är så full av energi så han går fram som
en stormvind här idag och hittar på fullt med
bus så mamman inte skall ha för lite att göra;)
Skrattandes och fnittrandes hela tiden!
Här har han tagit av sig kläderna,tagit på dubbla
kalingar och stuckit ner en spets till en silicin
spruta baktill i linningen och leker geting:)
Jodå fantasin är det ingen brist på;)


Så här kul tycker Nelson det är att vara ute:
Springer 50cm från dörren,ställer sig på killarnas
skateboard och utför sina behov och sen snabbt till
dörren igen för att bli insläppt!;)
När han kommer in så är han sådär lyckligt studsande
som andra hundar är när dom får komma UT!
Springer omkring och kastar sig sen upp i närmsta säng
eller puff och gosar in sig och tycker det är såå
hemskt att ha varit ute!;)
Idag kan vi ju ej gå ut och gå,jag kan ej gå iväg
ensam och lämna barnen inne och storhjärtat kan knappt
vända sig i sängen så det är trädgården för Nelson till
hans stora lycka.


Och så här mkt snö har vi hunnit få.
Snökaos?!
Hmm.
3 centimeter är vi nog uppe i nu och visst blåser det
lite från taken och så men...
Frågan är bara om pappan hinner hem eller om de tänker
stänga bron,jag tror nog det är lugnt,detta är ju ingenting;)



Dagens 3e blogginlägg,jojo,vi är lite uttråkade här
hemma minsann även om vi har det väldans mysigt:)
Men nu har jag strukit,städat huset och fixat och
det är ej så mkt mer jag kan göra...

4 Comments:

At onsdag, februari 21, 2007 7:44:00 em, Blogger Grått Med Vita Knutar said...

Hejsan gums!
Usch ser inte alls skoj ut att vara storebroren idag :o(
Hoppas att det blir bra igen riktigt snart!
Hahaha jo, lite rastlös verkar du nog m tanke på alla inlägg idag ;o)

Kramen!
Söt geting ;o)

 
At onsdag, februari 21, 2007 10:34:00 em, Anonymous Anonym said...

tack för det fina mms et. Härlig bild.
Nu har äntligen flytten av bredbandet börjat fungera. Ska bli spännande att läsa igenom et par veckors skrivande.
Själv har jag presic kommit hem från Kalmar har gjort min kranskärlsröntgen idag.
Oh jippi det fanns inga förträngningar jag är hur glad som helst.
Tråkigt med eran magsjuka det är inge roligt alls.
kramar i massor

 
At torsdag, februari 22, 2007 12:00:00 fm, Blogger netha said...

Men stackars storebror, sicken otur att ha en dejt med hinken.
Bläh, hoppas han snart blir bra och att ni andra slipper.
Jadu snön kom, och jag trodde våren var på väg. Suck.
kramis

 
At torsdag, februari 22, 2007 8:54:00 em, Anonymous Anonym said...

Nelson vet nog inte om att han e en hund!?? Tycker du inte d e dags att tala om d för honom snart?
Stackars storgull men vilken tur att den lille håller dig igång. Hahaha Pusselikramar bzzzz

 

Skicka en kommentar

<< Home