söndag, februari 25, 2007

Anders 31a födelsedag!! :)

Jodå vi lever och är på benen,ngt sega men annars
i skaplig form;)
Mannen min fyller ju 31 idag och det var ju planerat
att firas med kalajs för familjen idag men nej,det
skjuter vi lite på...
Ej den allra bästa helgen får sådant.
Men många paket har det ändå blivit!:)


Svårt är det dock att låta bli att tänka på hur man
firade denna dagen förra året...
Här var vi då:
Underbart underbart...



Fredagen:
Jag kom iaf upp ur sängen,vit som ett lakan och mör
så allt jag orkade var att klä på mina älskade små
kottar och sätta mig på en stol framför altandörrarna
och se på när de och Nelson roade sig för fullt i all
snö,tur den fanns iaf;)
Lillgull och vår gasell:


Nelson funderar på att göra en Bambi på isen...
Han var bra sugen och var och kände på isen heeela
tiden och försökte luska ut var det var för spännande
som han hela tiden jagades väck ifrån.


Storgull gör glass:)


Mr Mullvad:


När pojkarna kom in,inte kalla då de var rejält
påklädda ute men ändå lite mysiga så kröp de ner
under en filt och lekte koja:


Även Nelson:


Det var i stort sett allt som skedde under fredagen...
Mkt dålig tajming att både mamman och pappan däckade
samtidigt:(

Lördagen var vi ngt piggare och var tvugna att bege
oss och handla mer bröd osv,det vi levt på i ngr dgr
nu,även godis som ingen orkade äta och filmen Vilddjuren
fick följa med hem,såå grym den var!
Jo att jag har en passion för bra gjorda barnfilmer
är ju ingen hemlighet,vuxen tänker jag ju inte bli på
länge och det är ju de filmerna som går mest här hemma;)

Vägarna var bara sådär lagom mysiga.
Stora vallar som yrde igen hela tiden av all vind.


Dock kom det istället en regnblandad skur på
eftermiddagen och förvandlade vallar och vägar
till is...
Det med ett tjockt lager snö under var ganska spännande
att köra på.
Jag tog den redan krockade bilen,glad att jag ej får den
nya förrens imorgon!


Sen skulle vi ha lördagsmys på kvällen såklart!!
Stora godisskålen och ny film och hela familjen
i sängen,förutsättningarna var goda!:)
Men då farmor först fått ta storgull på fotbollen då
ingen av hans föräldrar kunde stå på benen kl 9 på
morgonen och pappan åkt med Ellis på simning som
vanligt kl 13:30, Ollie kl 16:50 och lillsonen däremellan
redan lyckats somna 2ggr så var det såhär kvällen blev:


Mamman och storgull vakna...
De andra sussade sött redan kl 18.
Käckt.

Idag tar vi det lugnt,stora städdagen här hemma men måste
ju hinna med att fira pappan lite iaf trots att han redan
öppnat sina paket i sängen;)

9 Comments:

At söndag, februari 25, 2007 12:28:00 em, Blogger Grått Med Vita Knutar said...

Grattis på födelsedagen Andooors från oss alla :o)
Skönt att ni e friska nu iallafall så ni kan ha en mysig dag idag!!
Här var det oxå mamman som var vaken längst och kollade filmen "Love Actually" :o) Älskar den filmen! Gråter och skrattar lika mkt varje gång jag ser den hahaha...
Liv och pappan däckade efter melodifestivalen efter allt dansande hihi... Liv ska dansa till varenda bidrag och då bjuder hon upp pappan till en sväng om hihi
Cappe och mamman blev kvar i soffan ,men även storkillen slocknade efter en stund så kvar var då mamman och skålarna med chips och gott gott ;o)

Nu ska jag snart börja plocka ner bården i tvrum och matsalsrum för nu ska det snart målas om minsann hihi

Kolla in färgerna Asfalt och lin llr silke på www.alcro.se... de tycker mamman är fina tillsammans att ha i tvrummet...

Oj vad detta blev långt!
Jajaja... pusselikramen!!!

 
At söndag, februari 25, 2007 1:14:00 em, Anonymous Anonym said...

Grattis A! :) Ni såg ut att ha d mys trots att ni inte var/är krya. Kram

 
At söndag, februari 25, 2007 2:08:00 em, Blogger Mindi said...

Oj så mycket snl!
Jag förstår att du hellre skulle vilja vara på stället ni var på för ett år sedan... det hade jag inte haft något emot i alla fall. ;) Ser så-å skönt ut och jag längtar verkligen verkligen efter sol och värme nu.

Grattis till gubben där hemma. :)

Stor kram
M I N D I

 
At söndag, februari 25, 2007 9:15:00 em, Anonymous Anonym said...

hoppas makens födelsedag var mysig, det såg mysigt ut. kram kram

 
At söndag, februari 25, 2007 10:19:00 em, Anonymous Anonym said...

Grattis, grattis till Anders. Tur att ni kryat på er o d ser jättemysigt ut i sängen med alla sovande gosepojkar o en stor godisskål. Vi kommer och grattar nästa helg!!
Pusselikramar bzzz

 
At söndag, februari 25, 2007 10:19:00 em, Anonymous Anonym said...

Grattis, grattis till Anders. Tur att ni kryat på er o d ser jättemysigt ut i sängen med alla sovande gosepojkar o en stor godisskål. Vi kommer och grattar nästa helg!!
Pusselikramar bzzz

 
At söndag, februari 25, 2007 11:42:00 em, Anonymous Anonym said...

Vad skönt att ni är på benen igen.
Skickar över ett stort GRATTIS till Anders. :) Vilka kontraster på årsdagen. Bikini eller overall. *s*

 
At måndag, februari 26, 2007 12:50:00 fm, Blogger Fia said...

Det ser ju hur mysigt ut som helst. Jag har läst din blogg nu ett tag och tycker att du tar så fina bilder, men nu måste jag bara få fråga, vad ska Nelson bli när han blir stor, han är ju bara fööööör söt!

 
At måndag, februari 26, 2007 7:58:00 fm, Blogger Kim da Costa said...

Hoppas födelsedagen blev bra trots snö och utan sol. :)

 

Skicka en kommentar

<< Home