onsdag, februari 28, 2007

Hata snö,hata snö!:(

Jag hatar att köra bil!!!:(
På vintern iaf...
Fy så hemskt det är!

Min nya fina bil har ju inga dubbdäck och trots
att mannen varit hemma om kvällarna denna veckan
med och trots att han är väl medveten om mina ringa
körkunskaper har dubbdäcken ej kommit på bilen:(
Och imorse hade det snöat.
Snöade fortfarande och jag bor ju som sagt i skogen
där ingen plogar.
Underbart.
Jag fick ligga i 20-30km/h tills jag kom ut på motorvägen
där jag kunde bränna på upp till 60-70...
Friktionsdäck har jag tydligen men ooh jag vill ha mina dubbar!!
När det kommer till bilkörning är jag en Pussy!
Helt klart.

Lilla sonen är idag lämnad hos mormodern som är hemma då hon
tappat rösten,inte den bästa kombinationen kan tyckas för
de som känner de båda men en bra lösning tycker mamman här
då lilla mannen inte kunde vara på dagis idag för att han hostar
och även klagar på magont.
Det magonda har han haft i några veckor nu och jag vet ej om det
är påhittat eller verkligt då han inte verkar lida av det och
bara påpekar det då ngn frågar hur det är med hnm...
Men att ha hnm under uppsikt av den person jag litar mest på
att skulle kunna se sådant och ge hnm bäst omvårdnad näst efter
mig själv då idag är ej fel:)
Så därför är han hos sin älskade mormor!

Nelson med.

De fick en stooor väska packad med ombyten och extrakläder,filmer,
leksaker åt dem båda (bla Nelsons älskade dammvippa) och traskade
så glatt in i mormors port:)
Men som sagt,det var ej kul att köra dem till stan idag,vägarna
var riktigt otäcka för en kyckling som jag och med så dyrbar last
blev jag ju ändå räddare.
Så där skall de vara idag och VILA.

Storgulls dagmamma ringde mig nyss...
Frågade om storsonen hade haft maginfluensan.
Joo det hade han ju förra veckan.
Tydligen var 3 av dagmammans 5 barn hemma och kräktes idag!
Trevligt trevligt!
Och i övermorgon åker dagmamman på 3 veckors semester,flygresan
tar en dag och av förståeliga skäl var hon aningens nervös nu.
Inte vältajmat kan jag hålla med om.

Idag väntar jag 2 besked,OM Lindans katt Måns har slutat kräkas.
-viktigt då vi ej kan åka till IKEA tillsammans annars.
Och det allra mest spännande,vad som ligger i Tinas mage;)
Vad tror du Frida?:)
Jag tror ju absolut på en liten liten lillasyster till Adelia:)
Jag sitter o räknar timmarna!!!!:)
Men allra först skall jag jobba över ett tag idag,bara fram till 15.

Uppdaterat 11:28.
Weeeei nu vet jag vad det blir!!
SÅÅÅ kul!!
Grattis på er,det kommer bli så mysigt så!!

6 Comments:

At onsdag, februari 28, 2007 9:05:00 fm, Blogger Kim da Costa said...

En dammvippa!? Det kanske vore en bra idé. Hmmm... Tål att tänkas på.

En vän har en katt som kräks ständigt så han får en spruta (minns ej vad den innehåller) med några månaders mellanrum, vilket håller honom kräkfri.

 
At onsdag, februari 28, 2007 9:42:00 fm, Anonymous Anonym said...

det blir en flicka....helt hundra på det!!! kl 11 skulle det tydligen ske så jag bara väntar o väntar, tiden går SÅÅÅÅÅ sakta!!!

 
At onsdag, februari 28, 2007 3:12:00 em, Anonymous Anonym said...

Varit här & läst :)

 
At onsdag, februari 28, 2007 5:07:00 em, Blogger netha said...

Du på med dubbdäcken, lasten i bilen är som du säger dyrbar. Huva va läskigt med all den hala snön, men det är ju bra att du tar det lugnt.
*hötter* med näven mot gubben din, på med däcken! Basta.
Vad spännande med en liten.
Kramiskramiskramis

 
At onsdag, februari 28, 2007 8:10:00 em, Blogger ♥ cloudberrie ♥ said...

Ja vägarna är inte kul nu, huvva! Det hände ju en läskig olycka igår så usch ja, inte kör man med glädje den här tiden på året.

Hoppas sonen mår bättre efter en dag hos mommo.

Kramkram från mej

 
At onsdag, februari 28, 2007 11:25:00 em, Anonymous Anonym said...

En jättemysig dag med massor med gosa/mysa, det har varit såå trevligt!! Gullungen har fått göra allt han velat bara det har varit lugna saker då hostan förvärras ordentligt om han rört sig lite fortare.Tur ni hade filmer med då sagoläsning e omöjligt.
Lerpromenaderna med Nelson var inte så lyckade, skitig blev han och kissade gjorde han när vi kommit in!! Hmpf, jaja d gick lätt att torka upp iallafall. Katterna har suttit uppflugna ovanpå bokhyllan hela dagen till Nelsons förtret. Inte ville tråktanterna leka med en sån liten gullig pojke.
Pusselikramar vi ses imorgonbitti
bzzzz

 

Skicka en kommentar

<< Home