torsdag, februari 22, 2007

Insnöade...det kan vara rätt så mysigt:)

Här hinner jag ej sitta idag!
Men jag tänkte slänga upp en del bilder för att
visa min far uppe i Småland att vi faktiskt har SNö!!

Men först,dagen började med att lilltroll välte hela
sin IKEA byrå över sig(Javisst medföljer det fäst
anordning) och allt pynt och sånt som stod ovanpå
ligger nu i alla lådor.
Jag fick som tur var tag i byrån innan den välte helt
men resultatet blev att lillgull blev skrämd och vi
har stenar och glas och ljus ööööverallt:(


Detta för att få tag i långkalingar,få plagg är så
söta som långkalingar på småtroll:)

Pappan begav sig iväg till jobbet imorse,de kom till
Malmö där vände de och har fortfarande ej kommit hem...


Men här kommer iaf lite härliga vinterbilder från
oss som är totalt insnöade och gör det bästa av det!
Nu väntar pannkakstårtan och varm choklad på oss!:)




Mullvaden.


Det blev kallt.









Ollie träffade ju polaren Johan i pulkabacken så jag
lämnade hnm där tillsammans med hans morfar och en
stor väska med picnic så de har haft det underbart:)
Lillgullet började hosta så dant så vi fick traska hem...


...för att sätta igång med pannkakorna:)

10 Comments:

At torsdag, februari 22, 2007 1:49:00 em, Anonymous Anonym said...

Härliga vinterbilderna.. Det tråkiga e möjligen att det nyss var på väg att bli vår! *S*

Men barnen e glada.. Dina kottar verkar roa sig kungligt! Nelson hinner kanske vänja sig oxå.. Vår vovva älskade snö.. Plöjde genom som en traktor i sken! ;) Numera e vovvan inne på sitt 14 år så hon tar saker lite mer med ro.. *ler*

Här i Småland snöar det oxå en hel del.. Blåser kraftigt här hos oss.. E lite mer öppet än Småland i stort! Så på vissa platser anar man marken medan andra ställen har stooooora drivor..

*hehe*
Måste nämna att jag sparkade ut dottern min för att skotta! ;) Mkt praktiskt.. Min rygg e så tacksam! (se.. ngt positivt med sportlov *S*)

Nu ska jag städa vidare..
*blaja* Men men, sådana saker måste oxå göras!

Hoppas er dag ska bli fin.. Passa på att njuta av det vackra vita!

Massor av Kramar :)

 
At torsdag, februari 22, 2007 4:10:00 em, Anonymous Anonym said...

Härligt med snö, hoppas du får känna hur det är med vinter,så att du kan komma ihåg hur det är i småland,lycka till i snön.
pappa

 
At torsdag, februari 22, 2007 8:41:00 em, Anonymous Anonym said...

Åhhh så härligt d ser ut att pågarna gör änglar i snön. D e dom inte bortskämde med gullungarna. Å er lilla pulkabacke e väl en höjdare!!!
Pusselikramar bzzzz

 
At torsdag, februari 22, 2007 10:42:00 em, Anonymous Anonym said...

Vilken tuff tröja Nelson har & va me snö ni har. ;)

 
At fredag, februari 23, 2007 8:12:00 fm, Blogger Kim da Costa said...

Haha. Man blir ju så glad i själen av dina bilder.
:)
Tack.

 
At fredag, februari 23, 2007 11:07:00 fm, Anonymous Anonym said...

härligt med all snö! jo det finns vissa nackdelar med det också, men men... här slutar det aldrig att snöa tror jag. men jag klagar inte för jag älskar vargavintrar. ;) ha en underbar fredag, kramar.

 
At fredag, februari 23, 2007 11:28:00 fm, Anonymous Anonym said...

Halloj vännen!

Jovisst får du länka till mig!!! är inte lika flitig som du på att skriva å fota, men något kommer där in iaf!! *ler*

Hoppas att allt är väl med er! Vilka härliga snöbilder!!!
Underbart med vinter, men jag längtar till våren!


KRamar Ann

 
At lördag, februari 24, 2007 8:00:00 fm, Blogger netha said...

Va härligt att våra barn får uppleva lite snö, underbara bilder.
Och långisar på gossar är gulligt, jag håller med. .-)
Och att bli insnöade blir man ju inte så mycket. Fniss, förra veckan som jag trodde våren skulle komma, vi hade ju vårbruk i trädgården. Jaja, det gör ju inget, då har vi ju allt gjort till våren.
kramiskramiskramis

 
At lördag, februari 24, 2007 8:00:00 fm, Blogger netha said...

Va härligt att våra barn får uppleva lite snö, underbara bilder.
Och långisar på gossar är gulligt, jag håller med. .-)
Och att bli insnöade blir man ju inte så mycket. Fniss, förra veckan som jag trodde våren skulle komma, vi hade ju vårbruk i trädgården. Jaja, det gör ju inget, då har vi ju allt gjort till våren.
kramiskramiskramis

 
At onsdag, februari 28, 2007 12:05:00 fm, Anonymous Anonym said...

Vilka underbara bilder. Tur att ni fick lite snö därnere.
Det är nog så att ni har lite mer än vad vi har vid vissa tillfällen.
Kramiz

 

Skicka en kommentar

<< Home