torsdag, februari 22, 2007

Vad är detta?!!

Jojo,jag ser att det är snö,blondare än så är jag
ej men skall jag vara hemma en dag till pga snö?!
Insnöad när det är 30cm?!
Jag minns en vinter i kära Småland då det föll över
en METER på en natt,då kunde ej skolbussarna ta sig
fram och jag hade lämpligt nog sovit över hos en vän
i Gladhammar vilket är mer skog än detta och då kunde
vi ej på ngt sätt koma till skolan.
DET tycker jag är förståeligt!
Men detta är svårsmält.
...fast, i Småland har vi ju en o annan gran som skyddar
så det ej blåser så mkt som här...
Det blir ju sällan sånna här drivor och sällan BLÅSER
lastbilar i diket...

Jag har ringt till jobb och tydligen är det ej många
som bor utanför staden som dykt upp,huh.

När jag släppte ut Nelson för morgonbehoven så stod
Storgull och tittade på hnm genom fönstret med ett
stort leende i hela ansiktet,förundrad!
-"Kolla Mamma,han ser ut som en Mullvad!!";)

Samma vy som igår,från altandörrarna i köket bort
mot dammen,jo det har fallit en del snö under natten...


Våra fönster vid matborden,helt igenblåsta med snö.
Toppen tycker pappan eftersom det visar att våra nya
fönster är välisolerade;)


Men sen till de mindre roliga sakerna:
Detta är en bild på vår totalt oplogade väg.
Bara tänk er hur många staket jag förmodligen skulle köra
ner bara på den sträckan om jag begav mig ut...


Min bil:
Ehrm.
Kanske är jag tvungen att borsta den och skotta lite här
utanför idag...
Kanske är jag tvungen...



Kottarna mår skapligt idag.
Storgull mår nog ej dåligt av att få en vilodag efter
allt kräkande igår men det känns ändå dumt gentemot jobb.
Det får bli en vinterdag för oss här hemma,skotta,göra
snögubbar,åka pulka o kälke:)
Pappan ringde nyss hem och meddelade att han hade nått Malmö,
dit hade det tagit 1,5timme och svärfar sitter fast i
Helsingborg med lastbilen och har inte ens tagit sig hem,
han körde vid 18tiden igår...
Stackarn.
Så de ville ej heller se mig på vägarna idag,mutter:(

4 Comments:

At torsdag, februari 22, 2007 9:21:00 fm, Blogger Kim da Costa said...

"Skåningarna rekommenderas stanna inomhus" säger de på Nyheterna. Haha, det låter ganska absurt. Hoppas ni släpps ut lagom till våren.

 
At torsdag, februari 22, 2007 8:47:00 em, Anonymous Anonym said...

D e förståndigt av dig att låta bli bilen och låta gossarna njuta av snön den kan va borta om nån dag eller två. Gör varsin snöängel och fota nu när du har chansen.
Pusselikramar bzzzz

 
At fredag, februari 23, 2007 11:33:00 em, Anonymous Anonym said...

Jag kan bara hålla med dig ang att dte känns sjukt att vara inbsnöad med 30 cm snö.. Jag bor några mil utanför Helsingborg, Skåne, och vi har nästan ingen snö alls på åkrarna, men på vägarna!!!! Det känns som att all snö dras till asfalt/grusväg... Och hela trädgården är full av meterhöga snödrivor... Men vi kan inte ta ut en pulka och åka på, för snön finns bara på några få ställen.. Min pappa kunde inte öppna sitt garage på jobbet idag och levrera de färdigmålade bilarna. Folk från "stan" som ringde skrattade bara åt honom och sa att han fick vl skotta då då. Hm. kul. 100 meter väg full med meterhöga snödrivor. Fram med skyfflen pappa!! ;)
Men det är väl bara att inse fakta. Man kommer ingenstans. Man få r bunkra upp med varm choklad med grädde och sitta inne och titta på den väldigt se a svenska vintern medan vinden yr runt knutarna och bildar snömoln som sveper fram.. Mysigt:)

 
At lördag, februari 24, 2007 8:04:00 fm, Blogger netha said...

Javisst är det konstigt, jag tror ni fick mer snö denna gång. Vi hade tur för det blåste ju så och vinden låg så att all snö blåste bort på gången in till huset, så vi slapp skotta.
Men sen ligger högarna så nu leker lillebror och hunden "gömma leksak" i de tjockt packade snöhögarna, jag vet faktiskt inte vem som har roligast. :-)
Lillebror gömmer och hunden gräver sig in i högarna med frenesi.
Ja när vi bodde i Nässjö som tonåring, då fick man uppleva snö, härliga minnen tycker jag som älskar vit torr snö.
Kramis

 

Skicka en kommentar

<< Home