onsdag, mars 28, 2007

En del har fyllt år, en del har lämnat oss

Oh vad jag har varit bortskämd!!
Inte med saker eller pengar, utan med det som är så
mkt viktigare-tid tillsammans med mina smågull.
Jag har varit van vid att vi har kunnat hitta på saker,
kunnat umgås med vänner el bara mysa vi tillsammans.
Nu hinner man ingenting.
Men så är ju livet för de flesta.
Jag är glad för de år jag fått med dem,inte förrens nu
när storgull snart är 6 och lillhjärtat strax 4 har de
behövt gå hela dagar på dagis.

Jag hinner knappt ringa folk längre!!
Det som tidigare varit en självklarhet är nu inget man
hinner över huvud taget.
Hem,hämta barn,busa lite ute,gå in och fixa mat medans
trollen fortfarande leker där ute i det härliga vädret,
äta,sanera och göra barn iordning,sagoläsning och sen
skall de sussa och jag skall göra hemmet iordning.
Igår strök jag till 21.20 sen stupa i säng för att gå
upp igen kl 05 morgonen efter.
Så är livet.
Bara att vänja sig och sluta klaga;)
Men oh vilken smekmånad jag haft tidigare!:)


I helgen var lilla trollet sjukt.
Han var febrig i några dagar och hade en envis hosta.
Då blir det till att sova i en tshirt bara så han ej blir
för varm på natten och givet då är att han MÅSTE ha sin
morfars pyjamas som han säger:)
En tröja som hans storebror fick när han var 2 och som hänger
med,urtvättad,mjuk och go:)


Efter lördagens fotboll hängde storgull med en polare hem,de
var ej färdiglekta och det bestämdes att de skulle leka hos oss
på söndagen.
Med följde vännens lillasyster som varit lillsonens dagiskamrat
sedan de började på samma avdelning som pyttetroll så hon stannade
kvar hon med,klädd i Älve utstyrsel då hon valt kläderna själv denna
morgonen,gummistövlar och håret åt alla håll,hon är såå söt!:)
Lillgull hoppade snabbt i en Turtles dräkt så han blev lika tjusig!
En snabb sväng inne sen fullt ös ute i det underbara vädret hela
dagen,det var så härligt!
Älskar att ha hus och trädgård full av fnittriga små gull,det
är glädje det:)


På söndagen fyllde kottarnas farfar år.
Älg stod på menyn och det var dundergott!
Nelson som hela dagen hade lekt med William slutade inte där
utan busade med Max tills han nästan stupade.


Och när vi kom hem däckade han i hallen på sin nya puff
och var så trött så jag fick bära upp hnm i säng när vi
gick och lade oss;)


Måndagen var ju min kära mammas födelsedag!
Bilder har jag blivit dålig på att ta numera och det enda
som fotades var bilden jag skickade till sambon som var sen
då han slutade 18 i Danmark och körde hem därefter.
Det där pyntet som skulle vara mellan alla saker för att det
skulle se snyggt ut fick läggas i små skålar så ej barnen
skulle behöva få grönsaksbaciller på det de ville äta;)
Men som vi åt!!
Det var jättejättegott,jag älskar rökt kött och Parma skinka
och massa goda grönsakstillbehör!
En mysig kväll hade vi.


Det händer saker i den miniatyrvärld som är en del av vår
också,2 firrar har nu dukat under av sin pricksjuka som är
rätt vanligt att de får vid flyttar och pappan arbetar hårt
på att få vattnet så perfekt för sina nya små vänner som det
bara går med allehanda pumpar och gojs,medicin och luftsaker.
Men icke...
Imorse dukade den andre orange fisken under och Elias och polarna
fick sig en rejäl frukost.


Elliot Persson och Gustav hade inte vaknat ännu så de missade
början på fiskkalajset,märklig sovstil har de dock...


Denna typen har jag ej presenterat för er trots att han är en
ganska utmärkande varelse,bajskorven eller lilla gurkan som han
är döpt till:
Vår sjögurka.


Även Fredrik har fått sätta livet till.
Nitrathalten är för hög i vattnet tydligen och lillräkan trivdes ej.
Storgull blir verkligen knäckt av alla dessa dödsfall!!
Han blir så ledsen så och mormor lovade att handla en ny Fredrik åt
hnm,men då får pappan allt ordna så vattnet är som det ska först...

5 Comments:

At onsdag, mars 28, 2007 10:28:00 fm, Blogger Kim da Costa said...

Ni har ett helt zoo där hemma ju. :)

 
At onsdag, mars 28, 2007 12:49:00 em, Blogger Mindi said...

Vilka häftiga bilder på firrarna!

Ja du det är inte lätt att få allt att gå ihop... man vill så mycket men hinner så lite. ;) Fast jag jobbar bara ca 70% och jag skulle inte hinna eller orka jobba en timme till. ;)

Stor kram till dig!
M I N D I

 
At onsdag, mars 28, 2007 5:15:00 em, Anonymous Anonym said...

Känner igen mig i dina tankar och känslor ang jobb och dagis.
Både jag och Maken jobbade heltid då tjejerna var små. Båda två började på dagis redan som ett-åringar, och jag trivdes inte alls med det.
Hade inget val bara, det är ju tyvärr ekonomin som styr.
Tack o lov så älskade de sitt dagis. Nästan så de grät då de hämtades istället. :) Det gjorde att det inte kändes riktigt lika jobbigt.

När jag gick ner till 80% och började hämta 'redan' vid kvart över tre vissa dar, så blev de jättearga. De ville inte alls gå hem så tidigt. *s*

Att jag kan vara hemma nu känns som bra. Jag kan göra alla måsten och alla 'mina' saker medan tjejerna är i skolan. Sen kan jag ägna em åt dem.
Fast då är de ofta ute med kompisar... Det är inte bara kul att de växer. ;)

 
At onsdag, mars 28, 2007 11:04:00 em, Anonymous Anonym said...

Ja det såg läckert ut till din mammas födelsedag.
Det är tråkigt när firrarna dör . Jag kommer ihåg mitt stora akvarium där det åxå dog fiskar men så småningom stabiliserade det sig.
Det är väl bra att mormor fixar ny räka.
Krama om gullen från mig är du rar å hälsa så gott till mome, susanne, börje o anders
kramiz emma vill vara med o hälsa.

 
At onsdag, mars 28, 2007 11:53:00 em, Anonymous Anonym said...

så mysig den t-shirten såg ut och jag vet vilken affektionsvärde en sådan sak kan ha.. jag hoppas det känns bättre med pusslande och heltid snart, för det kommer det att göra när ni vant er. kramar och godnatt.

 

Skicka en kommentar

<< Home