fredag, mars 30, 2007

Släpp fångarna loss det är vår!!

Min racerbil är såå trevlig!:)
Alldeles för lätt kommer den upp i 130 och vips så
är jag hemma hos mina gull:)
Det finns bara ETT fel med den.
Radion funkar ej i Malmö.
Varför vet jag ej.
Så fort jag närmar mig Rosengårdsrondellen på morgonen
så får jag plötsligt in alla kanaler på en gång och
dansband varvas med smack my rumpa och liknande.
Då byter jag snabbt till skivan som sitter i och oftast
är det ju barnens skiva och på den finns sånger som
"Zlatan", "Hej Sofia" (lillgulls favoriter)"Kiss i sängen
och ha det bra", Lordi och annat käckt så som Maja Piraya
och liknande trallvänligt.
Allt för ofta sitter jag därför och nynnar på ex:
Kiss i sängen och ha det bra,
ligga lite och fundera.
Varm om stjärten som en sommardag,
jag tror jag kissar lite mera!

Variationen på skivan är skapad enligt sönernas önskemål,
är det Lordi som spelas så vrål/väser storstonen från
baksätet:
"Haaard roooock HALLELUJA!!!"
Lillhjärtat är ej sämre,han ropar också,men en mer egen
version:
"Kicka fotboll, halleluja!"
...Det är ej lätt att hålla isär texterna på Zlatan och
Hard rock Halleluja alltid;)
En av favoriterna är ju Hej Sofia,lillgulls version lyder:
"Heeej Sofia,jag sitter på en graaaan".
Jodå,sångstunderna i bilen är underbara!!!:)

Minihjärtat,mitt lilla djur har börjat tänja lite på gränserna.
Bokstavligt.
Längst bort i ena hörnet av trädgården,dolt av höga granar
har vi en kompost.
Den har byggts på under många år och gör det väldigt lätt
för Nelson att sig vart han vill.
Han är ju väldigt social.
I vårt villaområde finns det många hundar,direkt gränsat mot
vårt staket bor jättestora Birk som är väldigt snäll när vårt
lilla yrfä kommer farande.
Även Williams trädgård gränsar mot vår och eftersom William
som sagt är en månad yngre än Nelson bara så har de ju såå
kul ihop och dit vill Nelson väldigt gärna smita in.
Därför fick jag gå till den grannen igår och plocka ut Nelson
under deras köksbord...

Det lilla fröet testade även gränserna åt ett annat håll,for
rakt över en hundtom trädgård,över gatan och in och hälsade
på denna vovven-Sigge,precis lika gammal som Nelson,lika
busig och lika go men med matte och husse som jag aldrig
någonsin sett förut.
Eftersom jag ej såg åt vilket håll hundrackaren hoppade utan
bara såg att han smet in i buskaget IGEN utan att lyda mina
rop då han hörde Sigge skälla intressant så fick jag ju gå
och leta överallt innan jag fann Nelson,Sigge,Sigges familj,
Sigges familjs grannar och våra grannar ståendes och tittande
på hur de små fröna busade runt vilt och glatt men utan att
ha en aning om vem Nelson var...
Där fick den högt generade, uppenbart mycket slarvige matten
gå och presentera sig och be om ursäkt för att hon ej varit
tillräckligt uppmärksam på vovven sin,ta hnm under armen och
traska hem.
FRÖ!!!:(
Idag gäller för pappan att ordna trädgården rymningssäker!!
No Mercy!


Vi var ute länge i trädgården igår,det är ju så underbart
väder och en hel del finns ju att göra där.
Jag upptäckte till min förtjusning att min fisk i dammen
fortfarande lever!!
Vi har väl ett 30tal fiskar,stooora,små,ja väldigt varierande.
Men just "min" fisk är en liten sån där guldfisk med slöjig
svans,hmm,kommer ju självklart inte på namnet men han har
blivit döpt till lilla Pucko, ej så snällt men han är så tam
så man kan klappa hnm och allt för ofta simmar han in i den
där ytskimmern och ligger där och snurrar runt...
Väldigt dålig bild men där nere, i mitten på vänstersidan syns
lite orange och det är min lilla fisk!:)


Nelson är ju en pigg liten krabat och han har börjat visa
intresse för bollar.
Jättekul tycker storgull som spelar fotboll med hnm så fort
han ej har rymt eller ligger och gnager på ngn god Kotte.
Dock får han fälla målet så det ej välter för allra helst vill
lillvovven stå i mål och fånga alla bollar som kommer.


Vad mamman ägnade halva kvällen åt igår och som gjorde henne
allt för lite uppmärksam var att arbeta på dessa buskar som
skall bort för att göra plats åt trollens alla leksaker.
Gungor,hoppborg,diverse åkdon.
Hela trädgården brukar vara fullt av sådant och det ser ej
för käckt ut...
Vi har ju helt outnyttjade ytor i vår stora trädgård där man
kunde göra det lite fint för gullen så det vill jag ju ordna!
Men jag kom bara så långt så jag klippte några sega grenar,
sågade några andra,tog några spadtag och gav sen upp för att
fundera på om det vore lämpligt att bara tutta eld på hela
skiten men nej,det fick jag tyvärr slå ur tanken,det får nog
grävas och sågas en dag då jag har mer tid att ägna åt det
och inte behöver jaga hund halva kvällen...


Efter vårt hårda arbete så gick vi in och åt,det är bara
såå gott med alla delikatesser min mor lämnade då vi ej
orkade äta upp allt tidigare i veckan:)


Vårens första myggbett har också dykt upp.
Lillgull har 5st.
3 i ansiktet.


Mina smågryn har en förtjusning i att hellre sova i
långkalingar och tshirt än pyjamas.
Då är det ej snyggetröjorna utan de mer personliga som
de vill sova i,denna har lillhjärtat fått av moster.
Givetvis skall kepsen på när man skall sova också.


För att som vanligt ta en stickare till den undre världen
så går det inte riktigt så bra där just nu.
Flera har dukat under av flytten och pappan har mängder med
apparater ståendes vid akvariet för att förbättra vatten
kvalisorten men ändå får sig de mångbenta krabaterna sig en
festmåltid då och då.
Här är Elias och Ork i full gång med att knapra på resterna
av en som gått vidare.


Ovanpå en av "fläktarna" låg en döing.
Den fick storgull stolt fiska upp med en håv.


Korallerna däremot blir vackrare och vackrare!
De är ju som små bollar när man köper dem och de ändrar klimat
men efter hand slår de ut och blir så fina så:)


Även Dart Vader vågar sig fram allt mer:


Det var en liten rapport från vår värld,mamman jobbar idag
och gullen är hemma med pappan sin som de är var fredag.
Storgull skall dock på Påskfest mellan 9-15 så lillhjärtat
får rå om sin pappa lite själv, riktigt mysigt:)

6 Comments:

At fredag, mars 30, 2007 6:12:00 em, Blogger Grått Med Vita Knutar said...

Hej snorpan ;o) hahaha
bara inne o slår en kik och läser om Busvovven hehehe, han passar så bra in hos er ;o)
KRAAAAAAAAAAAMEN!!!!

 
At fredag, mars 30, 2007 6:12:00 em, Blogger ♥ cloudberrie ♥ said...

Myggbett! Va! Det kan inte vara sant! *ryser* Men det klart, så varmt som det varit senaste tiden är det inte konstigt att världen är lite upp och ner. Undra hur stora myggor vi får i år? helikopter storlek... *ryser ännu mer*

Jissa hur mycket jag diggat till Magnus nu!!! Åååå den är ju såååå stört skön!!!

Trevlig helg vännen, jag ska tänka på dej när jag slår en rova i slalombacken ;)

Kram från Eva

 
At fredag, mars 30, 2007 7:43:00 em, Anonymous Anonym said...

Holy SHIT! Här vänder man ryggen till ett tag och så ser man att Nelson fullkomligt tappat greppet!
Kastar omkull fotbollsmål och sliter överläppar av grannhundar. Ta honom till en psykolog innan grannarna jagar er ur huset!

 
At lördag, mars 31, 2007 2:02:00 em, Anonymous Anonym said...

Varit här & läst. Hehe, Nelson & lillgull, lika duktiga på "hyss". ;) Kramar i massor!

 
At lördag, mars 31, 2007 10:42:00 em, Anonymous Anonym said...

Hej!
Suupersöta söner och hund!
Han är bara så häftig!
Alltid lika kul att "vara här" och läsa.
Kram på Er!
/Jessica

 
At söndag, april 01, 2007 5:09:00 em, Anonymous Anonym said...

oj, myggorna har inte kommit hit än i alla fall.. det är ett otyg med de kräken. lordi är fö en favvo här med! :)

ps. det är okristligt att behöva gå upp fem, men gud så duktig du är som tänker på att inte stressa upp kottarna när det är en så tidig morgon. min dotra är så trötter och jag är likaledes trött så det blir stress hur jag än gör på morgonen.

kram & ha en underbar söndagskväll!

 

Skicka en kommentar

<< Home