lördag, mars 17, 2007

Förnyelse

Idag stormar det rejält.
Starka vindar blåser bort det gamla,de fallna löven
från i höstas yr över gräsmattan,påminner oss om att
det är hög tid att kratta bort dem,göra världen redo
för att återigen vakna på nytt.

En underbar sommar väntar enligt prognoserna,om det
är sant är bara att vänta och se men i mina längtansfulla
drömmar tror jag stenhårt och längtar sååå!!:)

Pappan skickade mms i veckan då han och kollegerna blev
bjudna på nybakta bullar på en balkong,så varma och nya
så smöret smälte.
När de jobbar så tätt inpå folks hem,de står ju rakt
utanför deras fönster och ger dem nya balkonger så finns
det många gulliga människor som bjuder dem på mat och dricka
och i detta fallet alldeles nybakta underbara bullar:)


I onsdags lämnade jag ÄNTLIGEN den gamla bilen till skroten.
Lite snyftigt är det allt:(
Men usch så otäck den var att köra nu när man vant sig vid den
nya fina som går så bra!;)


Torsdagen:
OJoj.
Sent i säng,mkt o göra.
0115 börjar storsonen gny och kommer in till oss.
Lägger sig där men far som en elvisp i sängen och mår
uppenbart inte bra.
In på toaletten där han blir sittande.
Hinken i knät för nu är det fullt upp för lill stackaren.
Sååå synd det var om hnm.
Märkligt nog blir man klarvaken direkt när ngt händer ens
små gryn,mår de dåligt kommer alla ens funktioner på högvarv
på några sekunder.
Det blev en tuff natt för min stora älskling.

På morgonen tassar Nelson ut i vardagsrummet och börjar kräkas
han med,ynklig ligger han sen under en pall på en fäll och mår
dåligt och ser så lidande ut stackarn:(

Inte långt efter hnm så kommer lillsonen på att han heller inte
mår bra och vi springer in i badrummet men hinner inte riiiktig
ända fram utan den alldeles nya badrumsmattan får sig en skur.

Men de båda minsta pojkarna mina återhämtar sig ganska snabbt,
storgull har ju mått ganska dåligt till o från hela veckan och
fortsätter göra så tyvärr.


Här kommer lite bilder från torsdagen som sönerna själva har
dokumenterat.
De är inte så vana vid mammas kamera i telefonen så bilderna
blev ej så bra tekniskt men sönerna fick med det som var viktigt
för dem:)
Lillgull i grodperspektiv då han försöker få kläm på kameran;)


Erhm.
Lillgull fotar en ngt sliten mamma i mjukiskläder då hon
sitter och pratar med sambons mormor.
3 timmars sömn den natten sätter sina spår...


Lillgull fotar storebror som inte är så pigg.


Nelson ligger under bordet och är lite ynklig:(


Storgull ligger i sängen och ser på Bilar.


Storhjärtat fotar pigge lillebror:)


Jo,lillgull vill se på filmen Balto.


Och vädret var lite sådär...


Det var vår torsdag ur sönernas perspektiv.

När jag sitter där sliten och dan i mina mjukiskläder så
ringer telefonen kl 0830.
Det är min chef som jag precis var på väg ner för trappen
för att ringa och meddela tillståndet.
Jag ringde ju in en kollega redan kl 0610 men man vill ju
gärna meddela chefen själv.
Hon är dock redan informerad men ringer inte enbart i det
ärendet...
Man blir genast nervös och undrar vad man nu har gjort men
vad min jätterara chef ville var att erbjuda mig en ny tjänst!!
Fast,heltid,08-1630,bra lön och trevliga arbetsuppgifter!:)
Jag höll ju på att trilla av fåtöljen där jag satt!!:)
Visst trivs jag jättebra där jag sitter i växeln nu men det
är bara 65% och lite obekväma tider ibland för trollen att
gå upp 0530 varannan vecka och alltid vara först eller sist
på dagis,nu skulle de liksom få ett normalt liv!:)
Ja förutom att de då bara går 4dgr eftersom pappan alltid är
hemma på fredagarna om han ej är i ex Norge.
Otroligt,jag har bara varit där i 3mån juh!:)
Så jag är sååå glad!!!

Det har börjat röjas i trädgården.
Alla leksaker som legat som ett gödseltäcke på gräsmattan har
sorterats undan,trasiga slängts och de kvarvarande sorterats
i de olika stora krukor där de förvaras så trollen kan se vart
de finns då de blir leksugna.
Pappan har börjat planera för poolen och flyttat lite staket.

Det känns att våren är här,alla andas annorlunda,en stor
förväntan märks hos alla som kastar sig utomhus i vårjackor och
solglasögon så fort solen skiner:)

Igår inhandlades ett nytt vardagsrumsbord och lite förvaring på
ikea.
Bordet för att det gamla verkligen trillat ihop och förvaringen
till den nedre klädkammaren som efter mitt förra försök att röja
iordning där som jag ej hann bli klar med så ligger där ett ca
1 m tjockt lager av skor,ytterkläder,tyger,bilstolar och diverse
som jag nu MÅSTE få iordning på!!
Jag plockade även med mig min lillasyster hem, i högklackat och
finklädd kom hon hem där vi stod arbetsklädda och röjde i
trädgården och det var hon minsann inte alls intresserad av utan
det blev till att efter en stund glida i de mindre jordiga kläderna
efter att ha försett familjen med mat och sen begav vi oss på
lite shopping.
Trevligt trevligt:)

Idag arbetar jag mina 4 timmar,min sista helg.
Därefter blir det att susa hem så snabbt min fina Volvo håller
för att passa lilla Adelia som sambon först passar en timme.
Därefter väntar en förhoppningsvis lugn och skön lördag.
Inget är inplanerat,bara en massa kel med mina små troll:)
Söndagen skall vi upp och hjälpa vänner med att ordningställa
det sista på deras hus då de köpt nytt och skall ha visning
på det gamla.

Ja som sagt,det märks att våren här är här!
Man har en helt annan energi och lust!
Underbart!!:)

10 Comments:

At lördag, mars 17, 2007 12:35:00 em, Anonymous Anonym said...

Men fy vad envis kräksjuka ni har!
Era stackare. :(

Men härligt med jobbet, ju. Grattis. :)

Uppkrupen i soffan med mjukiskläder är mysigt. Och om du ser ut så där efter tre timmars sömn, så blir jag sotis. ;)

Kram och ha en trevlig helg.

 
At lördag, mars 17, 2007 2:09:00 em, Blogger Paula said...

Grattis till det nya jobbet!!!! Skönt med lite bättre tider.

Hoppas att de små killarna snabbt ska tillfriskna, inte kul med små sjuka barn. Jag har också fullt upp med det. Det vill man helst vara utan.

Ha en härlig helg!!!

kram, kram
Paula

 
At lördag, mars 17, 2007 3:17:00 em, Blogger Kim da Costa said...

Det småstormar här också. Tyvärr.
Hoppas gossen blir frisk snart.
Och att du får en harmonisk och fin helg.

 
At lördag, mars 17, 2007 3:47:00 em, Blogger Fia said...

Grattis, grattis, grattis till nya jobbet!! Blir så himla glad för din skull! Vad ska du få göra nu istället för att sitta i växeln?

Stackars dina gull, sjuka igen...men hoppas de får vara friska nu ett tag. Och Nelson med.

Kramar från ett soligt Georgia!

 
At lördag, mars 17, 2007 6:06:00 em, Anonymous Anonym said...

ja det är bra härligt att våren är på väg men det verkar som om vi här får vänta ett slag till, oväder sägs vara på väg. idag har det blåst hur mycket som helst! och du, hur snygg får man vara trots nattbestyr och mjukiskläder? ;) kram på dig.

 
At lördag, mars 17, 2007 7:30:00 em, Anonymous Anonym said...

Ååhh, grattis till nya tjänsten!!! :D Fotot på dej var d juh inge fel på, lika söt som alltid. :) Hoppas ni (storsonen?) mår någorlunda bra & att ni har det mysigt i helgen iaf. P&K

 
At lördag, mars 17, 2007 9:17:00 em, Anonymous Anonym said...

Får gratulera till nya tjänsten juh!! *skoj, skoj*

Mindre roligt är det med sjuka barn!! Vår hund har precis blivit dålig, man undrar om det är sista versen. Han är ju ändå 10 år! och det är gammalt för en sån stor hund! Hoppas inte så är fallet!!

Du får höra av dig när du är hemma nån dag så jag o kidzen kan komma på besök. Du måste ju få trollens mössor innan sommaren!! *fniss*

Kramen!

 
At lördag, mars 17, 2007 11:08:00 em, Blogger Mindi said...

Vad charmigt att se dagen genom pojkarnas bilder. :) Det ska jag försöka komma ihåg och låta tjejerna få fota en varsinn dag. :)

Kram kram

 
At söndag, mars 18, 2007 11:36:00 fm, Anonymous Anonym said...

hej på er,

vi har varit nerbäddade ALLA fyra i en grym förkylning i stort sett hela veckan. Snor, host, feber, näsdroppar, alvedon och hostmedicin. Så har veckan sett ut ungefär......

Lustigt det där med soffbordet, vårt har också trillar ihop och igår åkte det på tippen utan att vi har ett nytt, bättre att göra så, nu är man tvungen att ta sig i kragen för att hitta ett nytt. Får ta och bläddra i IKEA katalogen för lite tips :-)

kram
M

 
At måndag, mars 19, 2007 11:24:00 em, Blogger netha said...

Men nu får ni bli friska och ställa undan hinkarna.
Och du grattis till ett bättre jobb med bättre tider, härligt.
Jag skall skärpa mig med att läsa bloggar, jag har slarvat alldeles förskräckligt det sista.
Kramis

 

Skicka en kommentar

<< Home