tisdag, april 03, 2007

Helgen har passerat

I lördags började kursen för min allra minsta lilla
stjärna:)
Han var sååå duktig!
Är!
Jag vet ju att han är väldigt lättlärd och det enda
vi gjorde på den 1/10ggr var att få ögonkontakt med
vår vovve så han kikade på oss.
Inga problem för Nelson inte:)
Var gång han satt i position precis framför mig,såg
mig i ögonen så skulle jag göra ett litet ljud och
ploppa ut en liten korvbit till hnm,det gick ju som
en dans:)
Duktig var också grannens William som var med på
samma kurs, polarna funkar bra ihop för storleken
har ju ingen betydelse när allt kommer kring:)


Vår lilla bollhund Nelson fick stora problem...
Han råkade buffa ner bollen sin i dammen.
(Notera tungan han sträcker ut för att göra sig
liiite lite längre;)



I dammen som ännu ej är iordning gjord blommar
det redan vackert:)


De små fröna är så lyckliga så lyckliga över att
kunna vara ute jämt,det har liksom redan blivit
en kamp var kväll då de skall in och äta och ej får
vara ute och leka längre.


Joo det var ju det här med bollar som Nelson är
så förtjust i...
Han samlar dem!


Lillpaddan;)


Tänk så skönt, minihjärtat bara låg i solen och
myste halva dagarna,det har varit så härligt väder
och Nelson har knappt orkat göra annat än bara softa;)


Lördag, på väg för att hämta pizza:
Syskonkärlek är att dela samma klubba:)


Familjepizza.
Ouff,inte orkade jag gå in och ställa mig vid spisen
efter en hel dag ute i trädgården!
Denna lördag skippades ALLA aktiviteter förutom Nelsons
kurs.
Vi orkade inte och var ursäktade då båda småtrollen
var rejält snuviga,de behövde lite lugn och ro för att
kurera sig.


Jupps.
Snuvigt var det,storgull tröttnade.



Söndagen tillbringades med att storshoppa med
svägerskan hemma hos storgulls polares mamma på
Me&I partaj,mkt mkt fint!!:D
Storgull såg man inte mkt av den dagen,han följde
med dit kl 9 på morgonen då det började och jag
fick ej hämta hnm förrens 1730!!
De har ju så skoj:)
Lillhjärtat hade 2 av sina töser här,kärleken Vivia
och dagispolaren Klara så han var lika nöjd han:)


Igår kom ett mms från pappan.
De arbetar nu på en vind där de översta balkongerna
skall fästas, 40cm isolering och sådär lagon varmt
och otäckt.
Dessutom blir det låånga dagar för att denna v är
bara 3dgrs arbetsvecka för dem så kl 20 igår var
det en kliig pappa som kom insteppades,kastade av sig
kläderna,in med dem i tvättmaskinen och sen hoppade
in i duschen för att få av sig allt kli!


Till vår stora lycka så hittade storhjärtat sin Fredrik
häromdagen!!
Han lever!
Han hade bara ömsat skal.
Rackarns räka till att skrämmas så!
Men han finns iaf till storgulls förnöjelse:)



På jobb är det fullt upp.
3 timmar på förmiddagen var dag lär jag mig mitt nya
jobb, därefter 5 timmar på eftermiddagen på mitt gamla
där jag lär upp en ny tjej,lite stressigt men väldigt kul!

10 Comments:

At tisdag, april 03, 2007 7:38:00 fm, Blogger Kim da Costa said...

Underbara, underbara Nelson som ligger som en padda. Och sträcker ut tungan som åsnan i Bamse. Haha. :D

 
At tisdag, april 03, 2007 11:19:00 fm, Anonymous Anonym said...

Hej mitt hjärta!
Kan avslöja att jag har världens bästa och världens finaste tesil... måste varit en väldigt god vän och underbaring som köpt den =)
Älskar bilderna i senaste bloggen... vet precis hur O känner sig! Man tröttnar på allergisnuva också, ska kanske ta till mig hans fiffiga tips.
Pusselikramar

 
At tisdag, april 03, 2007 9:05:00 em, Blogger Fia said...

Åh så kul att se bilderna på Nelson, det behövde jag idag, har ingen lust att göra något så det kändes som en fin present från dig. Tack och Bamsekram från ett varmt Georgia, vi har halvmulet och 27 grader vamt idag. Ska iväg med två av hundarna till parken, de har lagt en ny naturslinga som är ca 4 km, med massor av sågspån i så det är mjukt och skönt att gå på. Fast vi väntar tills det blir lite svalare ikväll.

 
At tisdag, april 03, 2007 10:14:00 em, Blogger Fotograferande Maria said...

Hej! Kikar in och ser er duktiga lilla vovve. Jag kan INGET om hundar och är egentlgen en "kattmänniska" men era hundar är riktigt söta! kRAM / mARIA

 
At onsdag, april 04, 2007 10:38:00 em, Anonymous Anonym said...

Halloj vännen!
Vad det är härligt med vååår!!!
Åh vad kul med kurs då! Jag ska börja på en med min bebis den 26 april! Ska bli jättespännande å se om man kan få liiite mer lydnad på lillbusen!!!

HOppas att allt är bra!

Kramar

 
At onsdag, april 04, 2007 11:24:00 em, Anonymous Anonym said...

åh så söt han är ditt busfrö till hund. ;) det är underbart nu när barnen kan vara ute och leka hela dagarna! vårkramar

 
At onsdag, april 04, 2007 11:44:00 em, Anonymous Anonym said...

Men guuu vad goa bilder! Kottarna dina som vanligt alldeles underbara.. Nelson, vad kan man säga.. Nelson e Nelson o han får mig heeelt på fall trotts att han e en minihund! Faktiskt den första som lyckats med det..

Tittar förbi o Önskar en FIN påsk till dig o de dina.. Må Påskharen komma med många smarriga påskägg till er! :)

Var rädda om er!


Många Kramar

 
At fredag, april 06, 2007 9:05:00 em, Anonymous Anonym said...

Nelson är lika härlig som vanligt. Jag borde ta en dag och kopiera alla bilder du har på honom, för han är verkligen speciell.

Glad Påsk på er!

/KönsKlas

 
At lördag, april 07, 2007 11:24:00 fm, Anonymous Anonym said...

Vilka härliga bilder på alla gosetrollen!! Sitter med ett stort leende på läpparna och njuter av att få dela er dag på detta vis
Pusselikramar på er Bzzzz

 
At lördag, april 07, 2007 11:24:00 fm, Anonymous Anonym said...

Vilka härliga bilder på alla gosetrollen!! Sitter med ett stort leende på läpparna och njuter av att få dela er dag på detta vis
Pusselikramar på er Bzzzz

 

Skicka en kommentar

<< Home