torsdag, april 05, 2007

Zombietrött

Tiden går allt för snabbt numera.
Inga vårskor är inhandlade åt storsonen som ej har
några utan han går fortfarande i varma vinterskor.
Själv går jag fortfarande i vinterjacka pga att jag
ej har någon vårjacka, tiden räcker ej till.

Jag går upp 6 var morgon för att hinna med allt även
om jag ej börjat förrens 08:30 denna veckan.
Sen fortsätter den konstanta stressen fram till läggdags.
Men det är väl en vanesak.
Jag måste få rutin på denna vardagen också.

Idag är det dock segt då timmarna med sömn ej blev många
inatt.
Själv är man halvkrasslig, snuvig och ont i halsen.
Sönerna fick lov att somna i vår säng igår och det sista
storsonen sa innan han somnade var att fråga om han fick
sova hos oss hela natten?
Den förfrågan kunde jag ju inte neka till då man hörde hur
gärna han ville det och sonen somnade tryggt och har sovit
vid min sina och sov fortfarande då jag susade till jobb
imorse för att jobba heldag.

Storsonens drömmar brukar påverka hnm så att han ibland
pratar i sömnen eller ofta sparkar till om de innehåller
någon orättvisa.
Det väckte mig några ggr och var gång har min onda hals
gjort det svårt för mig att somna om.
Det allra käckaste inatt var att lillsonen ej fick på sig
någon blöja utan det blev till att gå upp och byta och fixa
inatt och det tog ju också sin tid.
Så idag är det segt får jag medge.

Pappan är hemma med sönerna idag, de har 5 dgrs ledighet!:)
Skall bli skönt att få några extra lediga dagar att hinna med
lite på, så mkt behövs göras men jag hinner ej.


Det märks nog ganska tydligt på min blog att jag saknar den
inspirationen jag förut haft.
Mest beror den på avsaknad av tid men även pga att en person
gör sitt bästa för ta alla mina nöjen ifrån mig.
Personen ifåga delar ej min syn på livet och accepterar därför
inte att jag tänker annorlunda.
Jag kommer aldrig att ändra mig för att någon annan tvingar mig.
Min syn är att ej dömma folk, att lära känna nya människor är
en ynnest och att bemöta dem med ett leende önskar jag att fler
gjorde istället för att ha en sådan inskränkt syn på livet.
Alla människor är lika värda om de ej bevisar motsatsen.

Om mina söner ej skulle utvecklas utanför de normer som anses
vara de av allmänheten önskade för det normala så skulle jag
fortsätta göra det jag fött dem för, älska dem oavsett vad.
Mitt främsta jobb är att älska, uppfostra och vägleda dem så
att de blir lyckliga och även gör andra lyckliga.
Det är de normer jag satt upp, inga andra.
Det kommer jag ej ändra på!

Det finns ju inget vi tycker lika om ändå...

Jag hoppas att ni alla underbara får en härlig påskledighet!
Får många spännande påskägg och en vilsam helg!!:)


10 Comments:

At torsdag, april 05, 2007 9:39:00 fm, Anonymous Anonym said...

Hej Tjejen!

Här har det heller inte hunnits med o handlat några vårkläder.... Det enda jag har fått tag i är ett par timberlandpjuks till stora dottern, men det är allt!

Hoppas att du snart får tillbaka din inspiration... även om jag inte alltid skriver kommentarer, så är jag här inne o snokar varje dag!

*jenny*

 
At torsdag, april 05, 2007 9:32:00 em, Anonymous Anonym said...

Varit här & läst. Kramar i massor!

 
At fredag, april 06, 2007 10:42:00 fm, Blogger Kim da Costa said...

Jag vet... Stress, stress och en massa måsten. Sedan går man och lägger sig.
Trevlig påsk önskar jag dig.

 
At fredag, april 06, 2007 11:30:00 fm, Anonymous Anonym said...

Ändra dig inte mitt hjärta!
Du är en helt fantastisk person just för att du är den du är, världen behöver fler som dig. Vad världen inte behöver är en massa trångsynta, osäkra människor som begränsar tillvaron för andra. Så onödigt och så dumt.

GLAD PÅSK, vila lite nu också vännen, dammråttorna ligger där de ligger.
Kärlek och påskpussar!

 
At fredag, april 06, 2007 11:30:00 fm, Anonymous Anonym said...

Ändra dig inte mitt hjärta!
Du är en helt fantastisk person just för att du är den du är, världen behöver fler som dig. Vad världen inte behöver är en massa trångsynta, osäkra människor som begränsar tillvaron för andra. Så onödigt och så dumt.

GLAD PÅSK, vila lite nu också vännen, dammråttorna ligger där de ligger.
Kärlek och påskpussar!

 
At fredag, april 06, 2007 1:56:00 em, Blogger ♥ cloudberrie ♥ said...

Å U2 mina älsklingar! You made my day!!! "Original of the species" är så underbar!

Du skriver så klokt! Jag håller med dig i varje mening. Du ska absolut inte ändra på dej! Du är en underbar människa & du ska vara du!

Jag blir så ledsen för att det ska behöva finnas så många elaka människor som sprider sin bitterhet genom att förstöra för andra.

GLAD PÅSK och STOR kram från mej

 
At fredag, april 06, 2007 4:22:00 em, Blogger Fia said...

Men vad är det för människa som inte är snäll mot dig? Dina tankar om hur du vill uppfostra dina barn håller jg med om till 100%, så ändra inte det.

STOOOOOR påskkram till dig från ett snorkallt Georgia.

 
At fredag, april 06, 2007 4:26:00 em, Anonymous Anonym said...

jag vet precis hur det där är att få tiden att räcka till och tröttheten att vika hädan - det är en tuff vardag som man förhoppningsvis anpassar sig till snart... det kommer att bli bättre ska du se! vad det gäller andra människor som tycker om att sätta sig över andra människor så är det skit, jag hoppas du orkar stå emot och stå på dig för jag är övertygad om att du är det bästa för dig och de dina. stora kramar så här till påskhelgen.

 
At fredag, april 06, 2007 4:29:00 em, Blogger Fotograferande Maria said...

Hej tjejen! Tråkigt med en sån person :( Hoppas du får tillbaka blogg inspirationen för det är så trevigt att läsa hos dig! Ha en riktigt bra påsk!!! Kram / Maria

 
At lördag, april 07, 2007 11:15:00 fm, Anonymous Anonym said...

Gullehjärtat mitt. Du vet att din syn på livet e det enda rätta!! D e nog mycke skit & skitsnackare runtersikring så bli inte en av dom. Du e bäst o den finaste mamman som finns d e dina gosiga trollungar d bästa beviset på!!!!!
Glad Påsk till er alla vila lite i helgen du behöver det!!
Pusselikramar Bzzzzz mamma och Ylva
Vi har det jättemysigt här i Småland

 

Skicka en kommentar

<< Home