tisdag, juni 19, 2007

En veckas rapportering i bilder

Hjärtegrynen mina sussar sött.
Har så gjort en tid även om det är väldigt svårt att
komma till ro denna årstiden.
Man tycker ju att de borde vara trötta då de är ute
så mkt i värmen men icke.
1930 tycker jag att de bör vara i säng, de skall ju
ändå upp kl 0630 sen.
Men sönerna är inte aaalls trötta då.
Det ska knorras i sängarna och springa och kissas osv.

Nelson som annars inte rör sig efter nattningsdags,
han lägger sig i lillgulls säng då vi läser saga och
sen får man väcka hnm när man själv går och lägger
sig så man inte är helt ensam i stora rummet.

Nu springer han ut o in genom den öppna altandörren,
ut i trädgården där det fortfarande kl 21.30 är
soligt och varmt och fullt av spännande äventyr.


Har fotat en del sedan förra veckan men ej hunnit
lägga upp bilderna så här kommer först lite bilder
från i tisdags.
Pappan och Peo bodde ju hemma hela förra veckan då
alla Hotell/vandrarhem var fulla i hela Köpenhamn.
Så på tisdagen som ej var lika varm som den underbara
måndagen följde fadern med och badade:)

Sönerna invigde sina nya flytmadrasser,sådana små
med handtag och kikfönster:)


Det är så härligt att gå ner på kvällskvisten då
det är alldeles lugnt men fortfarande varmt.
Om än lite blåsigare än dagen innan men vindarna
var ej kalla, tvärtom.


Nelson gillar stranden:)
(Visst ser han liiite farlig ut?;)


Mina minstingar


Och på tillbaka vägen fick pappan bära in trötta
söner för musslorna som spolats in och låg lite
här och där på botten, detta är ju inte den vanliga
badstranden, de musslorna kunde minsann bitas sa
sönerna och fick skjuts in;)


Och torsdagen...
Vi var och hälsade på Martin och Cecilias alldeles
underbart söta lilla 2 veckors Agnes.
Snällare liten tös får man leta efter:)
...men då man hade fullt upp med att bara titta och
bära omkring på denna lilla får jag erkänna att vi
inte hade så bra uppsikt över pojkarna som vi borde,
de 3 killarna hittade lite Bocciaklot...
Och lillhjärtats ögonbryn var lite ivägen för en boll.
Fyyyy så synd det var om hnm!


Spräckt samma ögonbryn som pappan hans spräckte
i ungefär samma ålder.
Djupt var det och tejpat blev det.


På fredagen efter att hemresan från jobb tagit 70min
så susade vi vidare till Helsinborg för lite
frisering hos Frida Frisör:)
Alla mina 3 pojkar blev urtjusiga!
Att man får sitta i en BMW och klippa sig och samtidigt
se film är ju aldrig fel;)


Storgulls coola frilla.


Fina lillgullet mitt.
Jag tror faktiskt aldrig han har varit så fin i
håret som nu, även utan färgen och glittersprayet:)


Men ögat är inte så fint nu när blåtiran kommit på
plats efter ngr dagar:(


Lördagen tillbringades från kl 0845 på fotbolls
turnering med väldigt taggade killar!:)
De var uppdelade i 4 lag och spelade 3 matcher
på 2x10min vardera.
Mycket häftigt att se och killarna var såå lyckliga!:)


Laddad;)
I Tyska laget, med mammans turnr 7 på ryggen.


Han gjorde faktiskt en hel del mål!


Ibland måste man ta en vilopaus om man varit
riktigt duktig;)
Anton och Hugo vilar ut efter att Hugo gjort mål.


Och idag.
Denna lilla prick har jag haft på mitt skrivbord
idag, mkt trevligt.
Chippen heter han och jag vet ej hur gammal den
lilla vovven är och rasen har jag glömt bort;)
Han är bara ngr månader och brukar komma och
hälsa på då och då.
...skall bli trevligt att ta med Nelson ngn gång
i framtiden men som jag återigen säger så är han
den mest perfekta vovven som finns, goare liten
skapelse går ej att hitta men så har vi ju hans
mage.
Det hör visst till rasen.
Han kan lätt utrymma en gympasal på bara ngr
minuter med den stanken...
Men detta är alltså lilla Chippen ca 5månader.


Och sen en bild på ngt jag INTE gillar.
Var dag tvingar jag mig igenom ca 5köer.
Det är så jag mår illa!
Jag är så trött på alla vägbyggena!:(
Riktigt riktigt må illa trött på dem är jag.


Nelson idag.
Min lilla midsommarprins:)
Han sprang igenom Rhododendron buskarna i jakt på
ngn boll och kom ut så här fin:)
Vissa tjuvstartar midsommarfirandet med blommor i
pälsen lite i förtid;)

10 Comments:

At tisdag, juni 19, 2007 9:59:00 em, Anonymous Anonym said...

Skyll på alla idioter som lägger sig i vänsterfilen och tror att det går snabbare. Blir så förbannad på dem så man får lust o sätta bilen i sidan på dem. Men du kör försiktigt min skatt.

 
At tisdag, juni 19, 2007 11:57:00 em, Anonymous Anonym said...

Gu vilka fina bilder som vanligt. .
Det är härligt o se hur dom växer blir fina i håret,skadar sig allt det där som händer kring barnen.

Får hoppas dom inte glömt bort mig.
Kunde du se några av bilderna på mitt Em?

För ellis del blir det väl ett litet ärr som han kan komma ihåg om som äldre.
Kramiz

 
At onsdag, juni 20, 2007 5:34:00 em, Blogger ♥ cloudberrie ♥ said...

Mysiga foton!!!

Ha en skön Midsommar & så hörs vi om några veckor!

Stor kram från Eva

 
At onsdag, juni 20, 2007 6:58:00 em, Blogger Fia said...

Goa ungar och goa vovvar som vanligt! Fast Nelson har ett särskilt rum i mitt hjärta, såååå himla gullig. Många kramar och hoppas du får en mysig midsommar, den firas ju inte här och ibland kan jag bli lite småledsen över det. Det är en vanlig dag...så fira lite för mig också är du gullig!

 
At onsdag, juni 20, 2007 9:42:00 em, Anonymous Anonym said...

Massa fina bilder :)

 
At torsdag, juni 21, 2007 6:22:00 em, Anonymous Anonym said...

en massa fina bilder som vanligt! :-) önskar dig en glad midsommar, kramar från vargen.

 
At torsdag, juni 21, 2007 7:25:00 em, Anonymous Anonym said...

Så många underbara bilder (strandbilder får mig att minnas vad det e med Skåne jag saknar *ler*).. Och så mkt vacker text!

Fick mig alldeles tårögd.

Vilka godingar dina två kottar blev.. Bra frissa vekar du ha hittat! Själv har jag fortf inte hittat ngn jag trivs helt med här i växjö.. Får se, kanske testar samma ställe som dottern var i nu senast.. Dom verkar i alla fall ok!

Hoppas & Önskar att ni ska få en riktigt fin Midsommar nu.. Ät massa sill, potatis & jordgubbar! Njut & ha det bra.. Viiiiiiila & slappna av!

Massa massa Kramar :)

 
At fredag, juni 22, 2007 10:49:00 fm, Anonymous Anonym said...

Härliga bilder o ni verkar ha haft en mysig vecka!!

Glad midsommar på er i regnrusket! Man förväntar sig inte längre att solen skiner på denna dag! Tyvärr...

Kramar på er!

 
At lördag, juni 23, 2007 8:16:00 em, Blogger netha said...

Nu är jag äntligen tillbaka i denna världen efter ett hisnande och tidtagande korkortstagning.
Så nu med körkort och lite tid skall alla bloggar nu äntligen avläsas.
Jag är så glad att du är igång igen, du har varit sååå saknad.
Dina bilder är som vanligt underbara familjebilder som får en att dra på munnen och sedan få sig en må bra stund.
Stackars lille gosse, vem tusan vill ha ett klot i huvet, tur att det gick bra.
Sen är ju vovven så gullig att man smälter som smör i solsken.
Och till sist vill jag meddela att vi med går ner till havet och stranden på kvällarna, vem vill ligga som packade sillar med barn och hund, inte jag i varje fall.
Hoppas er midsommar har varit fin och att ni haft ett par sköna dagar.
massor med kramisar från mig häruppe.
Imorgon reser vi till Örkelljunga för att lämna lillflickan på ett ridläger, där hon skall vara en vecka.
Kramis

 
At tisdag, juni 26, 2007 8:43:00 fm, Anonymous Anonym said...

Hahaha! Den sista bilden på Nelson är ju bara så klockren! Den borde ni rama in och göra tavla av, ärligt!

/KönsKlas

 

Skicka en kommentar

<< Home