tisdag, juni 12, 2007

LYCKA :)

Lillhjärtat har blivit så go!
Från att en tid ha varit så upptagen av allt annat,
utforskat och testat och haft fullt upp i sin egen
värld så har han blivit så kär så kär.

Om jag ex åker och handlar så kommer han rusande
med ett leende när jag kommer hem igen, ger mig en
puss på munnen och sticker sin underbara lilla hand
i min och säger "jag är här mamma".

Han plockar långa yviga grässtrån åt mig, för det är
det vackraste han vet, kommer med dem och säger att
han har plockat dem åt mig som om det vore den
vackraste blomma i världen och då när han kommer med
sina grässtrån så är de just så vackra:)
Han lägger dem på bordet om jag är upptagen och gör
det enbart för att göra mig glad!

På kalaset i söndags tog han på sig en orange skjorta
med stora blommor, och jag frågade hnm varför han ej
tagit den skjorta jag hängt fram, då svarade han:
"För att du älskar blommor så mkt mamma"!
Självklart:)
Gosehjärtat mitt!

Jag är fortfarande förundrad över allt han säger.
Han har blivit så klok!
Storgull har alltid varit klok och hjälpsam, lillgull
har man fått kämpa lite mer med och ej haft ngr direkta
krav på, han har ej velat kunna och då har vi låtit hnm
ta det i sin takt.
Men nu säger han saker som förundrar mig nästan varenda
gång han öppnar munnen:)


Här kommer lite bilder som talar ganska mkt för sig själv:











Från gårdagen.
Alldeles alldeles alldeles alldeles underbart!!!:)


Det behövdes en sådan avslutning på gårdagen.
När jag steg upp kl 6, gjort mig iorndning och skulle
ta dagens första halvliter te så märker jag att mjölken
jag häller i är varm!!!
Kylen hade pajat.
Sååå ledsamt.
Diskussionerna kring den där kylen var också riktigt
ledsamma.
Mannen som tydligen har väldigt höga tankar ansåg att
jag lätt kunde laga kylen själv om hans pappa ordnade
delen som mannen trodde var trasig.
Jag blev ju helt förskräckt!
Livrädd o ha sönder mer än det som redan var trasigt
blev jag så upprörd, jag hade ju dessutom handlat
ordentligt kvällen innan för att vi ej hann det i veckan
och det mådde nog ej så bra nu.

På jobb hade jag fått meddelat att jag skulle på hälso
kontroll 1045 i en byggnad en bit bort, promenadavstånd
så jag gick ut i värmen, den biten kunde man väl klara
fast det nästan var lite för varmt att gå i svart skjorta
och kjol med foder...
När jag kom dit var jag en vecka för tidig!
...bara att vända och traska hem i värmen igen.

Jag var lite uppjagad hela dagen igår minst sagt och
när jag väl hämtat mina gull efter att ha hamnat i 2
köer på hemvägen så tog jag bara med mig alla mina 3
små gull och packade väskan för bad och tog till stranden.
Den där man får ha med hundar...

Nelsons första intryck av att man skulle ner i det där
blöta var inte så gott.
Han slet sig ur halsbandet då jag hade hnm kopplad, man
vet ju inte, en så liten hund kanske lätt kunde försvinna
i vattnet.
Han ville inte gå i vattnet!
Bah, i med hnm då sönerna redan var på väg en bit ut och
när han väl var i så var han så lycklig så lycklig!:)
Vattnet var underbart!
22-24 grader, härlig värme i luften och många människor
med sina glada vovvar utspridda bland sanddynerna.
Området är stort så man behövde inte umgås med ngn denna
sena timme utan kunde bara njuta!

Man har inte riktigt fattat att sommaren faktiskt är här!
Innan midsommar!
Men jo, igår fick vi en underbar upplevelse av riktigt
härlig svensk sommar, en oas där vi fick laddat våra
batterier rejält och bara uppleva ren och total lycka!
Vi gav oss inte hem från stranden förrens 1930, då
gullen egentligen borde ha legat i säng men just idag
var det detta vi behövde mer:)

Och när vi kom hem hade pappan lagat kylen!!!
Han kan ju allt!
Geniet mitt;)

7 Comments:

At tisdag, juni 12, 2007 4:52:00 em, Anonymous Anonym said...

Mysiga foton! Bra med händiga karlar, eller hur!? ;)

 
At onsdag, juni 13, 2007 9:13:00 fm, Blogger Fotograferande Maria said...

Hej! Laga kylen är KARLGÖRA om du frågar mig :) Underbara bilder från ett vackert Sverige! Jag ÄLSKAR sommaren. Visst är små kära killar mysiga,,,speciellt när det är MAMMA de älskar. Vilken SNYGG duk du har på uteplatsen,,,den brunblommiga. Är det papper?? Vart har du köpt den?? Kram / Maria

 
At onsdag, juni 13, 2007 9:41:00 fm, Anonymous Anonym said...

gah! vad mycket jag missat! :/ jag är hursomhelst rysligt glad att du är tillbaka o vilka underbara bilder sen då!

kramar i mängder.

 
At onsdag, juni 13, 2007 11:26:00 em, Anonymous Anonym said...

Vi har faktiskt sommar långt häruppe i småland.
Ca 23 gr i vattnet.
Jag badade i havet redan i mars.
Kanske inte riktigt lika varmt.

Va gullig det låter när det är bara mamma som gäller med fina grässtrån o blommor på skjortan han kan konsten att linda mamma runt lillfingret.
Du har väl inte glömmt hur du gjorde.

Bilderna är jättehärliga.
Kramiz

 
At torsdag, juni 14, 2007 1:31:00 em, Anonymous Anonym said...

Havet i all ära. Missförstå mig inte, jag stormtrivs.
Men just sådana där kvällar vid en sjö, DET är något jag saknar.
Vackra bilder. :)

 
At torsdag, juni 14, 2007 3:34:00 em, Anonymous Anonym said...

Jag blir så jätte glad !!!!!

Jag sitter här och rensar ut bland alla mina länkar och hamnar på din. Och jag vet ju att du la ner bloggen tidigare... Men jag tänkte att jag klickar på din länk för att kolla bara... ifall att du är tillbaka.

Och till min stora lycka är du här igen !!!

Ser att du har kvar min länk - En helt vanlig tjej. MEN nu kan du byta ut den länken mot min nya länk för jag har hunnit byta blogg och har till och med två !!!

Å så roligt att du är tillbaka vännen - har saknat dig jätte mycket !

Nu måste jag kika lite här för jag har ju missat en del ser jag... hi hi !

Kram Kram
Carina
från fd "En helt vanlig dagbok"

 
At fredag, juni 15, 2007 9:12:00 em, Anonymous Anonym said...

vad roligt att se dig här igen :-)
*kram*

 

Skicka en kommentar

<< Home