onsdag, juni 27, 2007

Med regnet ilsket väsandes utanför

Den här snodde jag rakt av från coola Minna.
Jag hade inget vettigt o säga, sömnbrist o seg.

1. Vad tänkte du när du såg dig själv i spegeln
första gången i morse?

Ouff vad jag borde sova några timmar till...

2. Hur mycket kontanter har du på dig?
Runt 10 kr, har ju inte direkt plånboken i fickan.

3. Vilket ord rimmar på "test"?
Häst

4. Favoritplanet?
Har ej testat så många.

5. Vem ligger fyra på missade samtal-listan på din mobil?
Vårt hemnr

6. Vilken är din favoritringsignal på din mobil?
U2 - Original of the species

7. Vad har du på dig på överkroppen just nu?
Svart o vitrandig kofta med vit rosett, svart linne
o litta annat under.

8. Sätter du etiketter på dig själv?
Nej det skulle jag nog inte kunna påstå.
Ngn bananlapp i pannan då o då när barnen roar sig...

9. Vad är det för märke på skorna du har på dig?
Barfota, jag e ju hemma.

10. Ett ljust eller mörkt rum?
Ljust, ingen tvekan.

11. Vad gjorde du vid midnatt?
Arbetade på att lura koffeinet jag svept i mig
alldeles för sent och såg Love Actually.

12. Vad står det i ditt senast mottagna SMS?
Hade varit lugnande om du hade smsat o talat om att du
e ok när du kommit hem med pågarna.

13. Var ligger ditt närmaste Seven Eleven?
Säg EN anledning till att man måste hålla reda på det?!
Det ligger vid Möllan, runt hörnet om Skolgatans ölcafé.
Jag vet nog...

14. Vilket uttryck använder du mest?
Jupp.

15. Till vem sa du "jag älskar dig" senast?
Oh, självklart gullen.
De får höra det så ofta så det nästan är tjatigt.
Men jag menar det lika mkt var gång.
Sist var nu när jag nattade mina gull, då säger jag
alltid att jag älskar dem och att de är de finaste
jag vet och att jag är så glad över att få vara deras
mamma, vareeeviga kväll.

16. Vilken pälsbeklädda sak rörde du senast?
Ha, den där lilla pälsbeklädda som sitter i fåtöljen
under trappen och surar för att det ösregnar.

17. Hur många olika sorters droger har du nyttjat de
senaste tre dagarna?

Tunga saker.
Te, kaffe, mitt val kvinna, Omega3 och andra små små
gula piller som gör att trollen ej får ngn lillasyster.

18. Hur många rullar film ligger och väntar på att bli
framkallade?

Vadå stenåldern?!

19. Vilken ålder har varit bäst hittills?
Allt emellan 20-30.

20. Din värsta fiende?

Socker, en jäkla skit är det.

21. Vad har du för skrivbordsbild på datorn just nu?
Alla mina 3 smågull.
Nelson väldigt tunn, nu är han ju mkt biffigare.

22. Vad var det senaste du sa till någon?
"Men lillhjärtat, inte skall du sitta där och sura,
följ nu med upp".
Bara Nelson o jag vakna...

23. En miljon dollar eller förmågan att flyga?
Oj så snabbt ett gäng hantverkare hade kunnat renovera
detta eviga bygge så att vi kunde göra roligare saker
om vi hade de pengarna!
Flyga skulle jag inte ha ngn nytta av, håret skulle
bli tokruffsigt, det är jag säker på.

24. Gillar du någon särskild lite extra mycket just nu?
Mor min är väldigt mkt extra uppskattad nu.
Det borde hon vara oftare för hon är verkligen en pärla:)

25. Senaste låten du lyssnade på?
Nothing else matters, storsonen är lite Metallica frälst.




Men liiite bilder hittade jag ju i min telefon:)

Från i söndags när lillgull och jag var och handlade,
han är mkt bekymrad över att bilen har lämnat en
"mustach" på marken, se det mörka bakom hnm...


Sen åkte vi hem och åt pannkakstårta:)


Här jobbar jag.
Eller lite till vänster om.
När jag kommer in nära vår parkering som är precis
vid den där grejen mitt i bilden så får jag in 3
radiokanaler samtidigt, det är mkt störande om man
är mitt i en allsång.
Kör man åt ett håll får man in en blandning av
kanaler, o svänger man får man in ngt annat.


Så här ser det ut utanför idag.
Jo man ser inte ngt alls mer än ett träd och lite
hus men huh vilket väder det är!
Regnet piskar ner och Nelson bara totalvägrar gå ut.
Lite skönt tycker jag men liten hund-liten blåsa
antar jag så han måste ju gå ut ngn gång...


Istället sitter han så här:
Surbollen min.
Stirrandes mot ytterdörren med sin allra suraste min
och med minst en extra rynka i pannan.

7 Comments:

At onsdag, juni 27, 2007 10:41:00 em, Anonymous Anonym said...

Så sur man kan vara och ändå den sötaste, goaste lilla hund som finns. Skönt att vara inomhus i detta väder men du slipper ju vattna. ( O bilen blir ren från all fågelskit underbart )
Pusselikramar Bzzz

 
At onsdag, juni 27, 2007 10:56:00 em, Anonymous Anonym said...

Hihi vilken rolig (men såå söt) hund ni har. ;) Kramkram

 
At torsdag, juni 28, 2007 6:45:00 fm, Blogger Grått Med Vita Knutar said...

Hihi Nelson då!
Ja, vädret är aptrist, men men... jag har ändå bara varit på jobb heeeeeeeeeela dagen mellan 8 på morron o 9 på kvällen så för min del är det lugnt.
Håkan Bråkan min har lagt hela bredaste sidan med trall igår (inte spikat fast än) så här går det framåt m stormsteg ochsnart får vi ha poolfest hihi...
Ellan o Liv hade superskoj igår kan du tro! Han sken upp som en sol när vi kom ner o hämtade hnm :o) Jätteskoj!

Nä, dags att dra upp Håkan som ska köra mig till jobb idag, han ska ha kottarna m sig till jobb en stund idag... Weee ;o)

KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!!!!

 
At torsdag, juni 28, 2007 12:10:00 em, Anonymous Anonym said...

Hahaha.. Underbar blogg, störtföll för många av dina svar! :D

Bilderna på Nelson e så goa.. Så sursöt! *ler*

Stackars Nelson.. Ni får heltenkelt glasa in heeeeela trädgården! hehe

Massor av Kramar :)

 
At torsdag, juni 28, 2007 2:03:00 em, Anonymous Anonym said...

Verkligen annorlunda frågor...*haha*

Så söt han är, stackars Nelson!!

Kramen!

 
At fredag, juni 29, 2007 1:03:00 fm, Anonymous Anonym said...

Han är go den Nelson.
Det ser ut som ett riktigt blåsväder.
Det är ju onödigt att bilen lämnar mustach efter sig.
Tänk om man kunde äta en sån go tårta men ack det går inte.
man svääääääääääller upp.
Kramiz

 
At fredag, juni 29, 2007 7:03:00 em, Anonymous Anonym said...

Hahaa! Sista bilden är ju helt priceless!
Den fick mig att totalt glömma bort det jag egentligen skulle skriva. *s*

Ha en trevlig helg, hörredu.

 

Skicka en kommentar

<< Home